Nehezen tartod a lépést az újításokkal? Összefoglaljuk, mit kell tudnod!
Folyamatosan bombáznak minket a közösségi média újítások és alig győzzük követni. Most néhány fontos és hasznos fejlesztésről számolunk be, többek között olyan törekvésekről, ami a fiatalkorú felhasználók biztonságos internetezéséhez járulnak hozzá és a lassan mindenhol megjelenő mesterséges intelligencia egyik új opciójáról.
Biztonsági fejlesztés a tiniknek
A Meta a tinédzser korú felhasználók védelmében egy olyan újítást hozott, ami segít megakadályozni, hogy idegenek kapcsolatba tudjanak lépni a fiatalokkal privát üzenet formájában.
Kár tagadni, de a közösségi média tér sokféle veszélyt rejt a fiatalokra, pláne ha van lehetőség üzenetküldésre. Így privát módon bárki felveheti a kapcsolatot a gyerekekkel, viszont az új szabályozással kiszűrhetővé válik a spam, átverős és veszélyes megkeresések egy része.
A bejövő üzeneteknél alapvető lesz a korlátozás a tizenévesek számára, hogy az általuk nem követett fiókok ne tudjanak üzenetet küldeni nekik. Ennek köszönhetően a továbbiakban olyan fiókok és személyek nem tudják felvenni a kapcsolatot a tinikkel, akiket nem ismernek. Fontos (amiatt is) elmagyarázni a gyerekeknek és fiataloknak, hogy olyan fiókoktól ne fogadjanak el ismerősnek jelölést, akit nem ismernek.
Megújuló Insta szerkesztő felület
Az Insta folyamatosan fejlődik és változik - az egyik újítás, amit már néhány fióknál bevezettek, hogy máshogy fog kinézni a szerkesztő felület a történeteknél. Ez valószínűleg vegyes érzelmeket fog kiváltani a felhasználókból: lesz aki átláthatatlannak tartja és visszasírja a régi rendszert, míg másoknak ez még jobban kézreáll és felgyorsítja a szerkesztési folyamatot.
Egyes fiókoknál már átváltott a kezelő felület, majd utána visszaugrott a korábbi verzióra, így nem tudni, hogy hosszútávon melyik opció lesz a végleges.
Végre megnyithatók „titokban” is az üzenetek?
Sosem mered megnyitni az üzeneteket, mert nem tudsz/akarsz azonnal válaszolni, viszont rosszul mutat, ha a másik fél már látja, hogy elolvastad?
Erre hozott megoldást a Meta: az Instagram-on kikapcsolhatóvá válik a funkció, hogy az üzenet küldőjének visszajelezze, mikor olvastuk el az üzenetét, vagy egyáltalán megnyitottuk-e.
A beállítás minden egyes chat-en belül egyénileg válaszható. Ez egy praktikus módja annak, hogy az azonnali válaszadási kötelezettség szorongása nélkül informálódj az üzenet tartalmáról.
Tudjuk, nem ez a világ legnagyobb problémája, de már régóta sokan keresik a kiskapukat, hogy a "Látta" jelzés nélkül is megnézhessék a bejövő üzeneteiket, amire most maga az Insta hozott egy remek opciót.
AI a Canva-ban
Már a Canva-ban is megjelent a mesterséges intelligencia! Mégpedig a közösségi média marketingesek szempontjából egy nagyon hasznos formában, ugyanis a szövegírásban nyújt segítséget. Sajnos még csak angolul érhető el, így egy kis nyelvtudás szükséges hozzá, de inspirálódásra nagyszerű. Ha beírunk pár szót vagy mondatot, akkor a rendszer segít ezt hosszabban kifejteni, hivatalosabbá vagy akár szórakoztatóbbá tenni.
Arra is jó lehetőség ez, hogy a sokszor használt szófordulatainkat a rendszer átformálja más-más köntösbe, így kicsit kreatívabban és frissebben fogalmazhatunk a későbbiekben.
Threads vs X
A Meta újdonsága, a Threads egy Twitterhez hasonló felület, ahol elsősorban a szöveges kiírások kerülnek fókuszba. Sokak szerint ez lesz az X (korábban Twitter) legnagyobb vetélytársa és bizony az is lehet, hogy megelőzi.
A Social Media Today csapata végzett egy kis kutatást ezzel kapcsolatban. Máris mondjuk a legfontosabbakat, mire jutottak:
- Az összes X-tevékenység csaknem 100%-a a felhasználók mindössze 20%-ától származik, vagyis a nagy követőszámmal rendelkező profilok tevékenysége kiemelten fontos
- Ezt igazolja az is, hogy az X nemrégiben megerősítette: az alkalmazásban naponta beküldött 500 millió bejegyzésből csak 100 millió eredeti frissítés, a többi válasz és megosztás
- Megvizsgálták az 50 legkövetettebb X-profilt és azt találták, hogy ezen felhasználók fele még nem rendelkezik Threads profillal, csak az X-en tesz közzé
Ezek alapján arra lehet következtetni, hogy a Threads még nem ért az X nyomában, de ki tudja, mit hoz a jövő...
Te hogyan tartod a lépést a közösségi média újdonságokkal?
Szakmai blogok, ügynökségi Facebook-oldalak, továbbképzések vagy csak saját észrevételek által is megismerhetjük a közösségi média újításait. Nagyon sok változás van a felületeken, így nem egyszerű mindig nyomon követni a frissítéseket, de ezek fontosak lehetnek kommunikációs szempontból is, ezért azt ajánljuk, hogy rendszeresen tájékozódjunk biztos forrásból.
Ennek elősegítésére Facebook felületünkön heti egy alkalommal bemutatunk röviden, pár mondatban egy-egy friss közösségi média tudnivalót vagy változtatást. Ha még nem követed Facebook-oldalunkat, ITT megtehetitek!
Források:
https://www.socialmediatoday.com/news/is-threads-catching-look-how-most-followed-x-profiles/705684/
https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-now-lets-opt-out-read-receipts-dms/705653/
https://www.socialmediatoday.com/news/is-threads-catching-look-how-most-followed-x-profiles/705684/