2017. nov 15.

Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

írta: Klausz.Melinda
Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

facebook-cnn-elections.jpgA Facebookot számtalan kritika érte a tavalyi amerikai elnökválasztás kapcsán, emiatt mindent megtesz annak érdekében, hogy javítson az imázsán.

2017. szeptemberében Zuckerberg egy videóban jelentette be, hogy a Facebook célja, hogy átláthatóvá tegye a platformon közzétett hirdetéseket - különös tekintettel a politikai hirdetésekre, s ez a mai nappal el is indult Kanadában.

Innentől ha megtekintjük egy adott oldal aktív hirdetéseit, az oldal által megjelenített összes hirdetést láthatjuk majd innentől, függetlenül attól, hogy a célközönségébe tartozunk-e vagy sem! Ezen kívül a politikai hirdetőknek igazolniuk kell a tartózkodási helyüket, a személyazonosságukat, és a hirdetett posztokhoz oda lesz írva, kik fizettek érte. A feladó személyére rákattintva plusz információkhoz is juthat majd a felhasználó. 

Ki érheti el ezt a funkciót?

A „Hirdetések átláthatósága” funkciót először Kanadában tesztelik, ez összhangban van azzal a munkával, amelyet a Facebook Kanadában folytat a választás tisztaságának biztosítása érdekében. A tesztelést követően pedig fokozatosan terjesztik tovább más országokra is annak függvényében, hogy hol várható választás!

Milyen hatással lesz ez a hirdetőkre?

A funkció a hirdetéseink célzásáról, költségkeretéről és kiadásairól nem szolgáltat információkat. Ezeket az információkat továbbra is a hirdetők ellenőrzik, és azok nem kerülnek nyilvánosságra. Ráadásul ha valaki csak azért kattint a hirdetésre, hogy megnézze a hirdető további reklámait, a Facebook nem számít fel díjat ezután. A funkción keresztüli megtekintések nem számítanak bele a megjelenésszámba és az átkattintási arányba sem.

Ha netalántán Kanadán kívüli hirdetőként kanadai embereket is megcéloznánk, akkor csak a Kanadában futtatott hirdetéseinkre vonatkozó információk lesznek egyelőre megtekinthetők!

A lépés egyébként nem újkeletű, korábban a Google-lel karöltve egy egyezményt írtak alá az átláthatóság érdekében, de a twitter is a Facebookéhoz hasonló átláthatósági intézkedéseket jelentett be a politikai hirdetésekre vonatkozóan. 

 

Szólj hozzá

politika választás