2025. jan 11.

Hogyan posztolj az Instagramra 2025-ben?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan posztolj az Instagramra 2025-ben?

nevtelen_terv_2025-01-10t175930_865.pngFolyton változik minden, így teljesen érthető, ha nehezen követed az egyes felületek aktuális elvárásait. Viszont tisztában kell lenned vele, milyen típusú és méretű tartalmak teljesítenek jól a platformokon! Ha nem megfelelő a méret, akkor rossz minőségű, pixeles lehet a feltöltött kép vagy videó, ami csalódást okozhat a követőknek. Menj biztosra és ismerd meg az Instagram friss, 2025-ös elvárásait a feltöltött tartalmakra vonatkozóan, tippjeinkkel színesítve!

Ezen a fotón összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat a népszerű közösségi felületek elvárásai kapcsán, a méretezés tekintetében:

mizufgzgjuieowr.JPG

Az Instagram támogatja a vízszintes és függőleges tájolású képeket, emellett a négyzet alakú képeket is, amiről a platform ismert volt megjelenésekor. Ez a sokszínűség növeli a lehetőségeket, ugyanakkor a megfelelő képméretek beállítását bonyolítja. Vegyük is sorra, mit kell tudnod!

Mi a helyzet a profilképeddel?

Az Instagramon elengedhetetlen a márkák számára a profilkép beállítása. A profilkép az első dolog, amit az emberek észrevesznek, amikor felkeresik az oldaladat és bizony az első benyomás sokat nyom a latba a megítélés szempontjából. Emellett a profilkép az egyik legfontosabb eleme a márka beazonosításának a felületen: egy logó vagy az arculat színeit használó ikon azonnal felismerhetővé teszi a márkát a felhasználók számára.

És itt jön a következő pont, a minőség és a méretezés. Egy minőségi profilkép hitelesebbé és megbízhatóbbá teszi a márkádat. Az emberek szívesebben követnek olyan oldalakat, amelyek profi módon mutatkoznak be és már az első pillantásra látszik, hogy autentikusak. Ha ugyanazt a profilképet használod az összes közösségi felületen, az segít az arculat egységesítésében is.

jankovvv.JPG

A profilkép olyan fontos eleme Instagram oldaladnak, ami legfelül jelenik meg profilodnál, de a megosztott tartalmak és történetek esetében is látható kisebben, így mindig kapcsolódik a megadott felhasználónévhez.

Íme néhány jó tanács, hogyan válassz jó profilképet:

  • Legyen egyszerű és letisztult, ugyanis a túl sok részlet nehezítheti a beazonosítást. Ez azért is fontos, mert sokszor igencsak piciben jelenik meg a profilkép, így a sok apró elem teljesen átláthatatlanná teheti a képet.
  • A háttér lehetőség szerint legyen világos, vagy egyszínű, míg a logó foglalja el a középpontot. Ha valahol lefut a képről a logó egy része, akkor javíts ezen! A képeket négyzetes formában kell feltölteni, de csak a középső, kerek rész jelenik meg a felhasználóknak.
  • Az arculat egységesítése szempontjából jó, ha az arculati színek uralkodnak a profilképeden is.
  • No és akkor jöjjön a megfelelő felbontás: használj legalább 320x320 pixeles képet, hogy a minőség minden eszközön megfelelő legyen!

Feed fotók

A feed fotók megjelennek a profilon hármas elrendezésben, illetve a követők képfolyamában is, a kezdőoldalon. Emellett a kereséseknél és a felfedezés oldalon is feltűnhetnek. A feed fotóknak esztétikusnak és hatékonynak is kell lennie egyszerre: mutasson jól, de adjon át üzenetet a hozzá tartozó szövegezéssel együtt.

