2015. már 09.

Facebook hirdetések mobilra

írta: Klausz.Melinda
Facebook hirdetések mobilra

FB-mobile-adsA Facebook úgy tűnik, hogy a csúcson van bevétel szempontjából. Nemrégiben megjelent adatok szerint a teljes éves jövedelme ismét növekedett, ezúttal 58%-kal, ami idén meghaladta a 12,47 milliárd dollárt. A bevétel legnagyobb hányadát a hirdetésekből befolyt összeg teszi ki, ami az utolsó negyedévben elérte a 3,59 milliárd dollárt - kifejezetten a mobilhirdetéseknek teljes negyedéves bevétel 69%-át köszönhetik.

A mobilos hirdetések 2012-ben indultak útnak a Facebookon. Eleinte csak néhány cég, később viszont már rengeteg vállalkozás használta ezt a lehetőséget. Az eddigi tapasztalatok alapján a mobilra való hirdetések nagyobb elköteleződést is váltanak ki a felhasználókból, de persze ennél jóval összetettebb a dolog. Egy biztos: vannak olyan vállalkozások, amelyek tudnak élni a lehetőséggel és vannak olyanok, akik abszolút nem.

A mobilos hirdetések csillaga nagyon felfutóban van az elmúlt évek alapján, körülbelül 90%-os növekedést hoztak a Facebook bevételében. Megközelítőleg 745 millió felhasználó használja napi szinten a Facebookot mobilos felületen (ez 34%-kal nő évente). Az alábbi képen látható a felhasználók számának növekedése negyedéves időszakokra bontva:

Facebook-daily-active-mobile-usersAz eMarketer felmérései alapján 2017-re a Facebook bevételeinek 75%-a mobilhirdetésekből fog származni. Most még a legtöbb mobilos felhasználó amerikai, de a felmérések alapján a 2018-ra ez változni fog India, Brazília és Indonézia erősödésével.

De vajon, ha ilyen magas a mobilos felhasználók száma, akkor a mobilon való hirdetés nagyobb bevételhez is vezet? A válasz: NEM! vagyis nem igazán. A kimutatások szerint, míg a kattintások 63%-a érkezett mobilos felhasználótól, addig a vásárlók csupán 34%-a érkezik mobiltelefonos felületről. A Facebook asztali gépekre szánt hirdetésinek 1,1%-os a konverziós aránya, míg a mobil hirdetéseké mindössze 0,3%.

Úgy tűnik, hogy míg az telefonokon az elérés és a kattintási arány magasabb, addig a vásárlási kedv éppen az ellenkezője. Ennek ellenére mégis úgy tűnik, hogy a mobilos hirdetéseké a jövő, ha okosan használjuk azt például imázshirdetésekre, információszolgáltatásra.

Szólj hozzá