Közösségi média stratégia megalkotása
David Armano (2010.) 5 lépésben foglalja össze a social media stratégia kialakítását és működtetését. Ábrázolásában a folyamatos figyelemnek és tanulásnak kulcsszerepe van, amely a social media platformok kezelésének alfáját és omegáját adják.
- 2. lépésben a célokat, feladatokat, határidőket, motivátorokat és szükségleteket kell definiálni.
- Ezt követi a terjesztés, amikor egy, vagy több üzentet egy, vagy több felhasználóhoz továbbítunk a megfelelő csatornákat és üzeneteket alkalmazva.
- Mérés során különböző mérőszámokat alkalmazva elemzésre kerül a megvalósított folyamat hatékonysága és eredményessége
- A fejlesztési fázisban visszacsatolunk a definiálási, a terjesztési és a mérési szakasz pontosságára, javítjuk ezek eredményességét.
1. A közösségi média értékének megértése
1.1 Piackutatás: a fogyasztói vélemények követése és elemzése blogokban és virtuális közösségekben
1.2 Párbeszéd: blogok, fórumok és közösségi hálózatok használata a fogyasztókkal folytatott aktív párbeszédre
1.3 Evangelizáció/brand ambassadors: lelkes fogyasztók azonosítása és támogatása a brand népszerűsítésére
1.4 Fogyasztói csoportok alakítása: fórumok teremtése, ahol a fogyasztók megoszthatják egymással tanácsaikat, fenntartásaikat stb.
1.5 Termékfejlesztés: a fogyasztók „fejlesztői csapatba” szervezése a közösségi média eszközeivel
1.6 Válságkezelés: kritikus helyzetekre való reakció és a válságközeli helyzetek eszkalálódásának megelőzése
2. Stratégiai párbeszéd a partnerekkel
2.1 Közönségprofil és a közösségi platformok azonosítása
2.2 A már meglévő közösségi médiatevékenységek monitorozása (folyamatok, technológia) pl. Socialmediamonitoring.ca szerint 5W definiálható:
- miért? (why?): a fogyasztók valós idejű gondolatainak, elvárásainak és igényeinek megértése, márkaépítéshez ötletek, információk gyűjtése, kommunikációs stratégia tervezéséhez, marketing kampányok hatékonyságát lemérhetjük, brand-megerősítés, üzleti információk szerzése stb.
- ki? (who?): márkáról beszélő emberek (fogyasztók, véleményformálók, általában a fogyasztói közeg), iparágba tartozó versenytársak, beszállítók, kulcsemberek, valamint a munkatársak véleményének megismerése - mit? (what?):
- hova (where?): blog search engines, wikis, message boards, forums, video/photo sharing sites,
microblogs, social networks
- mikor (when?): folyamatosan, de különös tekintettel kampányidőszakra, válsághelyzetre, termékbevezetésre, -frissítés előtt, minden jelentősebb beruházás előtt
3. Saját social media platform(ok) kialakítása
4. Social media elemek integrációja a marketing mixbe
5. Mérés
Te elkészítetted ár saját közösségi média stratégiádat?