Emojik a közösségi média marketingben? Most kiderül, érdemes-e használni őket!
Az emojik jelentését általában mindenki érti, remek eszközök a figyelem megragadására, illetve használatuk mára már szinte alapvetés a közösségi médiában, mind a fiatalabb, mind az idősebb generációk számára. Az is egyértelműen látszik, hogy a legtöbb vállalat beépíti az emojikat kommunikációs- és marketingstartégiájába is. Miért érdemes ezt megtenni? Milyen emojikat érdemes használni? Most kiderül!
Emoji használat felsőfokon
- Valóban növeli a Facebook eléréseket? Azok a posztok, amelyek legalább egy emojit tartalmaznak, kimutathatóan jobban teljesítenek, nagyobb elérést és aktivitást biztosítanak. Az emojik pozitív hatásai közé tartozik, hogy barátságosabbá teszik, személyiséggel látják el a tartalmakat, így közelebb hozzák a vállalatot a felhasználókhoz.
- Van olyan, hogy túl sok emoji? Vizuális elemek révén, érdemes a kevesebb több elvet alkalmazni az emojik válogatásánál is. Célszerű 1-2 emojinál többet nem használni egy poszton belül, hogy ne tereljék el a figyelmet a valódi mondanivalónkról.
- Melyiket válasszam? Elmondható, hogy néhány szimbólum eredményesebben működik, mint a mosolygó ikonok, amikre először gondolunk az emoji szó hallatán. A lefelé mutató nyíl (🔽), a szív (❤️) és a sárga veszélyjelzés (⚠️) is hatékonyan növeli az elérések számát.
- Hová helyezzem el őket? Érdemes a szövegünk végén elhelyezni a tartalmunkhoz leginkább illeszkedő emojit, ami ezáltal remekül összefoglalja a leírtakat és segíti az üzenet hangulatának átadását.
Az emojik használata Facebookon 57%-kal több kedvelést és 33%-kal több hozzászólást eredményez. 2023-ban a legnépszerűbb emojik közé tartozott a síró, a sírva nevető és a meghatódott emoji is.
Az Instagram bejegyzések és hozzászólások fele tartalmaz emojikat. A platformon a síró és a sírva nevető fejek, illetve a szív emoji bizonyult a legnépszerűbbnek 2023-ban.
Az emojik használata a marketingben tehát igen hasznos, ha nem a szavak helyettesítésére, hanem azok többletértékkel való felruházására, hangulatok átadására használjuk őket. Emellett, érdemes még figyelni az emojik számára és elhelyezkedésére is, amikor bejegyzéseket írunk és teszünk közzé.
Te milyen emojikat használsz legsűrűbben?
Szeretnél jobb eredményeket elérni az online térben? Jó lenne látni, pontosan mit, hol és hogyan kell beállítani a közösségi oldalaidon? Oktatásaink során lépésről-lépésre végigvezetünk a folyamatokon és minden kérdésre választ adunk! Ha érdekelnek a részletek, KATTINTS!
Források:
https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-make-your-social-media-content-more-accessible/
https://www.echobox.com/resources/blog/do-facebook-emojis-increase-clicks-and-traffic/