2015. nov 05.

5 tipikus hiba, amit a Facebook hirdetéseknél elkövethetsz

írta: Klausz.Melinda
5 tipikus hiba, amit a Facebook hirdetéseknél elkövethetsz

401_001Sokszor találkozom olyan kis- és középvállalkozókkal, akik kiábrándultan mesélnek a Facebook-os hirdetésekről. Ilyenkor mindig visszakérdezek, hogy honnan hirdettek és milyen beállításokat tettek. A leggyakoribb hibákat az alábbiakban gyűjtöttem össze.

1. A Facebook ingyenes.  Még mindig nagyon sokan hiszik azt, hogy ez a felület ingyenes, holott 2010. óta fokozatosan szigorításra kerültek azok az algoritmusok, amelyek szabályozzák a rajongótábornak a bejegyzések megjelenítését. Magyarul: jelenleg a rajongóid csupán 2-6%-a láthat egy bejegyzést. Ezt az arányt megfelelő, tudatos(!) kommunikációval, bejegyzésszerkesztéssel tudod emelni, de 30% fölé még a profiknál sem megy az organikus elérés, ha nem vet más eszközt (pl. promóció, hirdetés, nyereményjáték, mém, vírusvideó). A többi rajongót pedig igenis hirdetéssel tudod csak elérni.

2. Rajongói oldaladról hirdetsz. Csak és kizárólag. Ami könnyen elérhető, az mindig drága. A Facebook ügyes, lépten nyomon felajánlja, hogy mennyi embert érnél el egy bejegyzéssel, oldaladdal, ha hirdetnél, ha megnyomnád a bejegyzés alatt a bejegyzés kiemelése gombot. De! Ha megteszed és máshonnan nem hirdetsz, az eredeti terveid szerinti hirdetési költség tovaszáll és minimális eredményt (valós vevőt, érdeklődőt) hoz. Merthogy ezek a hirdetések megjelenés alapú hirdetések, amelyekért akkor is fizetsz, amikor betölti az oldal a hirdetést, de a néző le sem görgette hirdetésedig az oldalt. Ennél mennyivel jobb, ha csak akkor fizetsz, ha érdeklődést (pl. kattintást, hirlevél-feliratkozást, vásárlást) kiváltottál az egyénből? Pedig erre is van lehetőség!

3. Egy cél esetén egy hirdetést alkalmazol. Hatalmas nagy hiba! Minden célcsoportot máshogyan kell megszólítani. Más érdekes a férfiak és nők számára, korcsoportonként pedig főleg. Ugyanazt a terméket is többféleképpen kell és érdemes meghirdetni attól függően kihez szólunk, milyen üzenetet, eredményt kínálunk számára. Arról nem is beszélve, hogy egy rajongóbázisnövelő vagy éppen honlapra vezető hirdetéshez kapásból hat fényképet tölthetsz fel.

4. Csak a költségtényezőt nézed. Egy hirdetés eredményességét sosem az elköltött pénzösszeg, hanem a ráfordítás és az eredmény aránya határozza meg. Az eredmény pedig sokféle lehet: imázsbővítés esetén például csak a nevedet szeretnéd egy bizonyos célcsoportra fókuszáltan megmutatni, vagy éppen hírlevél feliratkozókat szeretnél gyűjteni, konverziót a weboldaladon. Tudnod kell, hogy nem mindegy, melyik célt választod, mert más és más a Facebook árképzése.

5. Nem célzol. A Facebook-on már régóta nem csupán életkorra, lakóhelyre, nemre lehet célozni, hanem saját rajongóbázisodra, konkurencia rajongói bázisára, e-mail címlistákra, honlapod látogatóira vagy éppen olyan honlapok látogatóira, amelyben terméked, szolgáltatásod kulcsszavai szerepelnek. A Graph Search segítségével pedig felmérheted, melyek azok a párhuzamos rajongóbázisok, amelyek terméked és konkurenciád mellett még felmerülhet célzási lehetőségként, mert a rajongóid ott is megtalálhatók.

Ha további tippeket is szeretnél a hirdetéskezelés, a Facebook vagy a többi közösségi média felület kapcsán, iratkozz fel hírlevelünkre vagy gyere el Facebook kisvállalkozói, Facebook hirdetési workshopunkra ! Többet szeretnél tudni?

Szólj hozzá