2022. nov 10.

Hogyan kezdjük el az értékesítést az Instagramon?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan kezdjük el az értékesítést az Instagramon?

pexels-cottonbro-5053851_1.jpgAz Instagram bolt az új funkciók közé tartozik, így sajnos nem mindenkinek elérhető még a felületen. Azonban ettől még érdemes kiismerni, hogy amint megjelenik, felkészülten vághass bele az új projektbe! Igyekszünk tippeket is megosztani, hogy amíg nem érhetők el az egyes funkciók, milyen használható alternatívák állnak rendelkezésedre.

Az első lépés a hirdetési szabályzat megismerése, majd az üzleti profilra váltás, a bolt létrehozása, a fényképes tartalmak, leírások és CTA-k összegyűjtése. Ezekután indulhat az értékesítés!

Fizetés az Instagramon

Használhatod az Instagramot arra, hogy az embereket webhelyed online áruházába irányítsd, de egyes felhasználók elvárhatják, hogy teljes egészében az Instagram alkalmazáson belül vásároljanak. Ezt az elvárást teljesítheted az Instagramon történő fizetés használatával. Így az érdeklődőknek el sem kell hagyni az applikációt, gyorsan és egyszerűen végigvihetik a vásárlást.

A jogosult egyesült államokbeli vállalkozások számára elérhető Instagramon történő fizetés megkönnyíti a felhasználók számára a vásárlás gyors befejezését és a rendelések nyomon követését az alkalmazáson belül. A vásárlást követően pedig az Instagram eltárolja az információkat, hogy a későbbi vásárlások során még gyorsabban lehessen fizetni. Remélhetőleg ez a funkció hamarosan mindenkihez megérkezik.

Vásárolható bejegyzések közzététele

Szintén remek lehetőség egy olyan bejegyzés létrehozása, amin meg tudod jelölni a termékeket kis címkékkel. A címkékre klikkelve az érdeklődők pedig eljutnak boltodba, ahol azonnal meg is vásárolhatják a termékeket. Ez sem érhető még el minden felhasználó számára, de egy remek és nagyon hasznos funkcióról beszélünk, így várható, hogy nemsokára berobban minden országban.

Ha promóciót hirdetsz a képen vagy videón szereplő termékek egyikére, az Instagram automatikusan megcímkézi, és a kattintható sávon az „Ajánlat megtekintése” vagy az „Akció megtekintése” felirat lesz látható.

Vásárlás matricákkal a történeteknél

Bár nem adhatsz hozzá termékcímkéket a történetekhez, hozzáadhatsz egy kattintható Instagram vásárlási linket tartalmazó matricát, amely a termékoldalra vagy a webhely más tartalmára viszi a felhasználókat.

Ezenkívül vannak más matricák is, amik már hazánkban is elérhetők és kedvünk szerint alakíthatók és használhatók marketingcélokra. Például a hivatkozás gombbal eljuttathatod a felhasználókat a sztoritól a webáruházad megfelelő szegletébe. Vagy az ajánlatkérő matricával űrlapokat hozhatsz létre. Nemrégiben jelent meg egyes oldalaknál az ételrendelés gomb is,  ahol egyes webhelyeket lehet összekapcsolni az Instagram-profillal.

Gyűjtemények

Ha hasonló termékeket szeretnél csoportosítani, gyűjteményeket hozhatsz létre. Ez nagyszerű rendszerezési lehetőség. Amíg ez nem jelenik meg itthon, addig egy picit csalhatunk és Highlight-okat alkalmazhatunk hasonló célokra. Vagyis töltsd fel a sztorikat, ahol egy-egy termék képe és webhelyre irányító link található, majd mentsd le kategóriánként a termékek történeteit a Highlight-ba. Hozz létre például egy őszi ruhák, egy táskák és egy cipők mappát, ha ruhákkal foglalkozol. Máris egyszerűen tájékozódhatnak az emberek, megtalálják, amit keresnek és a link segítségével bármikor meg is vásárolhatják a terméket.

