Nem mobilra optimalizált a weboldalad? Akkor nagy bajban vagy!
De miért szükséges mobilra optimalizálni weboldalunkat?
Weboldalaid látogatóinak jelentős részét mobilos felhasználók teszik ki. Így szolgáltatásod értékesítésénél buktató lehet, az, hogyha az érdeklődő egy tenyérnyi felületen nem látja át a weboldaladat és érdektelenné válik.Ez az egyik ok.
A másik, ami szükségessé teszi az optimalizálást, a Google Inc. szigorítása. Eddig csak a rangsorolásban kerültél hátra, a nem mobilbarát felületed miatt. Idén májustól már elképzelhető, hogy nem jelenik meg oldalad a keresési találatok között, azért, hogy a felhasználó hamarabb megtalálja az általa keresett minőségi tartalmat, ezzel a felhasználói élményt növelve. A nem mobilbarát weboldal - hiába tartalmas – nem számít minőséginek.
Mielőtt elkezdenéd, ellenőrizd le oldaladat!
1. A Google Analytics segítségével leellenőrizheted, hogy hány százalékban látogatják weboldaladat okostelefonról és hány látogatót hoz a Google kereső szolgáltatása.
www.google.com/analytics
Ha a továbbiakban szeretnéd sikeresen mérni a közösségi média felületeidet, olvasd el alábbi cikkünket is: http://kozossegimedia.cafeblog.hu/2015/05/11/igy-merd-sikereidet-a-kozossegi-media-feluleteken/
2. Ha úgy gondolod, vagy nem tudod, hogy mobilbarát az oldalad, ellenőrizd le itt: https://goo.gl/SIJZBT
Tippek az optimalizáláshoz:
- A jó design nem egyenlő az optimalizálással.
- Ésszerűsítsd a tartalmak elhelyezését, weboldalad elrendezését. Vázold fel a lehetséges felhasználói „útvonalakat” és az ügyfeleid, saját tapasztalataid alapján építsd fel azt.
- Válassz reszponzív web dizájnt (Responsive web design / RWD), így oldalad ugyanazzal az URL-el és kóddal jelenik meg eszköztől függetlenül. A kijelző viszont igazodik a képernyőmérethez.
Ha elakadnál, kövesd a Google hivatalos útmutatóját az optimalizálási folyamat során: https://goo.gl/Fx0BOn