2017. feb 16.

Adwords alapfogalmak

írta: Janni Anikó
Adwords alapfogalmak

adwords_fogalmak.jpgElhatároztad, hogy saját Google AdWords kampányt indítasz? Nem lehetetlen, hiszen nagyon sok segédanyag áll rendelkezésre az online felületeken. Mi is adunk egy kis segítséget néhány hirdetési hálózatban használt fogalom meghatározásában.

Korábban már írtunk róla, hogyan indíthatod el Google AdWords kampányodat, most pedig bemutatunk néhány olyan fogalmat, amelyek ismeretében sikeresebben állíthatod be a kampányodat.

 

Konverzió

Konverzió akkor történik, ha valaki a hirdetésre kattint, majd olyan műveletet hajt végre, amely értékes a számodra (pl. vásárol vagy felveszi veled a kapcsolatot). Ez segít megtudni, hogy mennyire járulnak hozzá a bevételed növeléséhez az online hirdetéseid.

 

Konverziókövetés

Ez egy olyan ingyenes, a fiókodban használható eszköz, amellyel megállapíthatod, mit csinálnak az ügyfelek a hirdetésre kattintást követően.

 

CTR (átkattintási arány)

Ez az arányszám megmutatja, hogy a megtekintést követően, milyen gyakran kattintanak a hirdetésedre. Annak a mérésére szolgál, hogy a kulcsszavak és a hirdetések mennyire teljesítenek jól. Használhatod annak a mérésére is, hogy mely hirdetések és kulcsszavak voltak sikeresek, illetve melyeket szükséges még fejleszteni.Ha magas ez a szám, akkor a felhasználók hasznosnak és relevánsnak találják a hirdetést.

 

CPC (kattintásonkénti költség)

A kattintásonkénti költségen alapuló (CPC) ajánlattételkor a hirdetéseidre való kattintásokért kell fizetni. Ilyenkor egy maximális kattintásonkénti költségen alapuló ajánlatot (maximális CPC-t) kell beállítani, ami az a legnagyobb összeg, amit egy kattintásért hajlandó vagy kifizetni.

 

CPM (ezer megjelenítésenkénti költség)

Ez az ajánlattétel azt jelenti, hogy a Google Display Hálózaton elért megjelenések száma alapján fizetsz.

 

Remarketing

A remarketinggel hirdetéseket jeleníthetsz meg olyan embereknek, akik már meglátogatták a webhelyedet vagy használták a mobilalkalmazásod. Például, ha valaki a webáruházadban a kosarába rakta a terméket, de nem történt vásárlás, akkor a remarketinggel újra kapcsolatba léphetsz vele, és számára releváns hirdetéseket jeleníthetsz meg.

 

Szólj hozzá

google adwords Google Adwords