2019. jan 10.

A vizuális tartalom a közösségi médiában

írta: Cs. Krisztina
A vizuális tartalom a közösségi médiában

ad-adversting-advertisment-6253.jpgA közösségi-média felületeken nem célszerű négy oldalas történeteket közzétenni - vagyis lehet, de nem erre van igény. A legjobb ha frappánsan és érthetően összefoglaljuk a mondanivalót, egy kis humor jól jöhet, ha olyan a rajongóbázisunk, azonban a balladai homálynak nincs helye. De hogyha a szöveg meg is van, akkor jön a nehezebb rész: a tartalom.

Mivel kép, videó, kollázs, vagy valamilyen illusztráció nélkül sokkal kevesebben fognak érdeklődni a posztunk iránt, szinte kötelező a szöveg mellé vizuális tartalmat csatolni. De nem mindegy, hogy milyet.

Első gondolatunk persze az, hogy figyelemfelkeltő legyen, ami igaz is, csak nem mindegy, hogyan. Ha például egy kollázst készítünk, és a szivárvány összes színét alkalmazzuk, meg persze egy rakat matricát ráapplikálunk, hogy biztosan kitűnjön, ki fog. De: ha kivehetetlen, és nem rögtön értelmezhető amit ábrázol a kép, vagy az, hogy mit akarunk vele mondani, akkor a Facebook népe gyorsan tovább görget. A kevesebb több elve itt is érvényesül.

Kutatások bizonyítják, hogy az emberek önkéntelenül is vonzódnak a szép dolgokhoz: szívesebben használnak például egy weboldalt, ha kellemes a design-ja. Egy poszt esetében a használat átkonvertálódik a kattintásra, tehát, ha igényes tartalmat társítunk a szöveg mellé, akkor sokkal valószínűbb a siker esélye.

Ebből következően nagyon fontos, hogy a képi tartalom megfelelően megkapó legyen, így könnyebben kialakul a bizalom, illetve a képzettársítás. Az sem mindegy, hogy milyen hangulatú a fotó/videó, hiszen, ha például azt szeretnénk megosztani a rajongóinkkal, hogy egy nívós versenyen díjat kaptunk, és le is írjuk, hogy milyen boldogok vagyunk emiatt - de a kép mellette sötét színeket tartalmaz, akkor inkább lehangoltság alakul ki. Fontos, hogy a vizuális tartalom tükrözze az érzéseinket, mert így ugyanaz alakul majd ki a rajongóinkban is, velünk együtt fognak örülni.

Ez pedig egy pillanat alatt eldől. Az első benyomás szinte minden, arra kell törekednünk, hogy minél kellemesebb (persze lehetőleg kattintásra ösztönző) érzet alakuljon ki - ehhez segít hozzá a jól megválasztott és igényes vizuális anyag.

Egy-két konkrét példa:

  • ha szöveget írsz a képre, akkor célszerű könnyen olvasható, talpatlan betűtípust használni, ezzel a legtöbb esetben nem lehet mellélőni
  • maximum kétféle betűtípust használj
  • a fontok kiválasztásánál mindig a rajongóbázisodból indulj ki, ha például bohókás, lazább, közvetlenebb oldalad van, akkor lehet könnyedebb betűket is választani, például kézírás jellegűt (de az olvashatóság ilyen esetben is kiemelten fontos)
  • jó, ha tartalmak színvilága harmonizál egymással, mivel így például az Instagram feed-ed szép és egységes lesz
  • a termékfotóidat érdemes képzett fotóssal elkészíttetni, hidd el, hogy fontos a szaktudás ebben az esetben is
  • ha van egy konkrét szín, ami a Téged, vagy márkádat jellemzi, akkor jó ötlet, ha aköré építed a dolgokat, vagy sokszor megjelenik az az árnyalat
Szólj hozzá

design