2022. nov 15.

Hogyan működik valójában az Instagram algoritmusa 2022-ben? I. rész

írta: K.Klarissza
Hogyan működik valójában az Instagram algoritmusa 2022-ben? I. rész

cover_16_1.jpgAz Instagram folyamatosan módosítja az algoritmusokat, hogy a legjobb élményt nyújthassa az alkalmazások felhasználóinak szerte a világon.

Először is nézzük, melyek azok a frissítések, amelyek 2022-ben történtek (eddig) az Instagram algoritmusa kapcsán.

  • A „Követések” és a „Kedvencek” kezdőlapi hírcsatorna nézetének bevezetése – ez az „időrendi hírcsatorna” új változata, amely személyre szabottabb élményt nyújt (kevesebb algoritmus által javasolt tartalommal).
  • További javasolt tartalom az alapértelmezett Instagram Home Feed nézetben (különösen az Instagram Reels videókat előnyben részesítve).
  • Az eredeti tartalom prioritása: az algoritmus olyan tartalmat részesít előnyben, amelyet még senki nem osztott meg az alkalmazásban.
  • Más alkalmazásokból származó látható vízjeleket tartalmazó tartalom prioritásainak megszüntetése.
  • Továbbfejlesztett tartalom kategorizálás. Az Instagram algoritmusai kulcsszavak és tartalom alapján egyre jobban azonosítják, miről szól egy kép vagy videó.

Hogyan működik az Instagram algoritmusa 2022-ben?

Több algoritmus is működik az Instagrammon, mindegyik az alkalmazás más-más részére vonatkozik, legyen szó hírfolyam bejegyzésekről vagy Reels videókról. Mégis általánosságban elmondható, hogy mindegyik algoritmus három fő szempontra fókuszál.

1. Kinek a bejegyzéseivel lépsz kapcsolatba? Ha gyakran lájkolod valakinek a tartalmát vagy megjegyzést fűzöl hozzá, nagyobb valószínűséggel látod a bejegyzéseit a hírfolyamodban.

2. Milyen típusú tartalommal foglalkozol? Például, ha szereted a szépségápolási tartalmakat, az algoritmus továbbra is az ilyen típusú tartalmakat kínálja fel neked.

3. Mikor tetted közzé a bejegyzést? Továbbá figyelembe veszi azt is, hogy milyen gyakran görgeted az alkalmazást.

Hogyan működik az Instagram algoritmus a hírfolyambejegyzéseknél?

Az Instagram feed algoritmusa sokat változott az elmúlt öt évben és egy olyan modell felé fordult, amely kedvez az érdeklődésnek.

Öt fő interakció valószínűségét veszi figyelembe, amikor eldönti, hogyan rangsoroljon egy bejegyzést egy felhasználó kezdőlapi feedjében. 

Ezek az alábbiak:

  • Szoktál időt szánni egy-egy posztra?
  • Mennyire valószínű, hogy tetszeni fog a bejegyzés?
  • Mennyire valószínű, hogy megjegyzést fűzöl a bejegyzéshez?
  • Mennyire valószínű, hogy elmented a bejegyzést?
  • Mennyire valószínű, hogy az adott felhasználó profiljára koppintasz, miután láttad a bejegyzést?

„Minél valószínűbb, hogy valamilyen cselekvést hajtasz végre egy poszt esetében, annál inkább megjeleníti azt számodra” – mondja Adam Mosseri, az Instagram vezetője.

De honnan tudja az algoritmus, hogy milyen tartalommal lépünk kapcsolatba a legnagyobb valószínűséggel?

Mosseri szerint ez egy összetett folyamat. "Az idő múlásával különféle azonosítókat adunk a profilokhoz és távolítunk el, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy az algoritmus jobban felfedje azt, ami érdekli a felhasználót."

Ezek a jelek a következők:

  • Információ a bejegyzésről: Fotó vagy videó? Mikor tetted közzé? Hány lájkja van?
  • Tevékenységed: Milyen típusú tartalommal foglalkozol általában? Hajlamos vagy sok videót nézni? 
  • Interakciós előzményeid: Általában kedveled vagy kommentálod a posztolók bejegyzéseit?

Az Instagram algoritmus minden interakciót figyel az alkalmazásban, az általad kedvelt bejegyzésektől kezdve egészen azon felhasználókig, akik interakcióba lépnek veled. Mindezt annak érdekében, hogy olyan tartalmat szolgáltasson, amelyről úgy gondolja, hogy érdekes számodra és nagy eséllyel interakcióba lépsz vele.

Mi befolyásolhatja még a hírcsatorna rangsorát az Instagramon?

Az érdeklődési pontszámon túlmenően van néhány további tényező, amely befolyásolhatja egy bejegyzés rangsorát a főoldali hírcsatornában. 

Ezek az alábbiak:

  • A használt kép vagy videó minősége
  • Eredetiség (azaz, hogy a bejegyzést megosztották-e már az Instagramon)
  • Vízjelek
  • Az Instagram közösségi irányelveinek megsértése
  • Jelentett tartalom

Tarts velünk, hiszen a második részben a Reels és Story tartalmak, valamint a Felfedzés oldal algoritmusával folytatjuk.

melinda.PNG

 

Úgy érzed, itt az ideje rendbetenni vállalkozásod vagy személyes márkád? Tarts velünk személyesen vagy online gyakorlati képzésünkön, ahol válságálló közösségi média megoldásokat prezentálunk Neked! Ha érdekelnek a részletek, KATTINTS!

 

Forrás: https://later.com/blog/how-instagram-algorithm-works/

Szólj hozzá

tartalom felhasználók kulcsszó sztori rendszer algoritmus insta elérés hírfolyam követők tartalomtípus