2019. jan 06.

Mi a UTM kód és hogyan használd?  

írta: R Judit
Mi a UTM kód és hogyan használd?   

 

utm.PNGTe is megosztod a blogposztjaidat a közösségi médiában? Szeretnéd tudni, hogy ezek a posztok mennyi forgalmat visznek a blogodra? Akkor Neked ajánljuk az UTM kódok használatát, amellyel nyomon követheted marketing kampányaidat. Ebben a cikkben segítünk eligazodni az UTM kódok világában, adunk pár tippet, hogy hogyan és hol használd.

Felkészültél? Akkor kezdhetjük!

Mi is igazából a UTM kód?

Valószínűleg Te is megosztod ugyanazt a linket az összes elérhető közösségi média platformon, de különböző UTM kódokat létrehozva megtudhatod, hogy melyik megosztott link hozta be a legtöbb kattintást. A kódot egyszerűen hozzá tudod csatolni bármilyen URL-hez, de mindenekelőtt állítsd be a Google Analytics-et a weboldaladra, hiszen ezzel a programmal tudod majd elemezni a beérkezett adatokat!

Hogyan tudsz UTM kódot létrehozni?

A Google URL építőjének segítségével egyszerűen lehet egyedi linket létrehozni, ami tartalmazza a kódot is.

  1. A Website URL mezőben egyértelműen azt a URL-t kell megadnod, ami a blogposztodhoz vezet.
  2. A Campaign Source mezőben meg kell adnod azt a közösségi média oldalt, ahol a kampányodat tervezed futtatni (például Facebook), és azt a módot, ahogyan majd szeretnéd posztolni a linket (reklám, csoportban posztolni vagy az oldaladon jelenik meg posztként), hogy egyértelműen be tudd azonosítani a forrást.
  3. A többi mezőt nem kötelező kitölteni, de a Campaign Name nevűt azért erősen ajánlott. Ez azért fontos, mert ezzel a névvel tudod majd beazonosítani, hogy melyik adat honnan jött be a Google Analytics-be. Ezt a nevet fogod változtatni és így ismered majd fel, hogy melyik adat jött be Facebookról, melyik LinkedInről… stb.

url.png

Ezeknek a lépéseknek a követésével már létre is hoztál egy egyedi URL kódot, amellyel sokkal egyszerűbbé válik a különböző platformokról beérkező forgalom követése és elemzése! Most már csak ezt az egyedi linket kell megadnod mindenhol, ahol szeretnéd mérni a forgalmat! Adj pár napot a Google Analytics-nek, hogy elég adatot gyűjtsön és utána a Campaign Name-hez kapcsolódóan fogod látni az eredményeket!

Hol tudod a leginkább hasznosítani a UTM kódokat?

A legkézenfekvőbb válasz az, hogy igazából bármilyen kampányban, de adunk pár konkrét ötletet, ahol jól fog jönni, ha követed a beérkezett adatokat:

  • Hírlevelek
  • Közösségi média oldalak
  • QR kód
  • Promóciós ajánlatok
  • Nyomtatott reklámok

Ahogy látszik a listából, a kódok használata nagyon sokszínű és óriási segítséget nyújt jobban elemezni az adatokat. Éppen ezért, érdemes lenne Neked is elgondolkodnod UTM kódokat létrehoznod és a begyűjtött adatokra támaszkodva tervezned a következő kampányodat!

 

Források:

https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-use-google-utms-to-analyze-your-social-traffic/

 

 

Szólj hozzá

utm