2017. ápr 03.

GoogleAdWords első lépések

írta: Székács Alexa
GoogleAdWords első lépések

50735_c4fd_40.jpgA Google hirdetések létrehozása, manapság már egy külön szakterület. 

Hogyan lehetsz hatékony benne?

Hozz létre egy kiváló hirdetési kampányt, kövesd az eredményeket és közben korrigálj!
Ugye milyen egyszerűen hangzik?

Aki először jár ezen a felületen talán hamar el is bizonytalanodik és visszafordul. Mi is azt javasoljuk, ha nem vagy biztos a beállításokban, bízd inkább szakemberre a dolgot, hisz rengeteg apróságon elúszhat a kampányod sikere, energiád, ráfordított időd és pénzed. Megosztunk most veled néhány lépést és gondolatot, ami reméljük segíteni fog.

1. A legfontosabb: határozd meg a kampányod célját! E nélkül el se indulj.
Mi a cél? Például vásároljanak a webshopodból, látogassák meg a honlapod, hívják fel a vállalkozást, töltsenek ki űrlapot, stb. Ha több ilyen célod is van, akkor hozz létre több hirdetési formát.

  1. Válaszd ki a megfelelő kampány típusát!
    Hogyan és kiket szeretnél elérni a hirdetéseddel? Gyorsan és egyszerűen mindenkit, akit érdekelhet a terméked, vagy csak azokat az embereket, akik a te termékeidet keresik?
  2. Hol jelenjen meg a hirdetésed?
    Ezt nem is lehet nagyon túlbonyolítani. Válaszd ki azt a területet, régiót ahol el szeretnéd érni az embereket a hirdetéseddel.
  3. Pénzügyek.
    Ez az a lépés, ahol el kell döntened, mennyi pénzt szánsz a hirdetésedre. Több opció lehetséges.
    Megadhatsz egy napi költségkeretet, ami azt jelenti, hogy átlagosan ezt az összeget fogja naponta a hirdetésedre költeni. Az első hirdetésnél érdemes alacsonyabb összegről indulni, hogy a későbbi statisztikákból már lásd mennyivel érdemes magasabbra emelned ezt a keretet.
    A másik lehetőség az Ajánlattételi stratégia, kiválasztása. Ha nincs sok időd később az eredményeket böngészni, akkor válaszd a Kattintások maximalizálása opciót, ha pedig tudod, hogy energiát fogsz fektetni az eredményekbe, akkor a kézi CPC ajánlattételre kattints.
  4. Mielőtt kialakítanád a végleges hirdetéseket, hozz létre hirdetéscsoportokat!
    Itt tudod megadni a releváns kulcsszavakat, illetve a hirdetésed szövegét.
  5. Alakítsd ki a fiókod szerkezetét, hogy Te is és a vevőd is átlássák a rendszert. Ha megfelelően helyezed el a hirdetéscsoportokat, akkor a vásárlókat minden megfelelő alkalommal megfogja találni a hirdetésed. Íme egy példa az AdWords súgójából:

    Ha például online boltja elektronikus eszközöket árusít, akkor a webhelyén valószínűleg az alábbihoz hasonló termékkategóriák jelennek meg:
  • Televíziók
  • Fényképezőgépek

Ha valaki a „Televíziók” elemre kattint, akkor általában konkrétabb alkategóriák jelennek meg:

  • 3D-tévék
  • HDTV-k

Ha ezt a kategória-szerkezetet átvinné AdWords-fiókjába, az a következőképpen nézne ki:

nevtelen_13.png

Ha valaki olyan kulcsszóra keres rá, amelyet megadott a „Kompakt fényképezőgépek” hirdetéscsoportjában, akkor a rendszer az adott csoport egyik hirdetését jeleníti meg.

Ha kíváncsi vagy, hogy mi mindenre kell még fókuszálnod a beállítások során, hamarosan jelentkezünk egy újabb bejegyezéssel!

Forrás: Google AdWords help

 

Szólj hozzá

google adwords