Hozd ki a maximumot közösségi média platformokból megfontolt tartalomstratégiával!
A közösségi média világa gyorsan változik és minden platformnak megvan a saját közönsége és tartalomtípusa, amely a legjobban működik rajta. Ebben a cikkben megvizsgálunk pár népszerű platformot és eláruljuk, hogyan érhetsz el rajtuk sikert!
LinkedIn: A professzionális kapcsolatok otthona
A LinkedIn egy elsősorban céges körökben kedvelt felület. Itt a szöveges bejegyzések és statikus képek teljesítenek a legjobban. Ha szeretnél kitűnni ezen a platformon, ne ragadj le a céges aktualitások és csapatfotók posztolásánál! A felhasználók szívesen fogadnak oktató jellegű tartalmakat és az ügyfélszolgálati lehetőségeknek is örülnek. Próbálj meg iparági betekintéseket és felhasználók által generált tartalmakat megosztani, hogy beszélgetést kezdeményezhess.
A Sprout Social kutatása megmutatja, mely tartalmak esetében a legnagyobb az esély arra, hogy a felhasználók reagálni fognak:
Bár a videó nem áll a LinkedIn stratégia középpontjában, a rövid videók itt is kezdenek népszerűvé válni, így ezzel a tartalomtípussal is kísérletezhetsz.
Pinterest: Inspiráció és tanulás
A Pinterest az információs, oktató és inspiráló tartalmak otthona. Infógrafikák, képek, videók, hogyan csináld tartalmak, rajongói ábrázolások, grafikák, hangulattáblák - itt minden témában rengeteg anyagot találsz! Használd ki az inspirációs jelleget és ajánld termékeidet, szolgáltatásaidat kreatív módon!
TikTok: A rövid tartalmak királya
A TikTok a rövid, frappáns videók otthona, ahol a 15-30 másodperces videók érik el a legnagyobb sikert. Az oktatáshoz kapcsolódó (például how-to) és szórakoztató (például mémek) tartalmak a platform favoritjai, így érdemes humorral és történetmeséssel kísérletezni. Azt se felejtsd el, hogy már statikus képeket és képgalériákat is posztolhatsz! Ezek esetében különösen jó, hogy amikor átlapozzák a felhasználók a galériát, máris interakcióba lépnek a tartalommal, ami jó üzenet az algoritmusnak.
A kutatás szerint a következő a sorrend a videók hosszát figyelembe véve:
Ebből látható, hogy mely formátumú videók telejsítenek a legjobban a felületen.
A TikTok különösen a Z generáció kedvence, akik itt fedezik fel az új termékeket és híreket. Próbálj meg influenszerekkel együttműködni, hogy terméked legjobb tulajdonságait megmutathasd, és élj a TikTok algoritmusának előnyeivel, amely a kreativitást jutalmazza!
Threads: a Meta verziója az X-re
A Threads még mindig keresi a helyét a piacon, az viszont nem kérdés, hogy a szöveges tartalmakra fókuszál a felület. A szöveges bejegyzések és statikus képek a legjobbak a platformon, de a rövid formátumú videók is elkezdtek teret hódítani.
Érdemes kísérletezni hosszabb videókkal is, mert ezek lehetőséget adnak erőteljes történetmesélésre, ami egy új trend lehet a platformon.
X: Az aktualitások tárháza
Az X (korábban Twitter) tökéletes platform a valós idejű hírek, aktualitások és oktatási anyagok megosztására. A szöveges posztok még mindig uralják a terepet, de a statikus képek és rövid videók is egyre fontosabbá válnak.
Próbálj meg vizuális elemekkel is dolgozni, hogy fokozd a bejegyzéseid vonzerejét és használd ki a platform gyors interakciókra és valós idejű kommunikációra alkalmas természetét!
YouTube: A hosszú formátumú tartalmak bajnoka
A YouTube a hosszabb tartalmak királya, hiszen itt inkább a 60 másodpercnél hosszabb videók működnek jól, ellentétben az eddig megvizsgált felületekkel. Az esettanulmányok, tippek, oktatóanyagok, webináriumok és videós podcastek mind ideálisak erre a platformra.
Ne feledkezz meg a YouTube Shortsról sem, amely kiváló lehetőséget ad rövid, érdekes tartalmak készítésére. Így kombinálhatod a hosszú és rövid tartalmakat, minden közönségnek kedvezve.
Te tudod tartani a lépést?
A közösségi média egy dinamikusan változó tér, amely minden platformon más-más megközelítést igényel. Legyen szó LinkedInről, ahol a szakmai tartalom a kulcs, vagy TikTokról, ahol a kreatív, rövid videók dominálnak, mindenhol más stratégiára van szükség a sikerhez. A Pinterest inspirációs felületként működik, míg a YouTube a hosszabb, részletesebb tartalmakat részesít előnyben. A Threads és az X platformok a gyors kommunikáció és a valós idejű információmegosztás területén nyújtanak lehetőségeket. Az eredményes jelenlét titka az adott platform sajátosságainak megértésében és azok kihasználásában rejlik.
Ha szeretnéd kihozni a maximumot céged közösségi média jelenlétéből, mi készen állunk, hogy átvállaljuk a terhet! Bízd ránk a kommunikációt, hogy te az igazán fontos dolgokra koncentrálhass!
Forrás:
https://sproutsocial.com/insights/what-to-post-on-each-social-media-platform/