Élő vásárlás

Az amerikai székhelyű cégek nagy örömére nem csak az Instagram fizetés elérhető számukra, hanem az élő adásban történő vásárlás is. Ez egyébként nem egy egyedülálló funkció, a TikTok-nak is van Live Shopping lehetősége.

Reels

Az Instagram egyik legújabb videós lehetősége is jó választás, ha termékek bemutatásáról és értékesítéséről van szó. Rövid, velős videós tartalmakkal könnyed és közvetlen stílusban prezentálhatod kínálatodat. Ráadásul a Reels már szinte mindenki számára hozzáférhető, így mindenképp nézd meg, hogy Te is ki tudod-e próbálni!

Hirdetések

No persze az organikus megoldások mellett a fizetős opciókról is beszélnünk kell. Sok márka sikeresen értékesít Instagram hirdetéseken keresztül.

A kreatív hirdetéstípusok, például a történetek és a képgaléria előnyeit kihasználva a hirdetések rugalmasságot és remek célzási lehetőséget kínálnak.

Növeld a konverziót a felhasználók által generált tartalommal

Sok márka a felhasználók által generált tartalmat Instagram értékesítési stratégiájának leghangsúlyosabb pontjává teszi.

Az ügyfelek fényképei kéz a kézben járnak a magas elköteleződési aránnyal, és lehetővé teszik, hogy ügyfeleid a márka nagyköveteiként szolgáljanak. A fogyasztók általában lelkesek a termékfotók megosztásában, pláne, ha ezzel szerepelhetnek kedvenc márkájuk közösségi felületein.

A felhasználók által generált tartalom megmutatja az érdeklődőknek, hogyan néznek ki termékeid működés, használat közben. Ez egyben lehetővé teszi, hogy úgymond különböző szögekből mutasd meg termékeidet.

Influencerek segítségével

Az influencer marketing robbanásszerűen terjedt el a márkák számára, hogy termékeiket még jobban megismertethessék célközönségükkel.

A koncepció egyszerű: Társulj valakivel, akinek nagyon elkötelezett közönsége van, hogy felhívd a figyelmet márkádra, és potenciálisan új ügyfeleket szerezz.

Az ilyesfajta promóciók azért hatékonyak, mert a követők nem feltétlen érzik reklámnak és tukmálásnak a termékajánlást, inkább egy őszinte tanácsnak. Egyes influencereknek több követője lehet, mint neked és amennyiben egyezik a célközönség, sok potenciális vásárló ismerhet meg.

Instagram Guide

Hozz létre Instagram útmutatókat! Mutatós, jól átlátható gyűjteményeket készíthetsz ezen funkció segítségével, amely bár már egy ideje elérhető hazánkban is, mégsem olyan népszerű. Ez plusz egy lehetőség, hogy kitűnj a tömegből. Tudj meg róla többet itt!

Segítség és értékesítés üzenetben

Az embereknek gyakran vannak kérdéseik, észrevételeik, amikkel privátban fordulnak egy céghez. Fontos, hogy elérhető legyél, segíts az embereknek, így elősegíted a vásárlási döntést.

Ahol elérhető az Instagram fizetés, ott akár privát üzenetben is végbemehet a vásárlás.

Te is belevágsz?

Habár még nem minden funkciót használhatunk ki itthon, mégis jó látni, hogy az Instagram folyamatosan fejleszt és egyre több és több vásárlási, értékesítési funkció jelenik meg és kerül tesztelése. Várható, hogy a sikeres funkciók előbb-utóbb mindenhol elérhetővé válnak.

Addigis tudj meg minél többet a közösségi média marketingről és a lehetőségekről, hogy sikereket érhess el vállalkozásoddal az online térben! Ha úgy érzed, jól jönne egy kis segítség, válaszd oktatásainkat. Számtalan szakmai díjjal, referenciával és elismeréssel a hátunk mögött osztjuk meg tudásunkat élő időben megmutatva, mit és hogyan kell csinálni. Részletek ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/selling-on-instagram/

Szólj hozzá

hirdetés bolt ötletek értékesítés lehetőségek tippek funkciók tanácsok konverzió bejegyzések cta hogyan csináld felhasználói tartalmak live shopping instagram shopping élő vásárlás