Tartalomnaptár készítése három lépésben
Egy korábbi blogcikkünkben már kifejtettük, hogy mi is pontosan a tartalomnaptár és milyen előnyei vannak. Ha nem olvastad még, kattints ide!
A tartalomnaptár létrehozása a vállalat céljaitól és tartalmi igényeitől függően változik. Elemezni kell a célközönséget és a piacot, ötleteket kell gyűjteni és létre kell hozni egy dokumentumot, amelyben nyomon követhető a fejlődés. Most minden lépést részletesen bemutatunk!
1. Alapok
Stratégiai tartalomnaptár felépítéséhez össze kell gyűjteni a tartalommarketing-stratégiából származó kulcsfontosságú információkat, amelyek megalapozzák a terveidet. Vedd figyelembe az alábbi szempontokat annak meghatározásához, hogy mit kell nyomon követni a naptárban:
- Célközönség és értékesítési ciklus: ismerd meg mind a jelenlegi, mind a leendő vásárlók igényeit és készíts tartalmat az értékesítési ciklus különböző szakaszaihoz.
- A tartalomgyártás céljai: a tartalomnaptár létrehozása előtt fontos célokat kitűzni. Például szeretnél leadeket generálni? Vagy például hogyan fogod a ROI-t meghatározni?
- Erőforrások elérhetősége: állítsd össze a csapatodat. Lesz-e belsős profi tartalomgyártó csapatod, vagy vegyesen belső és külső közreműködőkkel fogsz dolgozni? Szükséged van a téma szakértőire vagy vendégszereplőkre?
Mindezek a tényezők befolyásolják a tartalomkészítési munkafolyamatot és a feladatok rangsorolásának gyakoriságát.
2. Tartalomnaptár készítés
Nincs két egyforma tartalomnaptár, de jellemzően tartalmaznak néhány kulcsfontosságú elemet. Mi a legjobb módja annak, hogy eldöntsd, hogyan szervezd meg: napok, hetek, hónapok vagy negyedévek szerint? Ez természetesen az általad létrehozott tartalom típusától függően változhat.
A tartalomnaptárak létrehozásának két gyakori módja van: táblázat vagy projektmenedzsment szoftver.
A táblázatokkal könnyedén felcímkézheted az oszlopokat és sorokat a szükséges információkkal, például a létrehozási lépésekkel, a jóváhagyási lépésekkel, a dátummal és időponttal, a médiatartalommal és a kulcsfontosságú teljesítménymutatókkal (KPI). Használd a legördülő menü és a jelölőnégyzet funkciókat az állapotok frissítéséhez. A táblázat alapú tartalomnaptársablonok ingyenesen és fizetősen egyaránt elérhetők az interneten.
Speciális funkciókkal rendelkező tartalomnaptár létrehozásához pedig kipróbálhatsz egy projektmenedzsment eszközt. Egy felmérésben a megkérdezettek 76%-a nyilatkozott úgy, hogy tartalommarketing tevékenységei során használ naptári, együttműködési vagy munkafolyamat-eszközöket. Az olyan platformok, mint a monday.com, a Smartsheets vagy az Airtable, kombinálják a táblázatok és az adatbázisok elemeit automatizált projektmenedzsment munkafolyamatokkal.
3. Válaszd ki a tartalomcsatornát és a témát
Fedezd fel, közönséged mely csatornákon a legaktívabb és milyen típusú tartalmakat fogyaszt. A naptár témáinak ötletelésekor vedd figyelembe az elemzést a témák meghatározásához.
Ha már eszedbe jutott néhány téma, ásd magad mélyebbre és keress kapcsolódó témákat és altémákat.
Tartalomütemezési szempontok
A tartalomnaptár létrehozása és kezelése nem csak a témák és határidők felsorolásából áll. Stratégiaibb megközelítést igényel, amely iparágonként és szervezetenként eltérő.
Íme néhány szempont a tartalomnaptár tervezése során:
- Szezonalitás
A vállalkozás típusától függően a szezonalitás nagy szerepet játszhat a tartalomnaptár kialakításában.
- Vállalati mérföldkövek vagy promóciók
A vállalkozással kapcsolatos legfontosabb dátumokat és eseményeket is fel kell venni a tartalomnaptárba. Ez magában foglalhat iparági konferenciákat, termékbemutatókat és egyéb jelentős eseményeket. Ha értékesítést vagy promóciót tervezel, fontos, hogy a kapcsolódó tartalmat is szerepeltesd a naptáradban.
- Tartalom mix
Fontos a megfelelő tartalomösszetétel és a közzétételi gyakoriság fenntartása. Tervezd meg a hosszú formátumú útmutatókat és a rövid listákat is. Győződj meg arról, hogy naptáradban SEO-központú és egyéb releváns témák is szerepelnek. Bár ez különböző tartalomformátumokat eredményezhet, a legtöbbnek két csoportba kell tartoznia: örökzöld tartalom és időszerű témák.
- Örökzöld tartalom
Az örökzöld tartalom hosszabb (néha végtelen) eltarthatósággal rendelkezik és a közzététel dátuma után is megőrzi vagy növeli értékét. Ha az elkészített tartalom egy százalékát örökzöld témáknak szenteljük, akkor következetes leadeket, követőket vagy ügyfeleket generálhatunk.
Az örökzöld tartalom lehet a tartalmi stratégia alapja. Néhány példa az örökzöld tartalomformátumokra: blogbejegyzések, hosszú formátumú videók, esettanulmányok.
- Időszerű tartalom
Az időszerű tartalom egy adott pillanatot vagy eseményt dolgoz fel. Fedezd fel az érdeklődést egy felkapott téma, hír vagy esemény kapcsán, hogy a márkádat minél szélesebb közönséghez juttasd el. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy rövid időn belül növeld a láthatóságot és az elkötelezettséget.
Az időszerű tartalom növelheti márkád tekintélyét és befolyását is.
A hatékony tartalomnaptár növeli a csapat termelékenységét és átláthatóbbá teszi a tartalomgyártás minden szakaszát. A hatékonyság növelése érdekében összhangban kell lenni a csapat munkafolyamatával. A tartalomnaptárak legjobb eredménye attól függ, hogyan kezeled őket, miközben szem előtt tartod a vállalat céljait.
Míg az általános tartalomnaptár átfogó tervet nyújt a vállalkozás tartalomstratégiájához, a közösségi média tartalomnaptár segít biztosítani a közösségi stratégia sikeres végrehajtását, a létrehozástól egészen a közzétételig a leghatékonyabb időpontokban.
Tervezd meg velünk éved social media stratégiáját! Trendek, tartalmak, új social media felületek és megoldások - Te felkészültél a tavaszi megújulásra? KATTINTS!
Forrás: