Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? - 1. rész
2023 rohamos közeledtével itt az ideje, hogy figyelmünket a következő évre fordítsuk, és előre felkészüljünk a legújabb trendekből, amelyek a közösségi média világát uralják. Új platformok, folyamatosan változó tartalmak és bizony lehetséges, hogy a fókusz és a fogyasztói ízlés is erősen más lesz az új évben, mint eddig.
Csak hogy egy olyan példát említsünk, amire már látható a tendencia jelenleg is: a fogyasztók a hitelesség, a közösség és a magával ragadó élmények mellett teszik le a voksukat. A realitás és a valódi, közeli tartalmak minden eddiginél fontosabbak lesznek.
No, de még mivel számolhatunk 2023-ban?
Lássuk:
A hang szerepe
Ahogy egyre több közösségi média platform a videó alapú tartalom felé fordul, a hangok szerepe is változik. Megjelenhetnek audió alapú események vagy például hanghoz kapcsolódó Facebook-reakciók, hangos tweet-ek a Twitteren.
Ahhoz, hogy kísérletezni tudj az audióhoz kapcsolódó marketinggel, kezdj bele olyan tartalmak gyártásába, amelyek már elérhetők, népszerűek és bizony meghatározó elemei a hanghatások. Ilyen például az Instagram Reels. Egy felkapott hanghatás segítségével nagyobb elköteleződést és elérést zsebelhetsz be.
Játékok a közösségi médiában
Ha valaha is játszottál Candy Crush-al vagy Wordle-lel a mindennapi ingázás közben, akkor hivatalosan is játékos vagy.
Míg a közösségi média platformok kipróbált hirdetési felületek, a játék egy csomó izgalmas új lehetőséget kínál a márkák és vállalkozások számára 2023-ban. Számos technológiai vállalat és márka is megduplázza a játékba való befektetését.
A Netflix például megépíti első házon belüli videójáték stúdióját Helsinkiben. Ráadásul a luxusdivatházak továbbra is a játékot használják a közösségi szerepvállalás eszközeként, valamint a virtuális valóság és az IRL közötti szakadék áthidalására.
A szerencsejáték ipar értéke körülbelül 200,8 milliárd dollár lesz, a játékon belüli reklámozás pedig a becslések szerint 2023-ra eléri a 17,6 millió dollárt. Ez egy olyan világ, amely virágzik a közösségi interakciókon keresztül, és viszonylag kihasználatlan maradt eddig a marketing terén.
A tartalom teljes képernyőre vált
Bár a TikTok csillagászati fellendülése nem újdonság, a többi közösségi média platform működésére gyakorolt befolyása továbbra is megmarad. Várhatóan több 9:16-os (teljes képernyős és függőleges) tartalom fog megjelenni.
Bár nem meglepő, hogy az Instagram követte a TikTok példáját ezen a téren, most már a YouTube és a Facebook is. A Facebookon a függőleges videók teljesítési aránya 90%-kal magasabb, mint a vízszintes elrendezésű videóké, és a YouTube egy új funkciót próbál ki, amely újraformázza a videohirdetéseket függőleges lejátszásra.
Mivel több platform támogatja ezt a képarányt, ugyanaz a tartalom újrafelhasználható a nagyobb elérés érdekében. Gondolj csak a TikTok-ra, Instagram Reels-re, Snapchat-re, YouTube Shorts-ra vagy a LinkedIn, Instagram és Facebook történetekre.
Cikkünk következő részében további tudnivalókat osztunk meg, milyen trendek várhatók az újévben és mire érdemes felkészülnöd.
Tudtad, hogy mi kaptuk meg a Digiméter LEGDIGITÁLISABB HAZAI KKV díját?
Ha nem szeretnél lemaradni, kövess minket a Facebook-on is, ahol elsőként értesülhetsz új tartalmainkról!
Amennyiben szívesen tanulnál tőlünk, nézz körül aktuális oktatásaink között ITT!
A hitelesség lesz a legfontosabb
A BeReal 2022-ben alapjaiban rengette meg azt, amit eddig hittünk a közösségi médiáról. Tökéletes látszat, hibátlan képek, szerkesztések, retusálás, letisztultság, elegancia – ez éles ellentétben áll a legtöbb esetben a valóságos, vágatlan, nyers realitással.
