2016. ápr 26.

Változik a Facebook hírfolyamban megjelenő bejegyzések rangsorolása!

írta: Petneházy.Flóra
Változik a Facebook hírfolyamban megjelenő bejegyzések rangsorolása!

edgerank.jpgÉpp, hogy hozzászoktunk ahhoz, hogy a Facebook egyénre szabva tölti fel bejegyzésekkel a hírfolyamunkat, egy új rangsorolási módszert vezetett be. Ez alkalommal, kiemeli azokat a link alapú bejegyzéseket, amelyek olyan weboldalakra vezetnek, ahol több időt tölt el a látogató. Ez az újítás a hírfolyam tartalmainak minőségnöveléséért felel (Feed Quality Program), célja a felhasználói élmény növelése.

Minden nap, több ezer embernél ugrik fel a kérdés, hogy meg vannak-e elégedve a hírfolyamban található tartalommal, és ezeket a válaszokat használják fel az algoritmus beállításához. A kutatás kimutatta, hogy a felhasználói aktivitások, mint például a lájk, komment, megosztás nem feltétlenül egyelőek azzal, hogy milyen minőségű, eredményes az adott bejegyzés, ugyanis nem mindenki szeret lájkolni, kommentálni. Az ilyen típusú felhasználók viszont több időt is eltölthetnek és többször is visszatérhetnek a poszthoz.

Mi alapján rangsorolja a Facebook a hírfolyamban megjelenő tartalmat?

  • az adott felhasználó érdeklődése a bejegyzés iránt
  • a poszt jelentősége, szereplése más felhasználóknál
  • a bejegyzést közzétevő korábbi posztjainak erőssége, minősége
  • a poszt tartalma (állapot, kép, link, stb)
  • a bejegyzés megjelenésének gyakorisága (pl. új tartalom).

De ez csupán csak néhány fontos tényező a több, mint 100.000 összetevő közül.

Szólj hozzá