Fizetett hirdetés nélkül a FB hírfolyamában?
Igen, lehetséges! Van erre egy jó tippünk, hogy miként tudod megvalósítani. Jöttek a hírek arról, hogy módosulni fog a facebook algoritmus, ami azt vonja majd maga után, hogy a hirdetések háttérbe szorulnak és a felhasználó számára relevánsabb tartalmat fog mutatni a rendszer.
Ez azt jelenti, hogy olyan ismerősök bejegyzései fognak előtérbe kerülni, akikkel interakciót folytat a felhasználó. Beszélget, kommentel, likeol, felköszönti a szülinapján, egyszóval valamilyen kapcsolatot tart vele facebookon keresztül.
Mivel a hirdetések drágulására lehet számítani, így ezt megkerülve, a facebook csoport létrehozása egy adott cégnél, témánál jó eredményeket hozhat. Nézzünk egy-két példát:
- Gondolkodhatunk szakmai csoportnál, ahol mindenki felteheti a kérdéseit és ezzel, ha minden jól megy, interakciókat tudunk generálni.
- Akár egy webáruháznál is jól tud ez működni, ahol termékekről, akciókról, megrendelésekről lehet kommunikációt folytatni.
- Egy utazási irodánál, se rossz ötlet, hiszen itt könnyen meg tudják osztani az élményeket, tapasztalatokat a különböző programokkal kapcsolatban az érdeklődők.
A csoport létrehozásánál a legfontosabb, hogy folyamatos, kétirányú kommunikáció legyen a felületen. Ha ez megvalósul, akkor működőképes a csoport, ha csak pusholni akarod a termékeidet, szolgáltatásaidat, akkor egy idő után nem érik el a csoporttagokat a híreid.
Hogyan kell létrehozni egy facebook csoportot?
- Kattints a Facebook bármelyik lapján jobbra fent található ikonra, és válaszd a Csoport létrehozása pontot.
- Add meg a csoport nevét, vedd fel a tagjait, majd válaszd ki az adatvédelmi beállítását.
- Kattints a Létrehozás gombra.
A létrehozást követően borítókép feltöltésével, és leírás megadásával szabhatod személyre a csoportot. Érdemes egy csoportszabályzatot is rögtön létrehozni és kitenni rögzített bejegyzésként az oldal tetejére, aminek, ha valaki nem tesz eleget, ki lehet zárni a csoportból. Lehetőség van arra is, hogy ne rögtön kitiltsunk valakit a csoportból, hanem csak elnémítsunk. Ez azt jelenti, hogy megadhatjuk azt az időtartamot, ameddig nem szeretnénk, hogy hozzá tudjon szólni vagy bejegyzést tudjon létrehozni a csoporton belül. Ez egyfajta figyelmeztetés is lehet a kitiltás előtt. Erről az illető fog is kapni egy értesítést, hogy az adott pontig nem tud bejegyzést közzétenni a csoportban és hozzászólni.
Csoporton belül is van lehetőség időzített bejegyzések készítésére, így ezzel meg lehet könnyíteni a saját munkánkat. Azt ne felejtsük el, hogy ha ezt elindítjuk és jól fog működni, akkor ez igen nagy munkát fog igénybe venni. Figyelni kell a bejegyzéseket és a hozzászólásokat. Hogy a munka ne legyen a későbbiekben túl megterhelő érdemes még adminisztrátorokban és/vagy moderátorokban gondolkodni. Az alábbi táblázat bemutatja az adminisztrátor és a moderátor közti különbséget és egyezőséget:
|
|
Moderátor |
másik tag beállítása adminisztrátornak vagy moderátornak |
✔ |
|
adminisztrátori vagy moderátori jog visszavonása |
✔ |
|
a csoport beállításainak kezelése (pl. a csoport nevének, borítóképének és adatvédelmi beállításainak megváltoztatása) |
✔ |
|
jelentkezések jóváhagyása vagy elutasítása |
✔ |
✔ |
a csoportban írt bejegyzések jóváhagyása vagy elutasítása |
✔ |
✔ |
bejegyzések, illetve bejegyzésekhez fűzött hozzászólások törlése |
✔ |
✔ |
emberek eltávolítása és kitiltása a csoportból |
✔ |
✔ |
bejegyzés rögzítése felül vagy a rögzítés kikapcsolása |
✔ |
✔ |
Ha elég erőt és kitartást érzünk magunkban arra, hogy létrehozzunk és irányítsunk egy ilyen csoportot, akkor összességében jól járhatunk vele, hiszen a hírfolyamban előkelőbb helyen fogunk szerepelni, ami számunkra fontos tényező. Biztos, hogy lesznek kevésbé pozitív bejegyzések és hozzászólások, de ha sikerül jól kezelni a csoportot, akkor ezek a problémák csökkenthetőek.
Forrás: https://www.facebook.com/help/1686671141596230/?helpref=hc_fnav