Márkaként sokrétű, milyen tartalmakat posztolhatsz. Szükség van termékfotókra, ami bemutatja a kínálatot. Ez megtörténhet letisztult formában, kizárólag a terméket kiemelve egy üres háttér előtt, különböző szögekből, vagy akár használat közben, személyekkel, változatos formákban. Mivel az Instagramot sokan előszeretettel használják inspirálódásra, így ennek kapcsán is érdemes tartalmat létrehoznod. Ha nem is direktben kapcsolódik a termékedhez, de kapcsolódhat a szükségletekhez, amikre megoldást kínálsz. Divatmárkák esetében stílusötletek, lakberendezési márkáknál dekorációs tippek is működhetnek.

A tartalom hatékonysága mellett ahogy említettük, a látvány is nagyon fontos. A feed egységes megjelenése segít a márka felismerhetőségében és professzionális benyomást kelt. Válassz egyedi színpalettát és ragaszkodj egy adott szerkesztési stílushoz, hogy kapcsolatot teremts a feltöltött képek és videók között!

jankc.JPG

Az alacsony minőségű, pixeles képek rontják a márkád hitelességét, a nem megfelelő méretezés pedig torzíthatja vagy levághatja a képeket. Törekedj az Instagram által ajánlott méretekre!

Máris mondjuk, a különböző elrendezésekben mi az aktuális ajánlás:

  • Fekvő: 1080 x 566 pixel
  • Álló: 1080 x 1350 pixel
  • Négyzetes: 1080 x 1080 pixel

Támogatott képarányok: 1,91:1 és 4:5 között.

Tipp: Mindig 1080 pixel szélességű képeket tölts fel! Ha kisebb, pixeles lesz, ha nagyobb, az Instagram kicsinyíti. Ha az arány nem megfelelő, levágja a képet, ami miatt a profilt áttekintve ronda lehet az eredmény.

Képgaléria posztok

A feed posztokra jellemző méretezési adatok vonatkoznak a carousel (képgaléria) típusú posztokra is. Ezek olyan bejegyzések, amelyek több képet vagy videót tartalmaznak (2-10), amiket a felhasználók végig tudnak lapozni. A carousel posztok lehetővé teszik a márkák és felhasználók számára, hogy egyszerre több tartalmat osszanak meg egyetlen posztban. Ez ideális lehetőséget biztosít a termékek bemutatására, több aspektus kiemelésére, vagy akár egy történet elmesélésére. Az algoritmus szempontjából is jó ezek alkalmazása, ugyanis a lapozás is már azt jelzi a rendszernek, hogy érdeklődnek a tartalom iránt, így ezek a posztok nagyobb elköteleződést generálhatnak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

kozossegi-media.com (@kozossegimedia) által megosztott bejegyzés

További előnye, hogy nem kell minden egyes információt vagy képet külön posztolni, hanem egyetlen poszton belül sokféle tartalom jelenhet meg. Ha valami nem illik feltétlen a feed-be, akkor így elkerülhető, hogy átfogóan rontsa az összképet, hiszen az első képen kívül más nem fog látszódni a profilon.

Tipp: A legjobb, ha az egyes képek vagy videók közötti átmenet logikus és jól szervezett, hogy a nézők könnyedén követhessék a posztot, és élvezhessék a lapozgatást.

Instagram történetek

Az Instagram történetek posztolásakor egy márkának fontos figyelembe vennie a vizuális megjelenést, a technikai paramétereket és az interaktív lehetőségeket. Az ajánlott méret 1080 x 1920 pixel, 9:16 képarányban, és ügyelni kell arra, hogy a kép felső és alsó 14%-ába (kb. 250 pixel) ne kerüljön szöveg, mert ezeket eltakarhatják a funkciógombok.

wellla_1.JPGA történetek kialakításánál is elengedhetetlen az egységes arculat, amely a márka színeit, betűtípusait és logóját tükrözi. Minőségi, jól olvasható tartalmat kell létrehozni, lehetőleg nem sok szöveggel. Vedd figyelembe, hogy alapvető esetben gyorsan letelik egy story ideje és hamar átugrik a következőre, így nincs sok idő olvasgatni. Kerüld az olyan, olvasást megnehezítő vagy a szemet megerőltető dolgokat, mint a fekete háttérre írt apró, fehér betűk, vagy a sokféle betűtípus egyszerre történő alkalmazása.

