2024. aug 16.

Te is szeretnél sikereket elérni a TikTok-on?

írta: Sáringer Viktória
Te is szeretnél sikereket elérni a TikTok-on?

phone-g309cfbdad_1280.jpgNapjainkban már elhíresült a TikTok-ról, hogy akár a nulláról is nagy követőbázist építhetünk a megfelelő stratégiával. Ez csábító lehet és könnyű megoldásnak tűnik, azonban rengeteg munka és tervezés szükséges általában ehhez. Pláne, ha márkaként szeretnénk sikereket elérni és közben megőriznénk a jó hírünket is és egy adott értékrendet közvetítenénk. Ugyanis a balhés, megbotránkoztató videókkal gyorsan nagy nézettségre és követettségre lehet szert tenni, de ez egy cégnek nem jó kiinduló pont, sokkal megfontoltabbnak kell lennünk.

Könnyű siker vagy gyors bukás

Úgy tűnhet, hogy a TikTok-on sokkal könnyebb a követőbázis építése, mint a Facebook-on és az Instagram-on. Emiatt sokan próbálkoznak, majd amikor nem jönnek azonnal a várt eredmények, bukásnak tekintik a felületet, a nem megfelelő közönségre vagy egyébre hivatkoznak és feladják. Azonban ilyen egy alaposan megtervezett kommunikációval nem fordulhat elő.

Ennek az egyik fontos oka, hogy a potenciális közönség jelenlétének felmérése bőven azelőtt történik, mint hogy elkezdünk csak úgy posztolni. Egy kidolgozott kommunikációs terv nagyban megkönnyíti az indulást és hozzásegíthet a kitűzött eredményekhez, melyeknek tekintetében azért érdemes a realitás talaján maradni és nem milliós követőbázisról álmodozni.

Milyen muníciód van?

Először is fontos, hogy a tartalmakat hatékonyan használd fel. Habár sokan ellenzik a tartalmak újra felhasználását, ezt lehet nagyon jól csinálni és persze rettentően is. Ha optimalizálás nélkül mindenhol üldözöd közönséged ugyanazzal a tartalommal, akkor könnyen spam hatásúvá válhat, ami nem jó. Viszont ha optimalizálod a tartalmakat és akár eltérő időben, több felületen is a platform igényeinek és a közönség elvárásainak megfelelően tálalod, sikereket érhetsz el.

Például akár egy blogcikk is megjelenhet a TikTok-on! Hogy hogyan? Emelj ki belőle pár fontos pontot, ülj le a kamera elé és ismertesd követőiddel a legfontosabb tudnivalókat. Ha pedig érdeklik a további részletek, átirányíthatod a blogra, más közösségi felületre vagy kérd, hogy kövessenek, mert hamarosan még többet elárulsz. Így egy jól kidolgozott blogcikkből akár videósorozat is lehet, amit listába rendezhetsz, ez pedig még jobban növeli a nézettséget. Ilyenkor, ha egy videót megnéznek a listából, egyből a következőre ugrik, illetve ajánlja, hogy nézze meg a többit is a felhasználó. Ezzel máris elérted, hogy több tartalmadat is megnézze, akár újranézzen egyes tartalmakat és elidőzzön profilodon.

Az is egy ötletes megoldás, ha a blogcikkek alapján egy hosszabb lélegzetvételű, informatív YouTube-videót készítesz, vagy Facebook, illetve Instagram live-ban meséled el a lényeges információkat, amit aztán később lementhetsz és kedved szerint megvághatsz. Így a hosszabb videódból több rövidebb videó készülhet. Fontos, hogy ha fekvő elrendezésű videóból készítenél tartalmat a TikTok-ra, akkor mindenképp módosíts az elrendezésen, hogy a kép a teljes képernyőt kitöltse.

Látod, máris mennyi tartalom van, amit felhasználhatsz induló TikTok profilodon?

Természetesen új tartalmak gyártására is szükség lesz, de mivel a TikTok-ra nem ajánlott csupán heti egyszer posztolni és hiába dolgozol sokat előre, nem fogsz tudni hetekre-hónapokra készülni, mire legyártod saját dolgaidat is, így jó kiegészítése az új és friss videóknak a régebbi tartalmak új köntösbe bújtatása. Ha nem kell a nulláról kezdened, akkor több időd marad a minőségi tartalmak ötletelésére, kivitelezésére és szerkesztésére.

Maximalizáld a meglévő eszközöket, meríts más platformok sikereiből, így időt és pénzt takaríthatsz meg. Első körben válaszd a többi felületen nagyon népszerű tartalmaidat, amikkel hasonló közönséged vonzhatsz be a TikTok-on is, mint többi közösségi profilodon. Így a célközönséget szólítod meg, növelheted a ROI-t és garantált, hogy a tartalom rezonál a megcélzott közönséggel.

