2016. sze 05.

6 csináld magad PR ötlet kisvállalkozásoknak

írta: Janni Anikó
6 csináld magad PR ötlet kisvállalkozásoknak

6_pr_otlet.jpgHa hajlandó vagy időt és energiát fektetni céged PR tevékenységébe, akkor pénzt takaríthatsz meg azzal, ha magad végzed a feladatokat. Adunk 6 tippet, hogyan csináld!

1. Mondd el a történeted!

A történeted megismertetése segíthet kialakítani céged identitását és jelenlétét a piacon, mivel bizalmat épít ki a fogyasztókkal. Ez lehet egy olyan történet, ami elmeséli, hogyan jött létre a céged. Mondd el, hogyan fejlődtél, milyen elveket vallasz vagy az ügyfeleid, vásárlóid pozitív visszajelzéseiből és tapasztalataiból is összeállíthatsz egy sztorit.
Gondolj úgy a vállalkozásodra, mint egy személyre: minél több érdekes tulajdonsággal rendelkezik, annál nagyobb a bizalom a másik fél irányából. Ha elmesélsz valamit vállalkozásodról, az segíthet az embereknek, hogy megismerjenek. Ez egy nagyon jó módszer arra, hogy a célközönség érzelmileg is kapcsolódjon a termékhez vagy szolgáltatáshoz, hogy később hűséges vásárló maradjon.

2. Tájékozódj!

Olvass sokat és gyakran, hogy tájékozott maradj a szakterületeden! Állítsd be például a Google Alerts értesítéseket vagy a közösségi média felületeken kövess minél több olyan csoportot, személyt vagy vállalatot, akik segíthetnek naprakészek maradni.
Emellett mindig figyeld, mit csinálnak a versenytársak! Soha nem lehet tudni, mikor kerül a te vállalkozásod reflektorfénybe, és a megszerzett tudással akár áttörést is elérhetsz. Ugyanakkor a megfelelő tartalmak gyűjtése és olvasása a vállalkozásod fejlesztéséhez is hozzájárulhat.

3. Hálózatépítés

Ha aktívan figyeled a területedről megjelenő híreket, akkor próbálj meg kapcsolatokat építeni a sajtóval! Hozz létre egy listát olyan blogokról vagy híroldalakról, akik nagy befolyással vannak piacodra, így könnyen nyomon követheted a véleményformáló szerzőket. Ezután közösségi média felületen vagy hozzászólásban nyilváníts véleményt, hogy kapcsolatba kerülj a meghatározó személyekkel!
A hálózatépítés nagyszerű módja annak, hogy nevet szerezz magadnak és termékednek. Azonban arra figyelj, hogy ez ne tűnjön kényszerített önreklámnak. A csináld magad PR arról szól, hogy hitelesnek és megbízhatónak tűnjünk!

4. Folyamatos tanulás

Minden területre vonatkozik, hogy lépést kell tartani a fejlődéssel és nyitottnak kell lenni az új dolgokra. Ha találsz egy kutatást, cikket vagy terméket, amely hasznos lehet a te kínálatodra vonatkozóan, akkor mindenképpen tájékozódj róla!
Ahhoz, hogy előrelépj, folyamatosan tanulni kell, amennyit csak lehet. Keress olyan konkrét személyeket, akik elismertek a szakmádban, és nézd meg ők, mit ajánlanak!

5. Folyamatos tökéletesítés

Fontos, hogy a terméket vagy szolgáltatást folyamatosan tökéletesítsük, a vásárlók igényeihez igazítsuk. Ehhez hozzájárul az is, hogy a fejlesztésekről először ne a teljes célközönséget tájékoztasd, hanem egy szűkebb réteget, például a sajtót! Ne félj attól, hogy milyen véleménnyel lesznek rólad a tesztek során! Ezek a visszajelzések segíthetnek abban, hogy javíts a termék minőségén, mielőtt elérhetővé válik a teljes célközönség számára.

6. Kreativitás és vonzó kínálat

Lehetséges, hogy meg vagy győződve róla, hogy az általad kínált szolgáltatás vagy termék a legjobb a piacon. Azonban ez nem elég ahhoz, hogy hátradőlve várd a sikert. A versenytársaid is folyamatosan hasonló kínálattal jelentkeznek, így elengedhetetlen, hogy kreatív és személyre szóló legyél. Ha például hírlevél formájában tájékoztatsz valakit, akkor figyelemfelkeltőnek kell lenned, hogy ne a spam mappába kerüljön a leveled. Ezért mindig állj elő új ötletekkel, amelyek vonzóbbá tehetik vállalkozásodat!

Vannak olyan területek, ahol csak egy nagy ügynökség segíthet a vállalatot ismertebbé tenni, de egy kisvállalkozás megfelelő hozzáállással és elszántsággal is végezhet olyan PR tevékenységet, amely hozzásegíti a sikerekhez. A fent említett tippeken túl még számos módja van annak, hogyan tudunk jelen lenni a piacon. Ma már segítséget nyújtanak például a közösségi média felületek vagy a blogok is. Használjuk ki a lehetőségeket!

 

Szólj hozzá

pr sajtó public relations