2014. ápr 30.

A kattintás fontosságáról...

írta: Klausz.Melinda
A kattintás fontosságáról...

Ezekben az interakció-ínséges időkben, amikor már nem írunk kommentet, a megosztások is kihalóban, a lájkokat pedig kétszer is meggondoljuk, egy aktivitástényező még maradt a közösségi média menedzsernek, ez pedig nem más, mint a kattintás.

Ráadásul ez az a mutató, amit a konkurencia nem lát, s mi sem közvetlenül, csupán az elemzésekből kereshetjük vissza. No de ha megkeressük, feltöltekezhetünk, hogy lám, azért mégiscsak érdeklődnek az emberek, akkor is, ha (már) nem mutatják!anna

De miért fontos ez? Mert a Facebook algoritmusok szerint azon rajongóink 6%-ának mutatja meg bejegyzéseinket a Facebook, akik még aktívak. Aktivitást kivívni pedig négy fajta tevékenységgel lehet: lájkolás, megosztás, hozzászólás és kattintás.

No most, ha semmi más nem marad, legalább gyúrjunk a kattintásokra! Hogyan? Például rajongótáborunk számára érdekes és hasznos képgalériákkal, videókkal, hosszabb leírásokkal, információkkal.

Egyetlen bökkenő akad azért! Ha az oldalunkon eddig például csak (vagy többségében csak) Youtube-videókat osztottunk meg, a képgalériák nézettsége elég alacsony lesz - főleg kezdetben, mivel a rajongóinkat rátettük egy sínre és a Facebook úgy érzékeli, hogy a képgaléria számukra nem érdekes. De ne adjuk fel a reményt és NE ragaszkodjunk foggal-körömmel a közösségi oldal által megjelenített poszttípus-ajánlásokhoz, kísérletezzünk, legyünk egy kis türelemmel, ha kell hirdessünk rá jól időzítetten minimálisan és máris megtörjük a varázst!

A fenti példa 8.464 rajongóval rendelkező, korábban többségében Youtube-videó megosztásokkal kommunikáló oldalon jelent meg. A felületes szemlélő azt gondolná, hogy csupán 12 lájkot ért el a bejegyzést, azonban a hátsó statisztikákban nagyon szépen kiviláglik, annál jóval nagyobb interakciót, 4.816 kattintást váltott ki.

A kép teljességéhez azért hozzá kell tennünk, hogy a 4.816 kattintás 22 fotón történt, tehát ha mindenki végignézte az albumot, akkor 218 főről beszélünk. Azonban(!) és itt van a kutya elásva a közösségi média felületeken, merthogy egy-egy képre történő lájk adásával, megosztásával az adott egyén ismerősi közege is látja az adott fotót, a bejegyzés jól időzített megjelenítésével pedig rengetegen voltak, akik csupán egy-egy nekik tetsző képre kattintottak (s nem nézték végig az albumot), így érhettük el a közel 7.500-as reach-et.

Ha további tippeket is szeretnél a hirdetéskezelés, a Facebook vagy a többi közösségi média felület kapcsán, iratkozz fel hírlevelünkre vagy gyere el Facebook kisvállalkozói vagy Facebook hirdetési workshopunkra!

 

Szólj hozzá