Hogyan hashtagelj?
Hashtaget a fotómegosztást lehetővé tevő Instagramon 2011 óta, míg a Facebookon 2013 júniusa óta használhatunk. A felhő technológiának (cloud computing) köszönhetően a hashtaggel megjelölt, feltöltött és nyilvánosan is visszakereshető adataink közösségi megosztását, s így a tudásmegosztást is könnyíti. Na de hogyan használjuk?
Címkézés esetén érdemes a témával összefüggő,az emberek által leggyakrabban használt kulcsszót megadni, de ha valaki például a barátaival szeretne egy speciális kommunikációs csatornát létrehozni, érdemes kitalálni egy egyedi hashtaget, és a használatba vétele előtt kell értesíteni a csoporthoz, üzenetfolyamhoz kapcsolódni kívánókat. Adott hashtagre rákeresve az adott oldalon lévő összes ilyen címkével ellátott poszt, bejegyzés megjelenik.
A címkézésnél ezért érdemes figyelni az adatvédelemre. Ha címkéket használunk nem nyilvánosságra szánt bejegyzéseknél, a címkén keresztül csak azok fognak rátalálni keresés esetén is bejegyzésünkre, akik az eredeti beállítások szerint is láthatják a bejegyzést, tehát a címkékhez tartozó keresési megjelenítések minden egyes ember számára egyediek lesznek.
Az adott hashtag használata előtt érdemes megbizonyosodnunk annak ismertségéről. Ha korábban még nem használta senki, akkor csak akkor kezdjük el mi használni, ha egyedi és összekapcsolható a márkánkkal. Így létrehozhatunk speciális „rovatszerkezeteket” akár pl. #KözösségiMédiaTippek. A legbiztosabbak a rövid, tömör, kulcsszavas kifejezések. Ha jelzős szerkezetet vagy több szóból álló szóösszetételt szeretnénk címkeként megjeleníteni, csak egybeírtan tudjuk használni a szavakat, ilyenkor érdemes nagy kezdőbetűket használni.
Fontos azonban megjegyezni, hogy csak azokat a hashtageket mutatják meg a rendszerek, amelyek használata nyilvános megosztás mellett történik. Tehát ha a felhasználó csak ismerőseinek akarja az adott fotót megmutatni, hiába látja el cégünk/rendezvényünk hashtagével, ha az illető nem ismerősünk, nem fogjuk megtalálni a fotót.
Használjuk rendszeresen hashtageinket a bejegyzéseinkben! Egy-egy bejegyzés végén, vagy ha ügyesek vagyunk akár bejegyzésbe fogalmazva is fel tudjuk használni a címkénket.
Te milyen hashtageket használsz rendszeresen?