2023. nov 09.

Az AI jövője a marketingben

írta: Sáringer Viktória
Az AI jövője a marketingben

blog_30.pngNapjaink világában már egyre több helyen megjelenik a mesterséges intelligencia (AI vagy MI) és erőteljesen alakítja mindennapi életünket. Így hát nem is meglepő, ha a marketing területén is egyre nagyobb jelentősége van ennek az újdonságnak.

Az AI már most is megállíthatatlanul fejlődik, és egyre fontosabb szerepet tölt be az üzleti stratégiák kidolgozásában, a fogyasztók elérésében és az innovációban. Ezáltal a mesterséges intelligencia ma a marketing egyik legtöbb kérdést felvető témája. Az AI-eszközök fejlődése átformálja a megközelítési módokat a tartalomkészítéstől a vásárlói élményekig. Az újítások közepette azonban egyre nehezebb szétválasztani, mi az, ami valóban értékes, és mi az, ami körül nagy a hype, de nem éri meg elpazarolni az erőforrásokat.

A cikk fő eleme egy kutatás (2023. második negyedéves Sprout Pulse Survey), amiben vállalkozásvezetőket és marketingszakembereket kérdeztek az AI-val kapcsolatos tapasztalataikról. Most ennek a legfontosabb eredményeit vesszük sorra, ugyanis a mesterséges intelligencia forradalma nem a jövő zenéje, már itt van!

  • 10-ből 9 vállalatvezető arra számít, hogy az elkövetkező három évben megnövekszik az AI-ba és a gépi tanulási technológiába (ML) történő marketing beruházások mértéke.
  • A válaszadók 93%-a egyetért azzal, hogy az AI-ba és az ML-be való nagyobb befektetés elengedhetetlen lesz az ügyfélszolgálati funkciók bővítéséhez a következő három évben.
  • A válaszadók 97%-a egyetért azzal, hogy az AI-ba és az ML-be való nagyobb befektetés javítani fogja a vállalatok azon képességét, hogy elemezni tudják a közösségi média adatokat és nagyobb betekintést nyerjenek.
  • A marketingszakemberek 71%-a megkezdte az AI és ML eszközök (például ChatGPT, DALL-E 2.) beépítését munkafolyamataikba.
  • A marketingszakemberek 60%-a az AI és ML eszközök jelenlegi használati eseteit kutatja.
  • A marketingszakemberek 49%-a AI/ML-hez kapcsolódó képzéseket tart belső körökben, munkatársaknak.
  • Az AI/ML eszközöket nem használó marketingszakemberek 55%-a azt tervezi, hogy a következő hat hónapon belül tesztelni fogják azokat.
  • Az AI és ML eszközöket munkafolyamatába integráló marketingszakemberek 82%-a már elért pozitív eredményeket.

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos gyakori kihívások

Az AI-eszközök nem tudnak többet, mint amire nevük is utal: csupán eszközök. Az előnyök teljes kiaknázásához az egész csapatnak tudnia kell, hogyan használja őket. Épp ezért az első bevezetés tartogathat kihívásokat. Most segítünk, hogy ezek ne okozzanak fennakadást!

Hiányos tudás

Az üzleti vezetők 39%-a arról számolt be, hogy a mesterséges intelligencia bevezetése során a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy hiányos a képzési és fejlesztési lehetőség az üzleti vezetők számára az AI és az ML hatékony megvalósításához.

Érdemes a bevezetés előtt megvizsgálni, hogy hányan hallottak már a lehetőségről és ki az, aki használja ezeket az eszközöket bármilyen módon. Szélesebb körű kutatást is lehet végezni a munkatársakon kívül, hasonló cégek csapataival vagy egyéb iparági szereplőkkel.

Mivel a terület olyan új és fejlődő, a belső és külső erőforrások elengedhetetlenek a tájékozottsághoz. Ezen a téren nem szégyen utánaolvasni a témának és folyamatosan fejlődni, hiszen csak így lehet naprakész információkat átadni a munkatársaknak!

Csapatszinten nem működik?

A vállalatvezetők 37%-a szerint a mesterséges intelligencia és az ML technológiával kapcsolatos korlátozott szervezeti tapasztalat akadályozza a csapatszintű alkalmazást.

Ennek a problémának a legküzdéséhez először a belső kommunikációs csapattal való együttműködésre lesz szükség! Kezdőbarát, AI-hez kapcsolódó üzeneteket oszthattok meg a kollégákkal kísérleti jelleggel, ösztönözve őket, hogy megismerjék ezeket az eszközöket és ők maguk is próbálkozzanak a felfedezéssel és alkalmazással.

