2023. nov 28.

Alkalmazkodj a közösségi média új korszakához!

írta: Sáringer Viktória
Alkalmazkodj a közösségi média új korszakához!

blog_26.pngA közösségi média egyszerű kommunikációs eszközből erőteljes marketing platformmá változott az elmúlt években. Az iWiW kezdeteitől a TikTok felemelkedésén át a Threads bevezetéséig a márkáknak mindig is alkalmazkodniuk kellett ehhez a folyamatosan változó környezethez. Ennek következménye az is, hogy a közösségi média és a felületeken történő marketing törekvések új munkákat is szükségessé tettek, mint például a közösségi média menedzser, a chatbotért felelős szakember, az online tartalommarketinges vagy a hirdetéskezelő.

A közösségi csapatok felelőssége jelentősen bővült és bizony feladatokból sincs hiány, hiszen naprakésznek lenni a mai folyton változó online térben szinte már önmagában egy külön munkakör. Ez a feladat viszont nem kikerülhető, ugyanis az új felületek és trendek mindenhová beszivárognak és azok a márkák, akik lemaradnak, könnyen versenytársaik mögé szorulhatnak.

Most segítünk, hogy mely változások azok a közösségi médiában, amiket mindenképp érdemes figyelembe venni a kommunikáció során, hogy sikereket érhess el.

Közösségi média, mint szórakozás?

A közösségi média korábban a közösséggel való közvetlen kommunikáció egyik módja volt, és az algoritmusnak alig volt hatása a hírfolyamra. Tehát ha valaki követett egy márkát a közösségi médiában, akkor az optimalizálástól függetlenül látta a bejegyzéseit a hírfolyamában.

Manapság azonban már minden bejegyzést olyan tényezők befolyásolnak, mint a formátum, a kreativitás, a hashtag-ek, az emberek reakciói és az állandóan változó algoritmus. Ráadásul mindenki a figyelemért verseng, így a verseny is sokkal nagyobb lett. Itt van tehát az ideje, hogy kicsit elrugaszkodjunk a hagyományos, kronológiai sorrenden alapuló, biztonságot nyújtó algoritmustól és igyekezzünk megfelelni az új elvásároknak is!

A közösségi média éppolyan fontossá vált a márkaismertség építésében, mint a közösség erősítésében, és hiteles történetmesélést és egyedi hangot igényel, hogy kitűnjön a tömegből egy cég. A szórakozás forrásává is vált az online tér, amelyre a közönség jobban vágyik, mint eddig valaha.

Előtérben a valóság

Kár is tagadni, hogy a 2020-as év mekkora hatással volt az életre és így természetesen a közösségi média térre is. Habár a legtöbben inkább szívesen elfelejtenénk a koronavírus járványt, ezt nem tehetjük meg teljesen, ugyanis rengeteg változás állt be az emberek életében, értékrendjében, ami a fogyasztói magatartást és igényeket is új irányba mozdította.

Mivel a legtöbb ember bezárkózott az otthonába a járvány idején, 2020-ban az amerikai felhasználók közösségi médiában töltött átlagos ideje napi 65 percre emelkedett, ami jelentős ugrás az előző évhez képest. Ez a gyors növekedés arra kényszerítette a marketingeseket, hogy elhagyják a hagyományosan bevált posztokat és tartalmakat, és elővegyék a kreativitásukat és formaalkotó ötleteiket.

Mivel a közönség hitelességre és több emberi interakcióra vágyik, a tökéletesre szerkesztett tartalom már nem elég. Az olyan márkák, mint az Oreo, az elsők között alkalmazták az ettől elrugaszkodó stílust:

@theoreoofficial Had to jump on this spooky trend… how’d we do? �� #GhostPhotoshoot #oreo #spookyseason ♬ original sound - OREO

Valódi emberekre és valódi arcokra van szükség ahhoz, hogy elérjük az embereket. Így hát ideje előtérbe kerülni és megmutatni a közönségnek, kik is állnak egy márkanév mögött!

Éljen a történetmesélés!

Az otthon töltött idő és a telefonok használati idejének növekedése azt is jelentette, hogy a közönség több szórakozásra vágyik. Az erős történetszál, a jól kidolgozott karakterek, a konfliktusok és a megoldások egy lenyűgöző történet alapelemei. És a közösségi média tartalma sem más, mint egy jó történet: érdekes, leköti a figyelmet és valamiért úgy érezzük, hogy egyenesen hozzánk szól.

A világjárvány és a korábbi globális változások, mint például az okostelefonok térnyerése megváltoztatta a közönség tartalomfogyasztási módját. Még mindig ugyanazokat az elemeket keresik az emberek, mint minden jó történetben, de már nem elégednek meg a hamis, alaposan kitervelt megoldásokkal, inkább valami autentikusra, hitelesre vágynak.

Az internet egyre inkább elérhető és egyre nagyobb közönségekhez szólhatunk, így alaposan meg kell fontolni, hogyan kommunikálunk.

A legsikeresebb márkák stratégiájukat úgy alakították át, hogy olyan történeteket meséljenek el, amelyek rezonálnak a közönségükkel.

Például ez a Google YouTube-videó a történetmesélés segítségével kiemeli funkcióit, miközben a legbarátságosabb módon hasonlítja össze őket egy versenytárssal:

A megkerülhetetlen TikTok

A szórakozás és szórakoztatás helye a közösségi médiában megszilárdult, amikor a TikTok színre lépett. Eleinte sokan csak a fiatalok számára érdekes szórakoztató platformként tekintettek rá, azonban ma már bizony fontos része lehet a marketingstratégiának is.

A felület lehetővé tette a hétköznapi emberek számára, hogy hiteles, rövid formátumú videós tartalmakat hozzanak létre és tegyenek közzé bármilyen témában. Az alkalmazás algoritmusai egyenlő esélyeket biztosítottak mindenkinek azáltal, hogy az új, még nézettség, követők és reakciók nélküli tartalmakat is megjelenítették az ajánlóban a már sikeres videók mellett.

A trendek és kihívások hamar megjelentek a márkáknál is: például a #GuacDance kihívás után a Chipotle több mint 800 000 dolláros eladásról számolt be.

@griffincaseyvlogs September 16th is the day we take our guacamole back from @chipotle #chipotle #guacamole ♬ original sound - griffincaseyvlogs

Rövid videó formátumával és okos pozicionálásával a TikTok meghódította a világot, és 2021-ben a YouTube-ot, 2022-ben pedig a Netflixet váltotta a legnézettebb alkalmazásként. És ez bizony befolyásolta a fogyasztói preferenciákat is.

Tudod tartani a lépést?

Rengeteg változás és újdonság tűnik fel nap, mint nap az online világban és nem egyszerű a mérlegelés, hogy mi az, ami beilleszthető a közösségi média stratégiába és mi az, amivel csupán elpazaroljuk az erőforrásokat.

Mindenképp érdemes informálódni, mert lehetséges, hogy egy felületen nincs értelme jelen lennie a cégnek, de ettől függetlenül remek ötleteket, stílusokat és trendeket lehet átemelni akár másik felületre is, ami szimpatikus lehet a közönségnek.

ujgene.PNGHa Te is szeretnéd alaposan kiismerni a legújabb felületeket és trendeket, ne hagyd ki könyvünket, ahol végigvezetünk minden fontos tudnivalón!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-entertainment/  

Szólj hozzá

valóság ötletek tippek hitelesség történetek márka szórakoztató formátum történetmesélés TikTok újgenerációs felületek