2018. máj 09.

Hogyan kombináld a Facebook és a TV reklámot?

írta: andisipiczki
Hogyan kombináld a Facebook és a TV reklámot?

kepkivagas_3.PNGA Nielsen Total Ratings (TAR) tanulmánya 31 kampányt vizsgált meg Brazíliában és Mexikóban, hogy feltárja, hogy a TV és Facebook hogyan növeli a platformon belüli elérést.

Az eredmények nem csak azt mutatják, hogy a TV és a Facebook kiegészítik egymást, hanem azt is, hogy a Facebook segítségével a marketingesek megtalálhatják az adott kampány fő célcsoportját.

Latin-Amerikában növekvő internetes penetráció miatt a TV már nem az elsődleges csatorna, hogy elérjék az adott csoportot. A modern marketingesek számára első ízben a televíziós reklám nem nyújt mindenütt jelenlétet egy régióban. A TAR tanulmány kiderítette, mi történik, ha a Facebook hirdetéseket hozzáadják a hagyományos TV-kampányokhoz. Az elemzett 16 kampányban a tanulmány megállapította, hogy a Facebook átlagosan 17% -os növekedő hozzáférést biztosított a TV-reklámokhoz. Más szóval, a Facebook segítette a márkák elérését átlagosan 2,5 millió további emberhez, akiket nem értek el a televíziós hirdetéseken keresztül. Több, mint 4 millió ember látta mind a két felületen.

A Nielsen összehasonlította a televízión és a Facebook-on megkapott eredményeit, hogy kipróbálja, milyen hatékonynak bizonyultak az egyes médiumok a megfelelő közönségnél.

Brazíliában több, mint 15 tesztelt kampányból kiderült, hogy az online platform átlagosan 94%-kal adott magasabb megjelenítést miközben a TV-nél ez alig 60%-ot ért el.

Mexikóban 16 reklámot vizsgáltak. A Facebook hirdetés majdnem kétszer több (91%) emberhez jut el, míg a televízió kampányok 44%-nyi elérést produkál.

Az eredmény megvizsgálása után láthatjuk, hogy a TV és Facebook közötti rés még nagyobb lehet, ha szűk a célcsoport. Ez különösen igaz a fiatalabb közönséget célzó kampányokra. A Coca-Cola eredményei azt mutatják, hogy a Facebook hétszer hatékonyabb volt a célközönség elérésében, ahol a célcsoport 18-34 év közötti nők és férfiak voltak.

 

Mit jelent mindez a marketingesek számára?

1 + 1 = 3. Kombináljuk a TV-t és a Facebook hirdetéseket, hogy növeljük az elérését. Fontos a több platformra kiterjedő stratégia megvalósítása.

A legtöbbet kihozni a hirdetésekből. A vizsgált kampányok szerint a Facebook kétszer pontosabb volt, mint a tévé, amikor egy meghatározott közönséget akartak elérni, emiatt próbáljuk meg tesztelni a különböző közönségek közötti többszintű célzást a kampányok hatékonyságának növelése érdekében.

Pontosan meghatározott célcsoport. Minél szűkebb a közönséged, annál valószínűbb, hogy hirdetési költségeket optimalizálni lehet a Facebook célzásakor.

 

Forrás: Facebook IQ

 

Szólj hozzá