Nem ismerem, tehát nem jó

A vállalatvezetők 36%-a arra hivatkozik, hogy a vállalatvezetők nem ismerik az AI és az ML működését. És ez bizony elég nagy baj! Pláne, hogy sokan úgy állnak hozzá, hogy amit nem ismerek, az nem is lehet jó és hasznos a cég számára. Épp ezért sok helyen látható, hogy letiltják a munkáltatók az AI eszközöket a céges gépeken és telefonokon, így megakadályozva a használatot.

Azonban nem szabad erre úgy tekinteni, mintha „csalnának” a kollégák az AI alkalmazásával! Ez időt takaríthat meg, feladatokat vehet le a csapattagok válláról és eredményesebb munkát tehet lehetővé, tehát a megfelelő használattal nyerhetnek a cégek.

A mesterséges intelligencia elfogadása vezetői szinten azzal kezdődik, hogy megismerik a döntéshozók is az újdonságot annak minden előnyével és hátrányával. A vezetői tréning után már reálisan tudnak mérlegelni, hogy szeretnék-e az AI eszközöket beépíteni a mindennapi munkavitelbe és amennyiben igen, melyeket és milyen módon.

Mit érnek el a marketingesek az AI-val?

Az AI jövője a marketingben fényes lehet. A feltörekvő technológiák forradalmasítják az elavult folyamatokat, lehetővé téve a csapatok számára, hogy hatékonyabban lépjen kapcsolatba a közönséggel. Máris felsorolunk pár okot, miért is érdemes elgondolkozni az AI használatán a marketingtevékenység során!

Produktívabb munkavégzés

Az AI-vel kísérletező marketingszakemberek 61%-a azonnali előnyként említi a produktivitást. Az AI és a kapcsolódó technológiák jelentősen automatizálhatják és optimalizálhatják a marketingtevékenységeket. Az AI olyan algoritmusokat és rendszereket használ, amelyek képesek sokféle feladatot önállóan végezni. Ez magában foglalja az adatelemzést, az ügyfélinterakciókat, a tartalomgyártást és még sok mást. Az AI automatizálhatja az ismétlődő vagy időigényes feladatokat, így a marketingcsapat időt és energiát takaríthat meg.

Nagyobb pontosság

A mesterséges intelligenciával kísérletező marketingszakemberek 49%-a azonnali megoldásként említi a tartalomcélzás nagyobb pontosságát. Az AI segítségével hatalmas mennyiségű adatot lehet gyorsan feldolgozni és elemzeni. Ezáltal a marketingszakemberek jobb és jól megalapozott döntéseket hozhatnak, hiszen nagyobb adatmennyiség alapján láthatják a trendeket, viselkedési mintákat és piaci igényeket.

Gyorsabb tartalomkezelés

A mesterséges intelligenciával kísérletező marketingszakemberek 47%-a azonnali megoldásként említi a gyorsított tartalomjóváhagyási folyamatokat. Az AI-alapú rendszerek gyorsan és azonnal reagálhatnak a változó piaci feltételekre és fogyasztói igényekre. Ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy gyorsabban alakítsák át stratégiáikat és kampányaikat, optimalizálják azokat, és gyorsabban reagáljanak az aktuális trendekre és kihívásokra.

Megnövelt teljesítmény

Az AI-vel kísérletező marketingszakemberek 37%-a azonnali előnyként említi a tartalomgyártás volumenének növekedését. Az AI képes komplex adatokat elemzeni és megjósolni a fogyasztói viselkedést. Ez lehetővé teszi a személyre szabott marketingstratégiák kialakítását és olyan ajánlatok készítését, amelyek pontosan a célközönség igényeire szabottak. Ezzel növelhető a hatékonyság és az eredményesség.

Te már ismered az AI nyújtotta lehetőségeket?

Az AI alkalmazása a marketing területén azonnali produktivitásnövekedést eredményez, és egyre több szakember ismeri fel és használja ki ennek lehetőségeit a mindennapi munkavégzés során. Te is közéjük tartozol már?

collage012345.pngNehezen tartod a lépést a sok újdonsággal? Dőlj hátra és bízd ránk céged kommunikációjának kezelését! Tudd meg a részleteket ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/interactive/future-of-ai-in-marketing/

Szólj hozzá

statisztika tartalom felmérés adatok tippek automatizálás optimalizálás közösségi média mesterséges intellingencia közösségi média eszközök