Miért csökkent le a Fb oldalad organikus elérése?

Miért csökkent le az oldalad organikus elérése?
A Facebook átalakította az organikus elérés számítási módját, így azt már a fizetett eléréssel azonos módon számolja. Az új definíció szerint akkor számol organikus elérést, amikor egy nem fizetett bejegyzés megjelenik valakinek a képernyőjén.
Korábban organikus elérést akkor számláltak, amikor a nem fizetett bejegyzést a rendszer elhelyezte az illető hírfolyamában, függetlenül attól, hogy az megjelent-e a képernyőn, vagy sem. (Szóval betöltött az oldal, de a felhasználó nem is görgetett le a tartalomig...)
Ez a változtatás nem érinti a bejegyzések megjelenítési módját, illetve azt sem, hogy ki látja a bejegyzéseket, és ki végez valamilyen műveletet azzal (kedvelés, hozzászólás vagy megosztás útján). Bár a változtatás nyomán oldal organikus elérése csökkenhet, pontosabban összehasonlíthatóvá válnak a fizetett és az organikus bejegyzések.
Mi a különbség az organikus elérés, a fizetett elérés és a bejegyzés elérése között?
A bejegyzés elérése azoknak az embereknek a száma, akiknek a képernyőjén bármilyen tartalom megjelent az oldaladról.
Az organikus elérés azoknak az embereknek a száma, akiknek a képernyőjén az oldaladról származó, nem fizetett bejegyzés jelent meg. A fizetett elérés azoknak a száma, akiknek a képernyőjén az oldaladról származó fizetett bejegyzés jelent meg.
Ha a bejegyzésed valakihez fizetett és organikus terjesztés útján is eljutott, akkor azt mindkét kategóriában elszámolják(!). Fontos tudni, hogy az organikus és a fizetett elérés összege nem mindig lesz egyenlő a bejegyzés elérésével. Ha például valaki organikus és fizetett terjesztés útján is látja a bejegyzésedet, akkor az 1 organikus és 1 fizetett elérésnek számít, és a bejegyzés elérését is 1-gyel növeli.
Az alábbi grafikon egy konkrét Facebook oldal korábbi és jelenlegi organikus elérését mutatja.

Hol találhatom meg az oldalam organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint?
Így találhatod meg az oldalad organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint:
- Kattints az oldal tetején az Elemzések hivatkozásra.
- Kattints jobbra fent az Adatok exportálása pontra.
- Az Adattípus pont alatt válaszd az Oldal adatai, az Elrendezés pont alatt pedig Az összes oldaladat módosítása lehetőséget.
- Felül a keresősávba írd be a „kiszolgált” szót, majd válaszd ki, hogy napi, heti vagy 28 napos jelentést szeretnél az oldalbejegyzéseid kiszolgált organikus eléréséről.
- A választás után görgess le a jobb oldali oszlop aljára, kattints az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése pontra, és húzd az oszlop tetejére, a Fő mérőszámok pont alá. Ezt végezd el az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszám összes választott típusa esetén. Ezzel megakadályozhatod a hibák előfordulását.
- Kattints az Alkalmazás pontra, majd az Adatok exportálása gombra.
- Nyisd meg a számítógépre letöltött dokumentumot, majd keresd meg az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszámot (ez az organikus elérés korábbi típusú mérőszámának elnevezése).