2013. júl 25.

A közösségi média stratégia fontosságáról...

írta: Klausz.Melinda
A közösségi média stratégia fontosságáról...

AS-Social-media.png2011-ben a Jive Software[1] 902 felsővezető és gyakorlati szakember bevonásával közvélemény-kutatást végzett a közösségi média vállalatok stratégiájában betöltött szerepének feltárására. A válaszadók 78%-a egyértelműen a közösségi média kimagaslóan fontos szerepét definiálta a vállalkozások jövőbeli működési sikere szempontjából. A kutatás kitért a vállalkozásméret és a közösségi média szerep összefüggésének feltárására is, így megállapították, hogy a közepes vállalatok esetében az átlagosnál (36%) nagyobb arányban (51%) tulajdonítottak kimagasló szerepet a közösségi médiának, míg a kisvállalkozások 23%-a kis mértékű, vagy egyáltalán nem tekinti fontosnak az üzleti stratégia szempontjából.

A fenti eredményekhez hasonlót mutatott a vállalkozások üzleti stratégiája a közösségi média létének fontossága kapcsán: a középvállalatok vezetői tartják leginkább fontosnak (49%), míg a kisvállalatok vezetői a legkevésbé (17%) az üzleti sikeresség szempontjából a közösségi média stratégiába való illesztését. A közösségi médiát fontosnak, de nem a stratégia szempontjából fontosnak tekintők aránya a kisvállalkozások esetében kimagaslóan magas, 58%-ot tesz ki.

Te fontosnak tartod, hogy legyen közösségi média stratégiád?


[1] http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008503

Szólj hozzá