Az influencer marketing titka: Találd meg a tökéletes partnert!
Gondoltad volna, hogy egyetlen poszt akár a következő nagy lépés is lehet a márkád számára? Az influencer marketing ma már nem egy újdonsült, futó trend, hanem egy megkerülhetetlen eszköz, amely a megfelelő stratégia és a tökéletes partner révén segíthet márkád népszerűsítésében és üzleti céljaid elérésben.
No, de hogyan találhatod meg azt az influencert, aki tényleg illik a márkádhoz, és képes megszólítani a közönségedet? Mi köze ehhez a célközönségnek? És mit tegyél, ha úgy érzed, megtaláltad a megfelelő alkotót?
Cikkünkből kiderül!
Ismerd meg a célközönségedet, mielőtt influencert választasz!
Egy nagy követőtáborral rendelkező influencerrel való együttműködés növelheti a márkaismertségedet, de ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a közös munkából, akkor érdemes olyan influencerekkel dolgoznod, akik elérik a márkád számára releváns embereket.
A célközönséged ismerete segít abban, hogy olyan influencert válassz, akinek a követői bázisa és stílusa, értékrendje tökéletesen illeszkedik a márkádhoz. Ha tisztában vagy azzal, mit szeret a közönséged, könnyebben találhatsz olyan influencert, akivel valóban kapcsolódni tudnak és aki érdemben is meg tudja szólítani őket, nem csupán egy gyors, felejthető reklám formájában.
Például egy fitneszmárka, mint az Athleta, jobban jár, ha egy sportolóként is aktív influencert választ, például Mariah Bell műkorcsolyabajnokot, ahelyett hogy egy általánosabb életmód témában kommunikáló influencerrel dolgozna együtt, akinek nagyobb a követőtábora. A cikk írásakor Mariah Bellt több mint százezren követik és mivel a sportról gyárt tartalmat, így feltételezhető, hogy sport- és fitneszrajongókból tevődik össze követőbázisa.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az sem utolsó szempont, hogy Mariah profi sportolói háttere hitelesebbé teszi a javaslatait. Mivel rendszeresen posztol edzésekről, a márka termékeiről szóló tartalmai jól illeszkednek a profiljába, így ez egy hiteles együttműködés mint az Athleta, mind Mariah részétől.
Szánj időt az influencerek felkutatására!
Az influencerek kiválasztása a márkádhoz időt és energiát igényelhet. Bár rengeteg lehetőség közül választhatsz, érdemes csak olyan influencerekkel dolgozni, akiknek személyes márkája és tartalmai összhangban vannak márkád imázsával és üzeneteivel. Például ha természetes összetételű, vegán natúrkozmetikumokkal foglalkozol, akkor olyan alkotóra lesz szükséged, akinek a márkádra és termékedre jellemző életmódbeli elvek szintén fontosak. Így hiteles maradhatsz Te is, mint márka.
Nem állítjuk, hogy könnyű dolgod lesz, ugyanis ritkán kopogtat be az ajtón egy remek lehetőség, de ha találsz pár valóban passzoló tartalomgyártót, akkor akár hosszútávon is együtt tudtok majd dolgozni és sikereket érhetsz el. Ezért érdemes rászánni az időt és belefektetni a munkát az influencer marketing előtti nulladik lépésbe, a megfelelő véleményvezér megtalálására.
Nem minden arany, ami fénylik!
Csak az első lépés az, hogy tudjuk, hol találhatunk influencereket. A következő lépés a valódi ajánlatok megkülönböztetése a nem teljesen őszinte lehetőségektől. Sajnos néhányan azért vásárolnak követőket, hogy növeljék közönségük számát, és népszerűbbnek tűnjenek, mint amilyenek valójában.
Ahhoz, hogy kiszúrd a vásárolt követőkkel rendelkező influencereket, tanácsos figyelned a követők és az elköteleződések arányára, illetve azok minőségére. Ha egy influencernek sok követője van, de kevés lájkot vagy megjegyzést kap, vagy a kommentek felszínesek, és nem kapcsolódnak a tartalomhoz, akkor valószínűleg nem valós a népszerűsége. Ma már vannak szoftveres lehetőségek is a véleményvezérek bemérésére, ami azonnal elárulja, hogy a követők között vannak-e fake profilok és vásárolt követők.
A reklámok készítéséhez is kell tehetség!
Mielőtt partnerségre lépnél valakivel, alaposan nézd meg a tartalmait. Tedd fel a következő kérdéseket:
- A tartalmak illeszkednek márkád értékeihez?
- Az emberek ténylegesen és értelmes módon reagálnak rá?
- Az influencer kreatív, ötletes reklámokat hoz létre?
- Jó minőségű, megfelelő hangvitelű tartalmakat posztol az alkotó?
- Hogyan reagál a közönsége a fizetett együttműködésekre?
- Dolgozott már az influencer a konkurenciáid valamelyikével?
Nagyon jó, ha az influencer tényleg ért ahhoz, amit reklámoz, és van tapasztalata vagy szakértelme a terméked, szolgáltatásod kapcsán.
Még többet akarsz tudni?
A legtöbb tapasztalt influencer tud példákat mutatni a korábbi munkáiról és gond nélkül ad betekintést a számodra releváns elemzésekbe. Ide tartozik a közönség összetétele, a demográfiai adatok és az elköteleződési mutatók. Ezek alapján láthatod, hogy az alkotó követőbázisa és a Te célcsoportod között van-e közös keresztmetszet.
Ha nem szívesen oszt meg általános adatokat a véleményvezér, akkor inkább állj tovább, ugyanis az alapvető információk (például demográfia) hiányában nem tudhatod, hogy a megfelelő embereket tudja-e elérni. Nyilván más együttműködések adatait nem oszthatja meg veled, mivel ezek általában az üzleti titok hatása alá esnek.
Te is belevágsz az influencer marketingbe?
Az ideális influencer megtalálása időt és energiát igényel, de a befektetett munka bőségesen megtérülhet. Ha követed a cikkben bemutatott lépéseket – a célcsoportod alapos megértésétől a potenciális partnerek részletes elemzéséig –, jó eséllyel találod meg azt az influencert, aki valódi értéket adhat a márkádnak. Ne feledd, hogy a sikeres együttműködés alapja a közös célok és értékek megtalálása. Ideje belevágni, és a következő szintre emelni a márkád kommunikációját!
Navigálj profin a közösségi média világában! Sok éves, napi szintű közösségi média kommunikációs tapasztalattal és díjnyertes megoldásokkal a hátunk mögött tisztában vagyunk vele, hogy mik a legfontosabb és legaktuálisabb tudnivalók. Tanulj személyesen vagy online, és fedezd fel az online tér nyújtotta lehetőségeket céged sikerének maximalizálásához! ISMERD MEG KURZUSAINKAT ITT!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-find-the-right-influencers/