2023. okt 02.

Megkezdődött az AI-elemek tesztelése a Facebook és Instagram hirdetéseknél

írta: K.Klarissza
Megkezdődött az AI-elemek tesztelése  a Facebook és Instagram hirdetéseknél

cover_6.pngMivel a Meta úgy tűnik, gyorsan és jól igazodik a generatív mesterséges intelligenciához, új hirdetési eszközök sorát építi ki, amelyek segítenek finomítani a mesterséges intelligencia lehetőségeit, beleértve az új, beépített generatív eszközöket a hirdetéseknél.

Május közepén a Meta már ismertette is az új mesterséges intelligencia Sandbox projektjét, amelyet jelenleg hirdetők egy kis csoportjával tesztel és amely egy sor új lehetőséget tartalmaz a jobb hirdetési kampányok felépítéséhez.

A Meta AI Sandbox jelenleg három elemet tartalmaz: szövegvariációt, háttérgenerálást és képkivágást.

A szövegvariáció mesterséges intelligencia segítségével hozza létre a hirdetésszöveg több változatát, így nagyobb választási lehetőséget tudunk biztosítani a teljesítmény maximalizálása érdekében.

Amint az alábbi példában is látható, a folyamat a jelenlegi hirdetés szövegét veszi alapul, majd egy sor alternatívát kínál a meta-hirdetések bevált gyakorlatai alapján. Ezután ezeket a változatokat egy kattintással alkalmazhatjuk is a kampányunkban és A/B teszttel könnyen mérhetjük a hatékonyságukat.

1_19.png

A háttérképgenerálás eközben a termékképek hátterét segít létrehozni a szövegbevitelből.

2_12_1.png

Ezzel időt és pénzt takaríthatunk meg a kreatív elemek megalkotásában – bár néhány generatív AI-példa még egy kicsit fura, ezért kezdetben célszerű óvatosan alkalmazni őket.

Végül pedig a képkivágás funkció úgy állítja be a látványelemeket, hogy a különféle felületek különböző képarányaihoz illeszkedjenek, például sztorikhoz vagy Reels videókhoz is megfelelő legyen.

Amint ebben a példában látható, a rendszer képes lesz kiterjesztett látványelemek szimulálására, így könnyen illesztheti azokat különböző formátumokba, még akkor is, ha nincs egyéni kreatívunk mindegyikhez.

3_1_3.png

Az eszközök nagyon hasznosak lehetnek egyes elemek összeállításában, amelyek több kreatív lehetőséget biztosíthatnak a Meta hirdetési rendszerei számára, mely által a hirdetések teljesítménye is nagy mértékben javulhat.

Ugyanakkor ezeknek az eszközöknek is vannak korlátai és alaposan figyelni kell minden egyes generált elemet, hiszen a rendszer nem működik tökéletesen. Nem helyettesítik tehát, viszont tökéletesen kiegészítik a meglévő folyamatokat, amelyek több lehetőséget és mérlegelési szempontot adhatnak.

Továbbá a Meta új célzási lehetőséget is beépít, amelyek több módot biztosítanak az ideális célközönség elérésére.

A Meta elmondása szerint a hirdetők hamarosan egy kattintással válthatnak a kézi kampányokról az Advantage+ kampányokra, így a folyamat könnyebben integrálható.

A Meta egy új teljesítmény összehasonlítási jelentéssel is kibővíti a rendszert, hogy jobb betekintést nyújtson a manuális és az Advantage+ kampányok teljesítményébe, miközben új manuális beviteleket is hozzáad az Advantage+ célzáshoz, így a hirdetők több módon irányíthatják a rendszert a megfelelő közönség elérése érdekében.

Mind a Meta, mind a Google tétovázott, hogy nyilvánossá tegyék-e a mesterséges intelligencián alapuló eszközeiket, ugyanakkor ezek a lehetőségek jelentősen megnövelik a Meta hirdetési eszközeinek kapacitását és rendkívül értékesek lehetnek az egyes munkafolyamatokban.

Ugyan még fejlesztés alatt állnak és az eredmények folyamatosan változnak, de már most érdemes lehet megismerkedni a Meta új AI-eszközeivel. A Meta jelenleg csak teszteli a hirdetők egy kis csoportjával, a bővített elérhetőség várhatóan az év végén érkezik. Az Advantage+ frissítései viszont már május közepétől folyamatosan jelennek meg a hirdetéskezelőkben.

ujgenkonyvv.PNGA közösségi média állandóan fejlődik és változik. Szeretnél többet megtudni az új lehetőségekről? Válaszd könyvünket, ahol bemutatjuk az újgenerációs platformokat, az influencer marketing rejtelmeit és segítünk, hogy ne maradj le a versenytársaktól! ÉRDEKEL!

Forrás:

https://www.socialmediatoday.com/news/meta-testing-generative-ai-facebook-instagram-ads/650145/

 

Szólj hozzá

hirdetés ai meta új lehetőségek automatizáció hirdetéskezelés mesterséges intellingencia újgenerációs felületek hirdetésbeállítás