A BeReal azonban nagyobb hangsúlyt fektet a hitelességre. Már 2020-ban megjelent, ám az alkalmazás az elmúlt évben lendült be, és máris egy új esztétikai korszakot hirdetett meg, amely a pillanatnyi, élethű tartalmakat részesíti előnyben a tökélyre szerkesztett, válogatott tartalommal szemben.
A még csak tervezés alatt álló Instagram Candid hamarosan véletlenszerű időpontokban értesítést küld a felhasználóknak, és kétkamerás fotót kér. Ez gyanúsan ismerősen csenghet, mert a BeReal is elég hasonlóan működik. A TikTok Now is épp ilyen értesítést küld, de természetéhez híven a videót is támogatja. Így várható, hogy ahogy a történetek elterjedtek szinte mindegyik platformon, ezt a realitáshoz közeli, hiteles opció is elérhető lesz egyre több helyen.
Ezek alapján jó ötlet lehet előnyben részesíteni a kevésbé szerkesztett, autentikusabb tartalmakat.
A legkisebbeknek is lehet szava, hiszen tarol a felhasználói tartalom
Hallottál már a nano influencerekről? Bizony, ők azok a véleményvezérek, akiknek 10 ezernél kevesebb követője van. A felhasználói tartalmak térnyerése nem lassul, így a legkisebb influencerek is érhetnek el jó eredményeket.
A nano influencerek a sikeres együttműködések 90%-át teszik ki. A felhasználók őket hitelesebbnek tekintik, segíthetnek összekötni a márkát a célközönséggel, közvetlen hozzáférést biztosítva a célpiachoz. Ez azért is jó hír a márkáknak, mert általában egy kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérrel költséghatékonyabb módon folytathatnak kampányt, mint a több százezres bázissal rendelkező tartalomgyártókkal.
A felhasználók által generált tartalom már-már kötelezővé válik. Ez az organikus marketing eszköz közvetlen kapcsolatot teremt a valódi fogyasztókkal, amely erős márka-vevő kapcsolatokat ápol, ezáltal segít a hitelesség érzetének növelésében.
A mesterséges intelligencia átveszi az uralmat?
Tisztázzuk, mire utal itt az AI. Ez egész egyszerűen egy szoftver, amely bizonyos munkákat automatizál, mint például a közösségi média bejegyzések hatékony megfogalmazása vagy új hirdetési csatornák feltárása. Piacként az AI várhatóan évente 120%-kal fog növekedni.
Ez az eszköz nagy segítség lehet azoknak a cégeknél, akik nem bővelkednek emberi erőforrásban és maguknak szeretnék kezelni közösségi oldalaikat. De azt nem szabad elfelejteni, hogy az AI soha nem fogja felváltani a személyre szabott, hiteles tartalom erejét. Bár ezek az eszközök segíthetnek új ötletek és képleírások kidolgozásában, soha nem lesznek képesek megragadni márkád egyedi hangját és személyiségét.
Így azt ajánljuk, hogy amennyiben ilyesmit használsz, ötletelésként és inspirációként tekints rá, majd adj hozzá a megoldásokhoz egy kicsit márkád értékrendjéből, személyiségéből is.
Tippjeinket átolvasva mit gondolsz: készen állsz arra, hogy 2023-ban még nagyobb sikereket érj el a közösségi médiában?
Amennyiben már az elbizonytalanít, mi is az a BeReal, meg sem említjük még hány rendkívül populáris felület jelent meg az utóbbi időben, amelyek ugyanolyan nagy hatással lehetnek az átfogó közösségi média trendekre, mint a BeReal. Bizony, a legtöbb alkalmazás nem marad határain belül, az általuk hozott újdonságok terjednek a többi közösségi felületen is, gondoljunk csak például a Snapchat történeteire vagy a TikTok álló formátumú, videós tartalmaira. Ne maradj le a legújabb trendekről és felületekről! Könyvünk segít lépést tartani. KATTINTS a részletekért!
Forrás: https://www.plannthat.com/6-social-media-trends-2023/