2024. már 07.

Lead-generáló értékesítési csatorna: ötlettől a megvalósításig

írta: K.Klarissza
Lead-generáló értékesítési csatorna: ötlettől a megvalósításig

cover_11.pngHa vállalkozásod a leadek generálásán múlik, akkor bizony nagy konverziós tölcsérre van szükséged. Valójában azonban minden vállalkozásnak van értékesítési csatornája, akár felismeri, akár nem. 

Ebben a cikkben a hatékony potenciális ügyfelek generálásának 3 fázisát mutatjuk meg.

1. fázis: Forgalom vonzása és potenciális ügyfelek generálása

A „vonzás” fázis pusztán arra összpontosít, hogy a webhely hideg látogatóit leadekké alakítsa. Ez az összes interakció, amelyet valaki veled folytat egészen addig a pillanatig, amíg a vásárlóddá nem válik. 

Itt fontos azonban azt leszögezni, hogy ha nem jut be a tölcsérbe elegendő potenciális ügyfél, lehetetlenné válik a bevételi célok elérése, függetlenül attól, hogy mennyire fejlett a vállalkozásod az értékesítési és marketing területeken.

2. fázis: A potenciális ügyfeleket ügyfelekké alakítani

Amint a látogatók potenciális ügyfelekké válnak, belépnek a második fázisba. Ekkor a potenciális ügyfeleket végigvezetjük az értékesítési cikluson a vásárlás felé. 

3. fázis: Az ügyfél élettartam-értékének növelése és maximalizálása

Az utolsó fázis célja a maximális érték kitermelése az újonnan nyert ügyfelekből. Ez azt jelenti, hogy kiváló ajánlatot kell nyújtani, biztosítani kell az ajánlásokat, elősegíteni a fel- és keresztértékesítést, az ismételt vásárlások felé terelni az ügyfeleinket, valamint elősegíteni a szájról szájra való terjedést és a véleményezést.

Gondold át, hogyan tudod a legjobb élményt nyújtani ügyfeleidnek? Hogyan kaphatsz ajánlásokat és esettanulmányokat azáltal, hogy értéket biztosítasz ügyfeleid számára? 

A legtöbb vállalkozás az 1. és a 2. fázisra összpontosít, miközben figyelmen kívül hagyja a 3. fázist. A nagy értékű fizető ügyfeleket azonban nehéz megnyerni – minden fázist maximalizálni kell.

Először tehát a potenciális ügyfelek vonzására összpontosíts, mivel nélkülük nem számít az értékesítés és a teljesítés. Ezután létrehozhatsz egy potenciális ügyfelek generáló tölcsért, amellyel növelheted a forgalom konverzióját és jó minőségű leadeket szerezhetsz. 

Az értékesítés megkezdése előtt azonban - nulladik lépésként - érdeklődni kell, majd csak ezután, a megszerzett információk birtokában, tudunk építkezni.

Mit kell tehát tenned? Kutasd fel a célpiacod!

Az érdeklődők generálási folyamatának optimalizálásának első lépése a célpiacod pszichológiájának megfelelő kutatása, hogy megértsük, mi motiválja őket. Ha ugyanis a marketinged nehéznek tűnik, vagy nem működik, akkor nem rendelkezik a megfelelő bemenettel. Nem érted a célpiacod nyelvét és azt, hogy valójában mit is akarnak.

A célközönség megértése segít megtalálni a marketing célpontját. Annak tisztázása, hogy ki az ideális vásárló, megkönnyíti a marketinget. A megfelelő kutatás feltárja a potenciális ügyfelek alapvető vágyait, kik ők, fájdalmas pontjaikat, milyen megoldásokat próbáltak már ki, álmaik eredményét, preferált nyelvét stb.

A célpiac nyelvének megértése lehetővé teszi, hogy ezt tükrözd a potenciális ügyfelekkel folytatott kommunikáció során. Ha üzeneteid iparági zsargont használnak, vagy találgatják az ügyfeleid igényeit, akkor az nem fog visszhangot kelteni.

A sikeres márkák alaposan kutatnak, hogy mélyen megértsék célpiacaikat. Bár a kutatás fárasztónak és időigényesnek tűnik, hosszú távon sokkal kifizetődőbb megoldás.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/lead-generation-funnel-strategy-from-idea-to-execution/

Szólj hozzá

marketing kutatás forgalom érték célpiac marketing stratégia lead ügyél ügyfélgenerálás forgalomgenerálás