2023. ápr 05.

Instagram történetek és Reels – Mit kell tudnod róluk?

írta: Sáringer Viktória
Instagram történetek és Reels – Mit kell tudnod róluk?

nevtelen_terv_18.pngAz Instagram népszerűsége továbbra is nagy, így továbbra is fontos terület, ami hozzásegíthet minket üzleti céljaink eléréséhez.

Ebben a cikkben a legfontosabb statisztikákat osztjuk meg a történetek és a Reels videók kapcsán, amik irányt mutatnak, hogyan tervezzük meg idei stratégiánkat.

Vágjunk is bele!

Miért pont a Reels és a történetek?

Az Instagram tartalomtípusok széles skáláját kínálja, amelyek közül a történetek és a Reels videók rendkívül népszerűek.

Az Instagram szereti a figyelmet az újdonságokra irányítani, így nem is csoda, hogy a Reels ennyire jól teljesít. Az új funkciókat szívesen ajánlja az algoritmus a felhasználóknak, akik emiatt gyakran találkoznak vele, amitől magas lesz a nézettség, ezért egyre többen készítenek videókat és így tovább, folytatódik a kör.

A történetek és a Reels legnagyobb csábító ereje talán a pillanatnyiság és a gyors, tömör tartalom. Az emberek ma már türelmetlenek és nem mindenki néz végig szívesen egy hosszabb tartalmat.

A történetek csak 24 óráig elérhetők, rövidek és könnyen, gyorsan átlapozhatók, így vonzóak. Nagyban hozzájárul a sikerhez a FOMO érzése is, vagyis a félelem a kimaradástól. Ha egy sztoriról lemaradunk, valószínűleg végleg lekéssük, hiszen egy nap múlva eltűnik. Épp emiatt, ha kedvenc influencerünk vagy márkánk új tartalmat tölt fel és észre is vesszük, hiszen kiemelt helyen látjuk ezt a kezdőlapunkon, akkor jó eséllyel rá is klikkelünk gyorsan, hogy ne maradjunk le.

A Reels pedig a TikTok által is remekül prezentált gyors, lapozható, felhasználókat órákra lekötő videótípust alkalmazza. Elkezdjük nézni és hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy órák óta videókat böngészünk és elnyelt minket a telefon. Ha valami nem tetszik, azonnal áthajthatjuk. Érdekes, személyre szabott és rövid tartalom, így nem is csoda, ha ennyire kedvelik az emberek.

Nézzük meg alaposabban, hogyan is teljesítenek ezek a formátumok élesben!

A történetek elérési aránya csökkenőben van

A Rival IQ tanulmánya szerint az Instagram sztorik elérési aránya 2021 és 2022 között csökkent. A 10.000-nél kevesebb követőt számláló kisebb márkák esetében volt a legkevesebb visszaesés tapasztalható, míg a nagyobb bázissal rendelkezők nagyobb csökkenést vehettek észre. A történetek elérési aránya a 2021-es 5,4%-ról 2022-re 4,8%-ra esett.

Az 50.000-200.000 követővel rendelkező márkák érezték a legnagyobb hatást, mivel elérési arányuk 2,4%-ról 1,6%-ra esett vissza, ami nagyon nagy zuhanás.

Ennek fényében tanácsos alaposan figyelni a történetek elérését a saját esetünkben és azt is, hogy milyen konverziót jelent nekünk ez a tartalomtípus. Mindig alkalmazkodni kell a fogyasztói igényekhez és ha úgy tapasztaljuk, hogy a figyelem inkább máshová irányul, akkor lehet, hogy oda kell összpontosítani erőforrásainkat.

A történetmegtartási arány a mennyiség számának növekedésével csökken

Szintén a Rival IQ tanulmány állapította meg, hogy az Instagram történetekben közzétett tartalmak száma határozza meg, hogy mennyire tartja meg a közönséget a sztori. A történetmegtartási arány a hatodik képkocka után kezd 75% alá csökkenni. Vagyis itt igaz a mondás: a kevesebb néha több.

