2016. nov 01.

Hogyan használd a tartalommarketinget a PR kampányban?

írta: Janni Anikó
Hogyan használd a tartalommarketinget a PR kampányban?

tartalommarketing_pr2.jpgA tartalommarketing és a PR bizonyos szempontból közel áll egymáshoz:

az egyik módszereket nyújt arra, hogy a cég üzenete eljusson a nyilvánossághoz; a másik pedig olyan tartalmakat nyújt a céggel kapcsolatban a fogyasztóknak, amelyek vonzóak, hasznosak számukra.

A tartalommarketing jó módszer arra, hogy tájékoztassuk vagy tanítsuk a követőket, egyfajta üzleti kommunikációt alakítsunk ki a cég és a célcsoport között. Cél a kapcsolatépítés úgy, hogy növeljük a márka ismertségét. Ez több annál, mint hogy például vicces videókat osztunk meg a Facebook-on vagy véletlenszerűen frissítjük a blogot. A statisztikák azt mutatják, hogy a fogyasztók 82%-a pozitívabban ítél meg egy márkát, miután elolvasta annak egyéni tartalmait.

 

Hogyan kell beépíteni a tartalommarketinget a PR kampányba?

Egy tipikus PR kampányban általában csak a médiára összpontosítani, a tartalommarketing segítségével ezt támogathatjuk és segíthetjük a jobb eredmény elérése érdekében úgy, hogy közvetlenül a közönségnek is kommunikálunk. Mutatjuk hogyan!

 

Tisztázd az üzenetet!

Mit akarsz közvetíteni a tartalom létrehozásával? Ha ugyanaz az üzenet, amit használsz a PR taktikádban, akkor csomagold be más módon! Ezáltal a tartalmat különböző platformokon tudod elhelyezni úgy, hogy nem csak az újságírókat, de a fogyasztókat is eléri.

 

Hozz létre egy tervet!

Amikor kialakítod a PR kampányodat, akkor tervezd mellé a tartalommarketinget is. Hány bejegyzés lesz hetene a blogodon? Mikor posztolsz a Facebook-on? Hány hírlevelet küldesz ki egy hónapban? A két stratégia összehangolása erősíti az üzenetek célba jutását.

 

Maradj rugalmas!

Ha történik valami olyan dolog körülötted vagy a világban, ami hírértékű és reagálni tudsz rá, akkor térj el a tervedtől, és iktasd be ezeket a tartalmakat! Nem csupán a PR eszközöket érdemes ilyenkor használni, hanem a különböző felületeiden is oszd meg a bejegyzésedet a célközönségeddel.

 

A siker mérése

Minden kampány utolsó lépése, hogy megnézd, mennyire voltál sikeres! Mi az, ami jól működött, mi az, amin javítani kell? Van-e új vagy hatékonyabb módja a márkaüzenet célba juttatásához? Milyen eredmények születtek a média megjelenésekből? A válaszokat mérlegelve hatékonyabbá teheted a stratégiádat, és a megfelelő felületet használva juttathatod célba üzenetedet.

Mivel az online világ megkerülhetetlen, így szinte elengedhetetlen, hogy egy cég jelen legyen a közösségi média oldalakon vagy rendelkezzen bloggal. Emiatt mindenképpen olyan PR stratégiát kell alkalmazni, amelybe beleépítjük ezeket a tartalmakat is attól függően, hogy mi az aktuális márkaüzenetünk

Szólj hozzá

pr tartalommarketing