A tartalmak legyenek relevánsak és érdekesek a célcsoport számára, miközben változatos elemekkel, például képekkel, videókkal és matricákkal kombinálod őket. Érdemes interaktív eszközöket használni, például szavazásokat, kérdésmatricákat vagy visszaszámlálókat, hogy növeld a nézők elköteleződését.

Az Instagram történetek ideálisak termékbemutatókhoz, események promóciójához és exkluzív ajánlatokhoz. Rövid, tömör üzenetekkel, animációkkal, effektekkel és zenével még figyelemfelkeltőbbé tehetők. Egy jól elkészített történet hiteles, informatív és interakcióra is ösztönzi a nézőket, ami segíti a márka elérésének és elköteleződésének növelését.

Tipp: Az Instagram történetek jellemzően csak 15 másodpercig láthatók, ezért fontos, hogy a legfontosabb üzenetet vagy legérdekesebb részletet rögtön az elején tedd láthatóvá.

Reels videók

Az Instagram Reels egy rendkívül népszerű funkció, amely lehetőséget ad a márkák számára, hogy rövid, tömör videókkal kommunikáljanak közönségükkel. Ezek a dinamikus tartalmak nem rég óta vannak jelen a felületen, de máris nagyot tarolnak és nagyszerű lehetőségeket rejtenek a márkák számára! Többek között például lehetővé teszik, hogy a márkák bemutassák termékeiket és/vagy szolgáltatásaikat, vagy akár egy humoros pillanatot, egy kulisszák mögötti eseményt, ezáltal is növelve a közönség elköteleződését.

Fontos, hogy a videó ne legyen túl hosszú, hiszen a figyelem fenntartása a közösségi felületeken nem egyszerű! Az ideális hossz 15-30 másodperc, amely elég időt ad arra, hogy a márka üzenetét átadja anélkül, hogy elunná magát a néző és továbblapozna. Az első másodpercek nagyon fontosak, így egy érdekes nyitókép vagy egy hook (csali, ami eléggé kíváncsivá teszi a nézőt a végignézéshez) használata jó ötlet. A TikTok-hoz nagyon hasonlóan működnek a Reels videók, így a trendek követése itt is előnyös lehet: például a népszerű zenék, hangok, kihívások vagy hashtag-ek beépítése segíthet növelni a videó nézettségét.

A Reels videók méretezése az Instagram szabványainak megfelelően 1080 x 1920 pixeles. Fontos, hogy 9:16 képarányban legyen a videó, mert így lesz igazán élvezhető a nézők számára! Ez a képarány teljes képernyős megjelenést biztosít, ezáltal ideális formátumot a mobilokra. A platformot a legnagyobb részben telefonról nyitják meg, így elsősorban erre kell optimalizálni a tartalmat.  

Tipp: Ugyanezek a méretek és arányok működhetnek a TikTok-on, YouTube Shorts-nál és Facebook történeteknél is, így a tartalmat több helyen is fel tudod használni.

Miért fontosak ezek az adatok?

A közösségi médiában a vizualitás kiemelten fontos! A jól optimalizált képek segítenek abban, hogy tartalmaid profibbak legyenek, nagyobb elérést generáljanak és megragadják a felhasználók figyelmét. Ne feledd: a profilképed, feed fotóid, képgaléria posztjaid, történeteid és Reels videóid mind hozzájárulnak a márkád megítéléséhez. Tartsd szem előtt az ajánlott képméreteket, törekedj az egységes arculatra és figyelj a tartalom minőségére!

melinda_3.PNGTudtad? Csapatunk a legújabb online trendekkel és stratégiákkal segíti a vállalkozásokat a sikeres közösségi média jelenlét kialakításában! Sokéves tapasztalatunk és aktív, mindennapos közösségi média kezelési tudásunk biztosítja, hogy minden lehetőséget ki tudj aknázni a siker érdekében!

Tudj meg többet ITT!

Forrás: https://blog.hootsuite.com/social-media-image-sizes-guide/

Szólj hozzá

marketing poszt tartalom tipp videó ötletek tippek tanácsok közösségi média posztok Instagram