2024. már 20.

Útmutató, hogy átvészeld a következő Meta leállást!

írta: Sáringer Viktória
Útmutató, hogy átvészeld a következő Meta leállást!

blog_-hoz.pngRégebben elképzelhetetlen volt, hogy a Meta felületei egyszerre adják meg magukat és akár órákra is megszűnjön az elérési lehetőség, manapság azonban már többször is előfordult ilyen eset. Felhasználói szempontból is frusztráló lehet, hogy nem érjük el kedvenc közösségi média oldalainkat és szolgáltatásainkat, de marketingesként vagy vállalkozóként még nagyobb a gond.

Egy kézben van a Facebook, az Instagram és a Messenger is, így nem meglepő, ha egyszerre mindegyik közösségi felületet elveszítjük egy nem várt leállás során. Ez keresztbe tehet törekvéseinknek, hogy megismertessük termékeinket vagy szolgáltatásainkat a felhasználókkal.

Most segítünk pár hasznos információval, hogy a következő nem várt leállás ne okozzon problémát céges profilodon!

Miért vannak ilyen leállások?

Sokan ilyenkor a legrosszabbra gondolnak és megijednek, hogy hekkerek törték fel a Meta szervereit és így az adatok veszélybe kerülnek. Azonban a legtöbb esetben nem kell ilyen komoly problémától tartani, egy szimpla üzemzavar is felléphet.

Rengeteg oka lehet, hogy a szerverek nem működnek, de a leggyakrabban valamilyen módosítást eszközölnek és emiatt nem lehet hozzáférni a felületekhez. Ha a leállás után megnézed, általában felfedezhetsz valamilyen újdonságot, ami eddig nem volt elérhető funkció vagy az is lehet, hogy egy korábbi lehetőség teljes egészében eltűnt a felületekről.

Mit tehetsz, hogy ne okozzon túl nagy problémát a következő leállás?

Megosztunk pár tippet, hogyan kezeld a kellemetlen közösségi média kényszerszüneteket:

Állj több lábon!

Legyen weboldalad is, ahol meg tudsz adni telefonos és e-mail-es elérhetőségeket, így az emberek a leállás idején is felvehetik veled a kapcsolatot. Amennyiben csak közösségi felületeiden találhatók meg ezek az információk, úgy ilyenkor teljesen megszűnik a kommunikáció ügyfeleiddel, ami probléma vagy panasz esetén nem a legjobb eshetőség.

A Google Cégprofil beállításával is elérhetővé teheted a legfontosabb tudnivalókat az érdeklődők részére, ha nem jönnek be a közösségi felületek.

Ne ess pánikba!

A legutóbbi leállásnál sokan bepánikoltak, ugyanis kijelentkeztette őket a Facebook és hiába akartak belépni, visszadobta őket a rendszer rossz jelszó kifogással. Nem is csoda, hogy az üzleti oldalakkal és hirdetési fiókkal rendelkezők nagyon megijedtek, ugyanis ez annak a jele is lehet, hogy valaki feltörte a profilt és kizárt a saját fiókunkból. Ilyen módon ellophatják oldaladat és ha a hirdetési fiókhoz van kapcsolva a kártyád, komoly anyagi kár is érhet. Ezért is tanácsos beállítani a kétfaktoros hitelesítést, így gondoskodhatunk a fiók biztonságáról.

Amennyiben nem tudsz belépni, az első ijedtség és gyors jelszó változtatások helyett inkább keress rá, hogy nincs-e éppen valamilyen leállás. Vannak weboldalak is, amik ezt jelzik, de egy szimpla Google kereséssel is biztosan található néhány külföldi vagy magyar cikk, amiben tájékoztatnak a felületek állapotáról.

Légy türelmes!

Hiába próbálgatsz belépni, nem fog előbb megjavulni a rendszer. Tudjuk, ezer a dolgod és pont akkor tuti nem jön jól ez a leállás – ez mindig így szokott lenni. De el kell fogadni, hogy nem tudunk mit tenni. Ha pár óra múlva sem jön vissza a közösségi felület vagy nem működik jól, akkor inkább aznapra engedd el a dolgot. Nem szalad el semmi és bár nem jó, ha egy kampány csúszik, de a rajtad kívülálló tényezőket nem tudod kontrollálni. Feleslegesen pedig ne stresszelj, inkább élvezd ki azt a pár órát, amíg a közösségi média nélkül tölthetsz egy kis időt a családdal vagy barátokkal!

Irány a többi felület!

Ha van TikTok-profilod, Youtube-oldalad vagy Twitter-fiókod (vagyis már manapság X), akkor észrevehetted, hogy a legutóbbi leállás ezeket az oldalakat és alkalmazásokat nem érintette. Sokan addigis ide tértek át tartalmat fogyasztani, így ez kiváló lehetőség, hogy ezeken az oldalakon aktívkodj.

Ellenőrizz!

Ha visszatérnek a közösségi felületek a már megszokott módon, akkor tanácsos megnézni, mi történt oldalaidon abban az időszakban, amíg nem tudtál belépni. Korábbi leállásoknál már tapasztaltunk olyat, hogy bentragadtak az időzített posztok. Ez részben nem gond, hiszen úgysem látta volna senki, de olyan szempontból nem jó, hogy nem a tervezett napon és időben kerül közzétételre a bejegyzés. Ráadásul előfordult olyan is, hogy ezeket a posztokat nem lehetett újraidőzíteni sem, vagy amennyiben új időpontot tudtunk megadni, megint nem került ki a bejegyzés. Az egyetlen gyógyír az volt, hogy újra el kell készíteni a posztot a szöveggel és a fotós vagy videós tartalommal, hogy közzé tudjuk tenni.

Te hogyan küzdesz meg a közösségi média leállásokkal?

Ha Neked is van hasznos tipped ilyen jellegű kényszerszünetekre, oszd meg velünk a kommenteknél!

melindaa.JPGHa nem szívesen követed a változásokat és nem szeretnél a közösségi média kommunikációval bajlódni, segítünk! Átvesszük feladataidat és profin menedzseljük oldalaidat és hirdetéseidet:
➡️ https://www.kozossegi-media.com/kommunikacio

Szólj hozzá

messenger leállás hasznos facebook aktuális ötletek útmutató tippek meta tanácsok instagram