2025. ápr 03.

Miért nem elég csak posztolni? A célzott kampányok ereje

írta: Sáringer Viktória
Miért nem elég csak posztolni? A célzott kampányok ereje

xyz_16.pngGondoltad volna, hogy az emberek 30%-a azt tervezi, hogy idén többet fogja használni a közösségi oldalakat? Egy felmérés szerint a felhasználók további 56%-a pedig az eddigiekhez hasonló mértékben tervezi használni a közösségi felületeket. No de mit jelent ez a márkák számára, akik kapcsolatba szeretnének lépni a potenciális vásárlókkal?

Ez nem egyszerűen arról szól, hogy minden közösségi média platformon posztolunk és reméljük a legjobbakat. A különböző alkalmazások eltérő demográfiai jellemzőkkel, tartalomtípusokkal, elköteleződési módokkal és még sok más határozóval rendelkeznek, így kicsit pontosítani kell, ha az ideális vásárlót akarjuk elérni és a legköltséghatékonyabban kommunikálni.

Kampányok célzással vagy célzás nélkül?

Ha a tartalom vagy hirdetés úgy kerül megosztásra, hogy nincs mögötte stratégia, akkor a legtöbb esetben célzás nélküli kampányról beszélünk. Ez azt jelenti, hogy megosztunk valamit egy adott felületen és szorítunk, hogy jók legyenek az eredmények. A korai médiaeszközökre is jellemző ez a megközelítés, például a televízióra vagy az újságra. Szerencsére napjainkban már ezeken a hagyományos médiafelületeken is célzottabban lehet reklámozni, a közösségi médiában pedig minden adott ahhoz, hogy direkt módon, kizárólag az ideális vásárlóknak és a célközönségnek hirdessünk.

Mire gondolunk? Például a televízió esetében már nem csupán pár csatorna áll rendelkezésre, ahol random időpontokban megjelenhet a reklám. A megfelelő csatorna, éppen futó műsor és időpontok megfelelő kiválasztásával remekül el lehet érni a célközönséget. Tegyük fel, hogy az autók szerelmeseit szólítanánk meg! Ebben az esetben olyan műsort kell keresnünk, ami ehhez a témához kapcsolódik, vagy olyan csatornát, ami több ilyen programot is megjelenít. Jó választás lehet valamilyen autós magazin, autó teszt vagy akár versenyközvetítés. Időzítés szempontjából pedig azt kell kiválasztani, ahol az autótulajdonos korcsoport ráérhet TV-t nézni: például hétvége vagy hétköznap esti órák.

A közösségi média oldalakon organikus és fizetett hirdetések esetén is vannak lehetőségek a pontos, tervezett megjelenítésre. Nagyban az adatokra és statisztikákra kell támaszkodni, hiszen ez mutatja meg, hogy a célzott közönségnek milyenek a felhasználási szokásai. Ezek a szokások pedig meghatározzák, márkaként hogyan kell megközelíteni a potenciális érdeklődőket: mikor vannak online, mire keresnek rá, milyen felületeken lehet elérni őket, milyen tartalomtípusokat kedvelnek, milyen üzenet ragadja meg a figyelmüket, mik a vásárlási szokásaik…

Az új és a már meglévő platformokkal elengedhetetlen lépést tartani, ha szeretnénk bevonni a jelenlegi követőbázist és akár bővíteni is azt. Hiszen hiába kommunikálunk megfelelően, ha nem ott vagyunk jelen, ahol az ideális vásárlók.

Miért pont a közösségi média?

Felmerülhet a kérdés, hogy miért a közösségi oldalakon érdemes megjeleníteni márkánk üzenetét a konverzió növeléséhez? Az egyik fontos ok, hogy a közösségi média felületek tökéletes lehetőséget biztosítanak a közönség eléréséhez, mivel már tényleg szinte mindenki fent van valamelyik platformon. Egy kutatás szerint pedig a fogyasztók 93%-a úgy gondolja, hogy a márkáknak lépést kell tartaniuk az online kultúrával, aminek a legjobb módja a közösségi média profilok naprakészen tartása és folyamatos kezelése. Ide tartozik az aktuális tudnivalók (cím, elérhetőség, étlap, nyitva tartás stb.) folyamatos frissítése, az organikus tartalmak megosztása és a bejövő üzenetek, kommentek kezelése is.

A közösségi média platformok segítenek, hogy jobban megismerd a közönségedet, illetve megértsd, mit várnak tőled. A közösségi oldalak közvetlen kommunikációs csatornaként is működnek. Elég csak a kommentekre, üzenetekre vagy más interakciókra (reakciók, megosztások) gondolni. Minél inkább bevonod a közönséged, annál szorosabb kapcsolatot építhetsz ki velük!

Neked már van stratégiád?

Ahhoz, hogy a közösségi média jelenléted valóban eredményes legyen, ma már elengedhetetlen a stratégiai gondolkodás. A felhasználók egyre tudatosabban használják az online platformokat és csak azokat a márkákat engedik közel magukhoz, amelyek valódi értéket közvetítenek számukra a megfelelő helyen és időben.

melinda_3.PNGHa úgy érzed, hogy elvesztél a platformok és tartalomtípusok rengetegében, vagy egyszerűen nincs időd a folyamatos, érdekes és értéket adó jelenlét biztosítására, bízd ránk a kommunikáció- és hirdetéskezelést! Lépj velünk kapcsolatba, és emeld új szintre a márkád online jelenlétét!

Részletek: https://www.kozossegi-media.com/ 

 

 

 

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-platforms/

Szólj hozzá

marketing kampány tartalom közönség stratégia tippek tanácsok célzott posztok célzás posztolás stratégiakészítés