2024. máj 23.

Facebook-trendek, amiket érdemes figyelembe venni a stratégia kialakításakor

írta: Sáringer Viktória
Facebook-trendek, amiket érdemes figyelembe venni a stratégia kialakításakor

nevtelen_terv.pngHabár napi szinten jelennek meg az újabb trendek és felületek, a Facebook még mindig biztos pont marketing szempontjából a folyton változó és fejlődő közösségi média térben. Ez a világ legnépszerűbb közösségi platformja, aminek folyamatosan növekszik a követőbázisa. Nemrégiben meghaladta a napi 2 milliárd aktív felhasználót.

A növekedés azzal is magyarázható, hogy egyre több generáció használja aktívan az online felületeket. Az tehát biztos, hogy a Facebook remek választás a közösségi média stratégia megalapozásához. Azonban 2024-ben rengeteg új trend jelent meg a felülethez kapcsolódóan. Most párat ismertetünk, hogy segítséget nyújtsunk a stratégia kialakításában!

Elindult a Meta AI!

A Meta piacra dobta a Meta AI-t. A 2024 áprilisától az Egyesült Államokban és 12 másik országban elérhető Meta AI segíthet a felhasználóknak éttermet találni a közelben, tisztázni tudja a tanulmányi kérdéseket, városnézési javaslatokat adhat a nyaraláshoz, és akár képeket is generálhat, mint Mark Zuckerberg ebben a demójában:

A Meta AI be van építve a Facebook mobilalkalmazásába, emellett az Instagramon, a WhatsApp-on és a Facebook Messengeren is elérhető.

Zuckerberg 2023-ban már beszélt arról, hogy mennyire hasznos lehet, ha emberek milliárdjaival ismertetjük meg a mesterséges intelligenciát, amire most direkt lehetőséget is nyújt a Meta AI. És habár sokan még tartanak az új technológiától, mára már annyira általánosság vált, hogy elkerülhetetlen. Nemsokára további régiókban és nyelveken is elérhetővé fog válni a fejlesztés, így mi magunk is tesztelhetjük majd.

Addigis érdemes átgondolni, ez miben befolyásolja közösségi média kommunikációnkat! A közönségünk hogyan, mire használhatná az AI-t? Hogyan reagálhatsz a változásra?

Egyre könnyebbé válik hirdetni?

A Facebook hirdetések a Google után a második helyen állnak a piaci részesedés és a bevétel tekintetében, és a globális digitális hirdetési bevételek 18%-át teszik ki. A B2B és B2C marketingesek többsége a Facebookot is a legmagasabb ROI-val rendelkező közösségi platformnak tartják.

A Facebook Advantage+ hirdetési kampányok elindításával és az egyszerűsített célkitűzésekkel minden eddiginél egyszerűbb elkezdeni a Facebook-on való hirdetést. A Meta korábban 11 különböző hirdetési célt kínált, ami 2024 januárja óta hat hirdetési céllá egyszerűsödött. Ez a frissítés összevon több, egymást átfedő célt, és lehetővé teszi a Facebook mesterséges intelligenciára alapozó célzásának jobb működését.

Vannak, akik kételkednek benne, hogy sikereket lehet elérni a Facebook-on futtatott hirdetésekkel, azonban egy jól beállított reklám remek eredményeket hozhat! Míg a Pinterest és az X (Twitter) felületén 11%-kal, illetve 7%-kal csökkent a márkák száma, a Facebook-on csak 1%-os ez a csökkenés, ami azt mutatja, hogy a platform stabilan tartja magát.

Azt is meg kell említeni, hogy a TikTok-on a márkák száma 16%-ot ugrott. Miért is fontos ez a hirdetések szempontjából? Mivel sokkal több márka kezd el a TikTok-ra koncentrálni, még nehezebb megragadni a közönséget és kitűnni ott.

A Facebook hirdetések bizonyított megtérülési eredményeinek köszönhetően mindkét világból a legjobbat hozza ki: nincs megnövekedett verseny a világ legnagyobb közösségi platformján, vagyis nagyobb lehet az esély a célközönség elérésére.

A mesterséges intelligencia által vezérelt hirdetési célzások jelentős megtakarítást eredményezhetnek!

A Facebook mostantól mesterséges intelligencia által továbbfejlesztett hirdetéscélzást kínál, amely Advantage+ kampányként ismert. Fontos, hogy ez a funkció jelenleg a minősített hirdetők számára érhető el és nem minden régióban.

Az Advantage+ egyik előnye a könnyű beállítási lehetőség, de emellett jelentős költségmegtakarítást is kínál:

  • 68%-kal csökkenti a vásárlásonkénti költséget
  • és átlagosan 17%-os konverziónkénti költségcsökkenés érhető el.

Mark Zuckerberg célja, hogy a mesterséges intelligencia hasznos segítséget nyújtson a felületeken végzett feladatokban, mind alkotói, mind felhasználói oldalról.

A marketingszakemberek 78%-a azt mondja, hogy a legnagyobb kihívás a stratégia kialakításában és végrehajtásában a megfelelő eszközök birtoklása.

facebook-trends-3.jpg

Ha már elérhető számodra az Advantage+ kampány, érdemes kísérletezni vele, felfedezni!

Te mit gondolsz ezekről az újításokról? Szerinted a mesterséges intelligencia átveszi majd a főszerepet a Meta közösségi felületein is?

melindaa.JPGTarts a lépést mindig aktuális kurzusaink segítségével! Tekintsd át a lehetőségeket ITT!

Forrás: https://blog.hoosuite.com/facebook-trends/

https://www.facebook.com/business/help/1362234537597370

Szólj hozzá

hirdetés ai újdonság stratégia tippek beállítás újítások mesterséges intellingencia stratégiakészítés hirdetésbeállítás