2015. nov 16.

Tedd jobbá Facebook oldaladat!

írta: Klausz.Melinda
Tedd jobbá Facebook oldaladat!

blog-headers-facebook1Ha elkészítettük a Facebook oldalunkat, akkor már csak a legnehezebb dolog van hátra… sikeressé tenni azt. Ehhez érdemes feltenni pár egyszerű kérdést:

  • Milyen fajta tartalmat posztoljunk?
  • Vajon elértük a célközönségünket?
  • Mikor érdemes posztolnunk?

És hogyan találjuk meg a választ ezekre a kérdésekre? Mérőszámok segítségével természetesen! A legegyszerűbb mód erre a Facebook saját analitikai oldala, a Facebook Elemzés. (Persze vannak ennél jóval komolyabb külső analitikai programok, de kezdetnek bőven elég ez is.) Az elemzés segítségével a megfelelő tartalmat a megfelelő közönségnek a megfelelő időben küldhetjük! Vegyük szépen végig a kérdéseket és a megfelelő mérőszámokat, amik választ adhatnak nekünk.

Milyen fajta tartalmat posztoljunk?

A leggyorsabb módja ennek az „Elemzések” részlegben kiválasztani a „Bejegyzések” fület, majd felül válasszuk ki a „Bejegyzés típusok” menüpontot. Itt láthatjuk, hogy milyen típusú bejegyzések hogyan szerepelnek (képek, linkek, szövegek) és melyiket érdemes inkább előnyben részesítenünk.

Alatta pedig részletesen listázva az egyes bejegyzéseket. A táblázat tetején, ha az „Interakcióra” kattintunk, majd kiválasztjuk a „Linkre kattintások” vagy a „Kedvelések, hozzászólások, megosztások” fület, akkor csökkenő sorban láthatjuk a legnépszerűbb bejegyzéseinket.bejegyzés típus

Vajon elértük a célközönségünket?

Ahhoz, hogy ezt megtudjuk a „Személyek” menüpontot érdemes átnéznünk. Itt láthatjuk a rajongóinkat életkorra, nemre és lakhelyre lebontva.

De nézzük meg közelebbről! A fenti füleknél, ha az „Elért személyek száma” vagy az „Aktív felhasználók” menüpontra kattintunk, akkor láthatjuk, hogy a rajongóink közül kikhez is jutnak el a bejegyzéseink. Vajon ez megegyezik az elképzeléseinkkel?

rajongók

Mikor érdemes posztolnunk?

Ha egy jó bejegyzést rossz időpontban küldünk ki, akkor csak pazaroljuk az értékes tartalmunkat. Akkor érdemes posztolnunk, amikor a célközönségünk a legaktívabb. Ismét a „Bejegyzések” menüpontban találjuk a választ. Itt pedig a „Mikor érhetők el a rajongóid?” fület válasszuk ki! A grafikonon láthatjuk napokra, sőt, órákra lebontva, hogy mikor vannak a felületen a legtöbben rajongóink közül.

Ezek csak a legegyszerűbb mutatók, de kiindulásnak tökéletesek. Te milyen mérőszámokat tartasz fontosnak?

Ha mutatószámokban segítségre van szükséged, rendeld meg Közösségi média mérések könyvünket, amely részletesen, esettanulmányokkal elmagyarázza, melyik mutató mit jelent és melyiket érdemes használnod! Ráadásul ha idáig olvastad a cikket, most a mindenkori árból (akár csomagban is) 1.000,- Forint kedvezményre vagy jogosult! A kedvezmény igénybevételéhez írd be: -1000BLOG

Facebook kisvállalkozói, hirdetési és évtervező kurzusainkhoz pedig kattints ide

Szólj hozzá