Digitális média tények, adatok Magyarországon
A NEO Interactive idén is kihozta a Digitális Média Tények könyve című ingyenes kiadványát, melynek adatai közül szemezgetünk most.
Jelenlegi adatok szerint 5,7 millió volt a 18 év feletti magyarországi internetezők száma 2017-ben. Legnagyobb százalékban a nők a fő internetfelhasználók 51%-kal.
A 18-29 évesek 29%, a 30-40 közötti korosztály tagjai 47%-ban vannak jelen az internet világában.
Mutatjuk, hogy hogyan alakul az internetezők megoszlása nemek és korcsoportok szerint:
Mindenképpen pozitív, hogy az idősebb korosztály is egyre inkább elérhető az online térben, ami a hirdetések és tartalommarketing szempontjából nagyon hasznos.
Online marketinget a webáruházak 93%-a használ, a leghatékonyabb eszközöknek a keresőoptimalizálást, a fizetett hirdetéseket és a remarketinget tartják, míg a leghasznosabb felületeknek a Facebookot, a Youtube-ot és az Instagramot.
Gyakran emlegetjük SEO és hirdetési szempontból is, hogy milyen nagy szükség van arra, hogy a weboldalak reszponzívak legyenek. Ma már nem csak asztali gépekben és laptopokban kell gondolkodnunk, hanem mobiltelefonok és táblagépekben is, hiszen ezek az eszközök váltak a mindennapjaink részévé.
A grafikonról jól látható, hogy az okoseszközök közül a legnépszerűbbek az okostelefonok és a táblagépek, de jelentősen jönnek fel az okosórák és az okostelevíziók is.
Te mennyire vagy jelen vagy ezeken a felületeken? És mennyire használod ezeket az eszközöket?