2014. júl 07.

Egy jó bejegyzést létrehozni még nem elég...

írta: Klausz.Melinda
Egy jó bejegyzést létrehozni még nem elég...

social-media-mega-phoneAz, hogy létrehozunk egy ütős tartalmat, sajnos még nem elég, több tényezőt is számításba kell venni a közösségi média felületeken. A bejegyzéseket optimalizálni kell, figyelembe kell venni a dinamikáját a közösségi oldalaknak, mint a Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn és az Instagram is egyaránt, ahhoz, hogy minél több interakciót érhessünk el. Persze az sem árt, ha nem hajnali 3-kor osztjuk meg a tartalmakat, amikor mondjuk 2 éjjeli bagoly és 3 buli mámorától ittas fiatal kószál fent a neten.

Ezzel a gondos odafigyeléssel maximalizálhatjuk a megosztások számát és kiépíthetjük márkánkat. Ezek a trükkök, mint például: mobil-barát tartalmak a Facebookon, vagy rövidebb URL-címek a LinkedInen segíthetnek, hogy még kifizetődőbb legyen számunkra a közösségi média használata.

Facebook bejegyzések optimalizálása:

  • Maradjunk mindig pozitívak: Ez elköteleződést és több megosztást ér el, inspirálja és gerjeszti is a rajongóbázist.
  • Nyújtsunk információkat: A legvonzóbb frissítések azok, amelyek valamilyen hírértékkel rendelkeznek. Persze érdemes lehet nem a teljes hírt mutatni, hogy minél több kattintást érjen el.
  • Adjunk meg linket: Például a honlapunkhoz, mellyel nyomon követhető, hogy hányan kattintottak a Facebookról.
  • Képek: Az ilyen tartalmak sokkal látványosabbak és nagyobb interakciót váltanak ki.
  • Mobil-barát tartalom: A rajongóink valószínűleg több, mint fele mobilon látja a megosztott tartalmakat.
  • Kommunikáció: Nem elég csupán a bejegyzéseket kiposztolni, fontos bekapcsolódni az alattuk folyó párbeszédbe is.
  • Legyünk elérhetőek: Ne csak munkaidőben posztoljunk, amikor az üzlet nyitva van, inkább azt figyeljük meg, mikor vannak internet közelében a legtöbben rajongóink között. Ebben segítséget ad a hátsó statisztika is.
Twitter bejegyzések optimalizálása:
  • Felhívás: Más néven „Call to action”, amely azért is lehet fontos, hogy az olvasók pontosan tudják, hogy mit is szeretnénk tőlük.
  • Helyesírás: Nem szabad feláldoznunk a helyesírást azért, mert csak 140 karakterrel dolgozhatunk. Kerüljük a rövidítéseket és a csupa NAGYBETŰVEL való írást, hiszen olyan, mintha kiabálnánk.
  • Rövid URL: Rövidítsük a linkek hosszát, ezzel is spórolunk az adott karakterek számán.
  • Interakció: Tegyünk fel kérdéseket, használjunk adatokat, számokat, amik megmozgathatják a tömeget.
  • Megjelölések: A @-al való jelölésekkel még nagyobb elköteleződést válthat ki.
Folytatása következik, melyben a Youtube, Instagram és LinkedIn bejegyzések optimalizálásáról esik szó.

Szólj hozzá