2024. jan 31.

Virális lehetőségek – út a sikerhez?

írta: Sáringer Viktória
Virális lehetőségek – út a sikerhez?

blog_21.pngManapság már a közösségi média platformok remek lehetőségeket kínálnak vállalkozásoknak és márkáknak a marketing terén. Az egyik legizgalmasabb opció az, ha egy tartalom virálissá válik, ami azt jelenti, hogy óriási sebességgel kezd terjedni az online térben és rengeteg felhasználóhoz eljut. Ez a jelenség azonban (a legtöbb esetben) nem a véletlen szerencsének köszönhető, hanem a jól megtervezett stratégiának. Kreativitás, egy jó ötlet és profi kivitelezés: így készíthetsz akár Te is virális közösségi média tartalmat!

Most röviden és lényegretörően megválaszoljuk a leggyakoribb kérdéseket ezzel a marketing lehetőséggel kapcsolatban!

Miért érdemes virális tartalmat létrehozni?

Hatalmas népszerűségre tehet szert egy ilyen tartalom, ami azzal jár, hogy rengeteg emberhez jut el, így a potenciális érdeklődőkhöz is. Ezáltal jelentős online láthatóságot biztosít a márkáknak és gyors növekedést az influencereknek.

Milyen tartalom válhat virálissá?

A virális tartalmak lehetnek viccesek, érdekesek, értékesek, meghatóak, megrázóak, vagy bármilyen egyéb módon emlékezetesek. A lényeg az érzelem kiváltása, ami miatt az emberek nagyobb eséllyel osztják meg a tartalmat, küldik el ismerőseiknek vagy éppen reagálnak rá reakcióval, hozzászólással. Ezek mind jó üzenetet küldenek az algoritmusnak, így a terjedés nem csak a megosztások hatására gyorsul fel, hanem a felületek is szívesen ajánlják majd az embereknek a tartalmat.

Mik az előnyök?

A gyors és hatékony terjedés miatt nagyobb láthatóságot biztosít a tartalom megosztójának a virálissá vált poszt. Sok esetben szélesebb közönséget ér el, mint más módszerek. Ráadásul ez a terjedés lehet teljes mértékben organikus is, ami azt jelenti, hogy nem is kerül semmibe a cégnek a létrehozásra fordított erőforrásokon felül. Simán előfordulhat, hogy a szokásos 10-1000 közötti elérésed felugrik akár milliós számra is, ami növeli a márka láthatóságát, hozzájárulhat a követőbázis növekedéséhez és konverziót is eredményezhet.

A virális tartalmak által kiváltott érzelmek és elköteleződés jelentik az első lépést ahhoz, hogy hűséges vásárlókra tegyél szert. Arról is árulkodik egy ilyen sikeres megosztás, hogy céged kreatív és innovatív, ami szimpatikus lehet az embereknek és ha még többet akarnak látni, akkor követni kezdenek.

Mik a hátrányok?

Ha egyszer egy tartalom útjára indul a közösségi médiában, akkor nincs megállás. A kontroll többé nem nálad lesz és az is előfordulhat, hogy a tartalmat kiforgatják az eredeti kontextusából, esetleg mémmé válik, ami negatív visszhangot is kelthet. Viszont ilyenkor már semmit sem tehetsz.

A másik lehetőség, hogy hiába a sok agyalás és munka, a tartalom nem lesz virális és nem hoz sikereket. Illetve az is lehet, hogy hiába lesz virális a tartalom, önálló életre kel és nem kötik márkádhoz. Sok oldal van, ahol átveszik a tartalmakat forrásmegjelölés nélkül és innen válik virálissá valami. Tehát fontos, hogy a tartalomból valamilyen módon utalj cégedre, hogy ezt elkerüld.

Azt se felejtsd el, hogy a siker sok esetben csak rövid ideig tart és nem feltétlen mozdít előrébb egyetlen virális poszt. Minden csoda három napig tart, az internetes látnivalók pedig még ennyi ideig sem.

Hogyan indíts el egy virális kampányt?

Először is légy biztos a célokban. Mire törekszel: a márka imázsának javítására vagy ismertségének növelésére? Ezek a célok habár elsőre hasonlónak hatnak, mégsem ugyanolyan tartalmat és eszközöket kell bevetni az elérésükhöz.

