2015. jún 04.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a hirdetésnél betartottuk a 20-80-as szabályt?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a hirdetésnél betartottuk a 20-80-as szabályt?

20prozentgridMint tudjuk, lassan eljutunk odáig, hogy aki nem hirdet Facebookon, az sajnos nem éri el a rajongóit. Az elérés már a legtöbb oldalon 2-6%-ra csökkent. A hirdetésnek viszont megvannak a maga szabályai… Ezek közé tartozik például az úgynevezett 20-80-as szabály is, ami annyit jelent, hogy a hirdetni kívánt képeke nem lehet több szöveg, mint 20%.

Ha figyelmeztetést kaptunk, hogy a hirdetési képen túl sok a szöveg, módosítanunk kell, nincs mese. Na de honnan tudhatjuk, hogy vajon eléri-e a hirdetésünk szövege azt a bizonyos 20%-ot?

A hirdetések a címben, az üzenetben, valamint a képen vagy a videó bélyegképén tartalmazhatnak szöveget, viszont ezek mindegyikénél más korlátozásokat kell betartani.

Szöveg a címekben és az üzenetben:

A hirdetésnek címet és üzenetet kell tartalmaznia, a cím pedig általában legfeljebb 25 karakter, az üzenet 90 karakter lehet.

Szöveg a hirdetések képein:

A hirdetésekben szereplő képeken olyan szöveg szerepelhet, amely megfelel általános hirdetési irányelveinknek, de a képen nem lehet 20%-nál több szöveg. Ez a szabály a képeken található logókra és jelmondatokra is érvényes.

Szerencsére viszont nem nekünk kell méregetni a képeket, hogy jó-e az arány, hanem van egy erre a célra létrehozott program, a „Facebook Rács Eszköz” vagy a „Grid Image Checker Tool”.

Használata pedig rendkívül egyszerű: fel kell csak töltenünk a megfelelő képet, majd a program ezt egy 5x5-ös rácsban jeleníti meg. Kattintsunk a szöveget tartalmazó mezőkre. Ha 6 vagy több mezőben szerepel szöveg, akkor a kép valószínűleg 20%-nál több szöveget tartalmaz, és valószínűleg nem használható hirdetésekben.

A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:

  • olyan termékeket ábrázoló képek, amelyeknél a tényleges terméken található szöveg
  • termékeket valós helyzetekben ábrázoló fényképek vagy termékek fényképei háttérrel
A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek:
  • szöveggel felülírt logókra, képekre ráközelített képek
  • a szabály megkerülése céljából jól láthatóan a terméken szerkesztéssel szöveget elhelyező képek

Szólj hozzá