A rövid, narratív jellegű történetek a legnépszerűbb formátumok

Ami a történetek típusait illeti, amelyeket az emberek látni szeretnének, a rövidebb tartalmak voltak a legnépszerűbbek. A fogyasztók 35 százaléka kedveli az ilyen típusú történeteket, amelyekben fényképek, videók és szövegek is szerepelnek. A kvízekkel és szavazásokkal kiegészített történetek is népszerűek voltak.

screen-shot-2023-02-17-at-2_49_31-pm.png

A Reels videók elérési aránya a legmagasabb

instagram-reels-reach-rate.pngNem meglepő módon, a Reels birtokolja a legmagasabb elérési arányt az összes médiatípus közül az Instagramon. A Rival IQ tanulmány kimutatta, hogy az Reels elérési aránya 14%, míg más médiatípusok elérési aránya 9% és 10% közötti.

A Socialinsider egy másik tanulmányában az Instagram Reels átlagos elérési aránya 20,59% volt. Ez messze a többi médiatípus, például képgaléria, képek és videók fölé helyezi. A Bazaarvoice korábbi jelentésével összhangban a kisebb követettségű fiókok érték el a legmagasabb eredményt.

Az Instagram Reels átlagos elköteleződési aránya 1,95%

A kivételes elérési arány mellett a Reels jelentős elkötelezettséget is tapasztal. A Socialinsider tanulmánya alapján az Instagram Reels átlagos elkötelezettségi rátája 1,95%. Ezzel jóval megelőzi a többi médiatípust.

Ez arra biztatja az Instagramon aktív márkákat, hogy kezdjenek bele a Reels videók készítésébe.

Mi a helyzet üzleti téren?

Az Instagram sok lehetőséget biztosít márkáknak és bizony mára már rengeteg cég is aktívan fent van a platformon. De vajon megéri a jelenlét? A fogyasztók szívesen foglalkoznak márkákkal ezen a közösségi platformon?

Nézzük is, mit érdemes tudni!

A fogyasztók 70%-a az Instagramon keres és szívesen vásárol

A belső Instagram adatok azt mutatják, hogy a vásárlók 70%-a a platformot keresi fel következő vásárlásakor. Ez azt jelenti, hogy az emberek ide mennek, hogy vásárlási inspirációt találjanak, és új termékeket fedezzenek fel.

A márkák követése és kutatása a második legnépszerűbb tevékenység

A DataReportal korábbi tanulmánya megállapította, hogy sok felhasználó követi és kutatja a márkákat és termékeket az Instagramon. Ez a második legnépszerűbb tevékenység a platformon, a felhasználók 62,3%-a foglalkozik vele. Tehát jó lehetőség van arra, hogy olyan követőket vonzzunk be, akik szeretnék hallani a márka mondanivalóját.

A felhasználók 90%-a követ egy vállalkozást

Ez elég magas arány, így látható, hogy a felhasználókban van érdeklődés a márkák iránt, legyen szó egy már kedvelt és ismert cég követéséről vagy újak felfedezéséről.

iaudf.PNGAz említett statisztikák fényében kár lenne kihagyni az Instagram nyújtotta lehetőségeket! És bizony előfordulhat, hogy más újgenerációs közösségi média platform is van, ami a segítségedre lehet céljaid elérésben és a Z-generáció megszólításában.

Szeretnél többet tudni a legújabb felületekről és trendekről? Könyvünk részletesen és gyakorlatiasan bevezet a legújabb platformok titkaiba.

Ha szeretnél többet tudni, KLIKK IDE!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/

Szólj hozzá

statisztika poszt tartalom videó történet story videók adatok történetek videós tartalmak reels Stories instagram story instagram reels videós tartalom tartalomtípus tartalomtípusok