2015. nov 19.

Esettanulmány: A Starbucks karácsonyi kampánya

írta: Klausz.Melinda
Esettanulmány: A Starbucks karácsonyi kampánya

11057048_1439002259733498_1234447720_nA Facebook Business oldalán rengeteg érdekes esettanulmánnyal is találkozhatunk, ilyen például a Starbucks karácsonyi kampánya is.

Mint tudjuk, a cég elsősorban az ízletes kávéjáról és az ingyenes Wi-Fi-jéről híres. Viszont karácsonykor már hagyomány, hogy visznek a dologba egy kis extra csavart, és a jól ismert zöld kávés poharakat lecserélik a karácsonyi hangulatnak megfelelő pirosra. Tavaly karácsonykor a Starbucks egy ütős Facebook kampánnyal is előrukkolt az akciójuk népszerűsítése érdekében, amitől hatalmasat ugrottak eredményeiket jelző saját mutatószámaik. Többek között 7 pontot növekedett a vásárlási szándék. De mi is volt pontosan ez a kampány? Már mutatjuk is!

A piros poharaknak minden évben van valami kis témája is: hol hópihék, hol korcsolya, vagy éppen bármi ünnepi hangulatú motívum. Tavaly ennek fényében változtatták meg Facebook oldaluk látványvilágát is. Természetesen a fényképes hirdetések is ennek szellemében készültek. A kampány közel 2 hónapig futott és a mért adatok alapján az egyik legsikeresebb kampányuk volt.

„A stratégiánk az volt, hogy az úgynevezett piros poharas pillanatokra helyeztük a hangsúlyt. A karácsonyi események mindegyikének részei voltak nálunk ezek a poharak.„– mondja Jamie McQuary, a Starbucks digitális marketing menedzsere. Így a cég rajongóinak hírfolyamában a piros poharak szerves részeivé váltak a karácsonynak.

Meg is lett a kampány eredménye:

  • 11 ponttal növekedett a hirdetésekre a pozitív visszajelzés
  • 7 ponttal nőtt a vásárlási szándék
  • 11 ponttal nőtt a márka iránti elköteleződés

NévtelenEzek után nem csoda, ha az idei évben is lecserélték erre az időre a zöldet pirosra. Idén egy 4 méter magas karácsonyfát építenek piros poharakból. Sőt, a fa „égősora” fokozatosan kigyullad, minél többen használják a #RedCups hashtaget a közösségi felületeken.

Még egy kis érdekesség: Idén nem kerültek extra motívumok a poharakra, csak a piros szín maradt. Ezt azzal magyarázzák, hogy nem mindenki a karácsonyt ünnepli ilyenkor, nem akarnak bárkit is megsérteni. De a fogyasztó mit tesz? Felháborodik, hogy hol van idén a hópihéjük vagy a korcsolyájuk a poharakról…

Neked milyen nagyszabású ötleted van a karácsonyi időszakra?

Felhasznált forrás: https://www.facebook.com/business/success/starbucks-uk

Szólj hozzá