Miért éppen azt a hirdetést kapod, amit látsz?
Biztosan elgondolkodtál már azon, hogy például a Gmail-ben e-mail írása, vagy blogok olvasása közben miért pont azok a hirdetések jelennek, amelyek témában egyeznek az üzeneted vagy a blogbejegyzés tartalmával, vagy az ott felbukkanó szavakkal. De nem csupán itt, hanem online vásárlás során, vagy akár a Facebook-on is tudatosan kapod a hirdetéseket – már ha jó volt a marketinges a hirdetés feladásakor.
A megjelenő hirdetéseket számos tényező befolyásolja, nézzük ebből a legfontosabbakat:
- milyen internetes oldalakat látogattál meg legutóbb,
- milyen alkalmazásokat használtál,
- milyen kulcsszavakra kerestél rá legtöbbször,
- milyen műveleteket hajtottál végre a korábbi hirdetésekkel kapcsolatban,
- milyen oldalak iránt rajongasz, kiket követsz, milyen legutóbbi videókat néztél meg stb. stb..
Ha például sokszor kerestél rá az utóbbi időben a Hévíz szállás kulcsszavakra, akkor biztosan Hévízzel és szállásajánlatokkal egyaránt kapcsolatos hirdetéseket is fogsz látni. Ha van egy kedvenc blogod, ami mondjuk a szépirodalommal és a költészettel foglalkozik, akkor az átlagoshoz képest több könyvajánlattal fogsz találkozni a közeljövőben, ha rajongasz a reggae zenéért, ne lepődj meg, hogy lépten-nyomon egy Marley fiú hirdetésébe botlasz.
Pár évvel ezelőtt a Google megmutatta, hogy milyen információkat gyűjt össze rólunk, azóta ő szabad utat adott a hirdetési paraméterek beállítására is a www.google.com/settings/ads felületen keresztül. Fontos tudni, hogy bár a felületen letilthatjuk a személyreszabott hirdetések megjelenítését, azonban a hirdetések száma nem fog változni – tehát ugyanannyi hirdetést fogunk kapni ezután is – azonban nem lesznek személyreszabottak.
A döntés azonban a kezünkben: személyreszabott vagy általános hirdetéseket szeretnénk innentől kapni. Te melyiket választod?