Harc a kattintásokért...
A márkák a Facebookon versengenek a kattintásokért, pedig nem feltétlenül bölcs döntés csak erre az egy csatornára koncentrálni. A Shareaholic kutatásai alapján ugyanis megállapította, hogy a Facebook messze elmarad kattintások terén a YouTube-tól, Google Plustól, Twittertől és LinkedIntől.
A Shareaholic 6 hónapon át vizsgált több mint 200 000 céget, ezzel elérve legalább 250 millió felhasználót; a kutatás során három mérőszámot vizsgáltak. Az „Avg. Time on Site” mutatja, hogy az egyes látogatók átlagban mennyi időt töltenek az adott oldalon. Az „Avg Pages/Visit” az jelzi, hogy a felhasználó hány lapot nyit meg látogatásonként. Az „Avg. Bounce Rate” pedig az úgynevezett visszafordulási arány. Mutatja az egyoldalas látogatások, illetve az olyan látogatások százalékos arányát, amelyeknél a látogató a belépési (nyitó) oldalról elhagyja a webhelyet.
Az egyértelmű győztes a YouTube. Itt bonyolódik le a legnagyobb forgalom. A legkisebb visszafordulási arány (43,19%) ezen az oldalon van. Valamint itt a legmagasabb az oldal látogatási aránya (2,99) és a leghosszabb látogatási időtartam (227,82 másodperc). Miért a YouTube fejére került a képzeletbeli korona? Mert a videók már önmagukban is lekötik az emberek figyelmét, főleg, ha azokon jót lehet nevetni, vagy esetleg tanulhatunk vele/belőle.
Bár a Google Plus és a LinkedIn jóval kevesebb látogatószámmal büszkélkedhet, mégis a kevés néha több, hiszen ők annál aktívabbak. A Google Pluson átlagosan 2,45 oldalt tekintenek meg látogatásonként és 50,63 %-uk, akik elhagyják a nyitóoldalt. A LinkedInen pedig a felhasználók átlagban 2 perc 13 másodpercet töltenek minden linknél, amelyre rákattintnak. Összességében elmondható, hogy ez a két oldal kisebb forgalmat bonyolít le, mégis lehet, hogy érdemes szemmel tartania a cégeknek.
A Twitteren és a Facebookon ugyanakkora arányú a visszafordulási arány. A Twitteren viszont több oldalt nyitnak meg látogatásonként, míg a Facebookon több időt töltenek el. Mégis az aktivitás nyer az idővel szemben.
Tanulságként leszűrhető, hogy bár hazánkban legfőképpen a Facebookra koncentrálunk hirdetés szempontjából, lehetséges, hogy más csatornák célravezetőbbek lehetnek.
Ha további információkra is szükséged van a közösségi média felületek kapcsán, tarts velünk és fejlesszük együtt közösségi média felületeidet 1 vagy 2 féléves workshop-sorozat keretében (részletek ITT)!