Ezután tudj meg többet a közönségről! Ebben az elemzések nagy segítségedre lesznek és az is, ha tudod, ki az ideális vásárlód és neki mik az igényei, mi tetszik neki. Ez már a tartalomhoz is ötleteket adhat.

A könnyű és gyors megoszthatóság alapvető fontosságú egy virális tartalomnál. Ha ennek nem teszel eleget, akkor már a maraton előtt kigáncsolod saját magad. Az a jó tartalom, amivel azonosulni tudnak az emberek, amik ismerős jelenetek számukra, olyan helyzet, amit már átéltek vagy hasonló valamilyen módon a tapasztalataikhoz. Ezeket általában szívesen osztják meg a felhasználók.

Ne feledkezz meg a trendekről és a megfelelő hashtag-ekről sem, mert ezek nagy lökést adhatnak a kampánynak.

Tehát a legfontosabb:

Ismerd a közönséged!

Kikből áll a célközönséged? Milyen tartalom érdekli őket? Hogyan tálalhatod nekik üzeneted, hogy felkeltsd az érdeklődésüket?

Legyen kreatív és érdekes a tartalom!

Gondolkodj egyedi és megragadó módon. Hozz létre olyan tartalmat, ami érzelmi választ vált ki!

Szövegezésben is profin!

A szövegek, cselekvésre ösztönzések és hashtag-ek felkeltik az emberek figyelmét és a tartalom megosztását is elősegíthetik. Alaposan gondold át, milyen szöveggel tárod a nyilvánosság elé tartalmad!

Aktuális és releváns

A virális terjedésnek egyik leggyakoribb módja, ha egy tartalom aktuális. Legyen szó egy világnapról, egy eseményről vagy egy éppen menő trendről, ha releváns a tartalom, akkor nagyobb eséllyel fog népszerűvé válni és gyorsan terjedni a közösségi térben. Ha aktuális tartalmat hozol létre, az idő nagyon fontos tényező, ugyanis a trendek folyton váltják egymást, így gyorsnak kell lenni.

Influencer ráhatás

Az influencerek nagyban befolyásolják, mi az, ami éppen trendi a közösségi felületeken, épp ezért a virális tartalmaknál is segíthetnek. Ha együttműködsz egy influencerrel, akkor mindketten jól járhattok!

Te igent mondasz a virális tartalmakra?

Reméljük, hogy ez a cikk segített betekintést nyerni a virális közösségi média bejegyzések világába és azokba az előnyökbe és hátrányokba, amikkel szembesülhetsz, ha úgy döntesz, hogy Te is belevágsz.

Ahhoz, hogy a tartalmad virálissá váljon, kreativitásra, megfelelő tervezésre és kivitelezésre van szükség. Ne feledd, hogy a virális tartalmak nem mindig garantáltan sikeresek és kihívásokat is rejtenek, így mindenképp mérlegelj, mielőtt fejest ugrasz!

Ennek ellenére ezek a tartalmak óriási lehetőségeket rejtenek, és ha megfelelően használod őket, akkor hatékony eszközök lehetnek céged növekedése és sikeressége szempontjából.

Bármilyen tartalmat is hozol létre, mindig emlékezz arra, hogy az autentikusság, a relevancia és az érzelmi ráhatás kulcsfontosságú tényezők. Ne félj kreatívan gondolkodni és kísérletezni, és mindig figyeld a közönség visszajelzéseit és reakcióit!

collage012345.pngKözösségi média workshop-unkon olyan tudást és készségeket szerezhetsz, amelyek segítenek sikeresen navigálni az online térben! A workshop-ok során átfogó betekintést nyújtunk az online kommunikáció világába, illetve bemutatjuk a legújabb trendeket és eszközöket. Részletesen foglalkozunk a különböző közösségi média platformokkal, azok használatával és a hatékony tartalomstratégiák kidolgozásával. Érdekelnek a részletek?

Források: https://www.investopedia.com/terms/v/viral-marketing.asp

https://sproutsocial.com/insights/viral-marketing/

Szólj hozzá

kampány tartalom videó közönség stratégia veszélyek tiktok influencer virális tartalommarketing közösségi média stratégia virális tartalom virális marketing