Organikus és fizetett elérés

A TikTok-on már hirdetéseket is futtathatunk, így fizetett promóciókkal is elérhetjük célközönségünket. Azonban, ahogy más felületen is, csak a fizetett posztok nem elegendőek, organikusan is fel kell tornászni elérésünket. A tapasztalatok alapján a platform akkor tudja a legjobb eredményeket hozni a fizetett hirdetésekkel, ha az organikus háttér is stabilan megvan. Ez talán az algoritmus módszere, ami arra igyekszik rávenni a felhasználókat, hogy organikusan is posztoljanak és hirdessenek is a teljes sikerért, mert csak az egyik módszer nem feltétlen elég. Természetesen ez nagyban függ a céloktól is és az iparágtól is, így nehéz átfogó, mindenkire igaz recepttel szolgálni – vagy inkább lehetetlen.

Tehát a következetes, organikus közzétételi stratégia kéz a kézben jár a sikeres hirdetések futtatásával. Rendszeresen közzé kell tenni a tartalmakat a közönség számára és tesztelni kell, mi az, ami működik. Ez jó kiinduló pont lesz a hirdetésekhez is. A hibrid fizetett és organikus közösségi média stratégia hosszútávú eredményeket hoz.

ROI mérése

A ROI az angol Return on Investment rövidítése, ami a befektetés megtérülését jelenti. Ez egy fontos mutató, ami elengedhetetlen, ha az elért eredményeket követni szeretnénk. Elvégre, miért is ne szeretnénk tudni, hogy a befektetett idő, energia, pénz és erőforrások milyen mértékben térültek meg cégünk számára? Sok esetben munkánk hatékonyságáról is visszajelzést ad, ugyanis ha nincs megtérülés, hiába a sok munka, akkor valamit nem jól csinálunk és sürgősen tesztelnünk, adatokat ellenőriznünk és változtatnunk kell.

Ha például az elsődleges cél a márkaismertség növelése, akkor meg kell ismerni a komplex vásárlói utat is. Érdemes az organikus és fizetett eredményeket is egyszerre vizsgálni, így teljes képet kapunk az eredményekről. Az elemzésekre eszközöket kínálnak az egyes platfomok, de akár egyéb szoftvereket is alkalmazhatunk a részletes adatok kinyerésére. Ha jelentéseket készítünk az információkból és ezt eljuttatjuk csapatunkhoz is, mindenki látni fogja, miben sikeres a munka és hol szükséges még fejlődni.

Következetes posztolás

Annak ellenére, hogy a következetesség kulcsfontosságú a TikTok-jelenlét (és bevétel) növeléséhez, be kell látnunk, hogy akadályokba ütközhetünk a rendszeres közzétételnél. Korlátozott idő és erőforrás jellemzi általában a cégeket, ami hátráltathatja a fejlődést. Sok esetben több személy jóváhagyása is szükséges, ami hosszú csúszásokat eredményezhet a tartalmakkal, az is előfordulhat, hogy már nem lesz releváns vagy versenytársaink megelőztek, mire eljutottunk a posztolásig.

Az ilyen akadályokon olyan eszközök segítségével lehet átlendülni, amelyek például lehetővé teszik, hogy egy helyen, átláthatóan, mindenki számára elérhetők legyenek a tartalmak. Érdemes határidőket is megadni, meddig szükséges jóváhagyni az egyes videókat, ami pedig frissen kerül be, mert éppen aktuális egy trend vagy egy nem várt esemény miatt, SOS jelzéssel továbbítsuk, jelezve a fontosságát és hogy mennyire számít most az idő faktor.

Egyes felületek abban is segítenek, hogy időzíteni tudjuk tartalmainkat, ami még sok platformon sajnos nem, vagy csak nehézkesen elérhető, így kénytelen vagyunk egy külső szolgáltatóhoz fordulni. Viszont az időzítések előnye, hogy így a tartalom abban az időben jelenhet meg, amikor csak szeretnénk – este, vagy akár hétvégén. Ha már tudjuk, mikor a legaktívabb közönségünk és mikor tudjuk őket a legjobban elérni, tanácsos akkorra időzíteni a tartalmakat.

ugyfel_12.pngAz utóbbi időben sok hirdetési letiltásba futsz bele? Szeretnél olcsón és hatékonyan hirdetni? Szeretnél termékedhez és/vagy szolgáltatásodhoz leginkább illeszkedő rajongókat (és potenciális vásárlókat) gyűjteni? KATTINTS!

ujg.PNGAz újgenerációs közösségi média felületek teljesen más irányt képviselnek, mint amit eddig megszokhattunk.

A TikTok és társai lassan átveszik az uralmat, így fontos, hogy tisztában legyünk azzal, milyen lehetőségeket tartogatnak ezek a platformok. Könyvünk segít tartani a lépést!

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-consistency/

Szólj hozzá

tartalom videó stratégia tartalmak tartalomgyártás tartalommarketing TikTok videók stratégiakészítés TikTok trendek TikTok marketing TikTok tartalmak TikTok alapok