Fb csoporttagok törlése? Ezért jó!
Ismét szárnyra kapott egy félig-meddig hamis információ a Facebook törlések kapcsán, mondván, hogy az oldal törli az inaktív tagokat a csoportokból. Ez azonban nem teljesen így van. Tegyük tisztába az alapvető félreértéseket!
1. NEM TÖRÖL SENKIT A FACEBOOK
Ugyanis az inaktív tagokat nem törli a Facebook, hanem átteszi meghívotti státuszba. Innen pedig a csoportadminisztrátor újra meg tudja hívni őket.
2. INAKTÍV TAGOK NEM A NEM KOMMENTELŐK
Inaktív tag nem függ össze a kommentek mennyiségével, sőt! Az interakciót a Facebook egészen máshogyan méri! Interaktivitásnak minősül minden kattintás, kommentelés, az oldal nézegetése vagy éppen a lájkolás (ideértve a haha, hűha és mérges gombok használatát is!).
Tehát ha valaki eddig passzív megfigyelőként vett részt egy csoportban, akkor marad a csoportban. Ha viszont nem kattintott, nem görgetett, akkor egyébként már nagyjából a 4-5. bejegyzés óta nem is látott szinte semmit a csoport bejegyzései közül - kivéve akkor, ha egy ismerőse hozzászólt a csoport valamelyik bejegyzéséhez. Az algoritmus az inaktivitás mértékével párhuzamosan ennek valószínűségét is csökkentette, tehát minél kevésbé kattintott ezután a bejegyzésre, annál kevésbé látott később ismerősöktől származó csoporton belüli interakciókat is az illető.
3. KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ NÉLKÜL NEM MŰKÖDIK A CSOPORT
Sajnos néhány MLM-területen mozgó és "oktató" "marketinges" terjesztette el a csoportkommunikáció fontosságát és szerepét Magyarországon. Azonban azt nem tették hozzá, hogy a Facebook csoportok csak és kizárólag akkor működőképesek, ha KÉTIRÁNYÚ kommunikáció zajlik bennük. Ha csak pusholod az üzeneteidet és mások nem is írhatnak például bejegyzést vagy inaktívak a tartalmaidat illetően, akkor egész egyszerűen MÁR RÉGESRÉG NEM látják a posztjaidat.
4. NE AKARJ MINDENKIT MEGHÍVNI A CSOPORTBA
Teljesen felesleges minden ismerőst meghívni egy csoportba, ha a fenti 3. pontot nem tartod szem előtt, úgysem fogják látni egy idő után a posztjaidat. Szerencsére ebben a kérdésben lép a Facebook, ugyanis eddig mindenkit meglehetett hívni a csoportokba - akarata ellenére is, innentől azonban jóváhagyás is kell majd hozzá!
Mi a megoldás?
Ugyanaz, ami a közösségi média kezdetekor is már fontos volt: HANGOLÓDJ rá a célcsoportodra!
Tudd meg, ők mit szeretnének, beszélgess velük, kérdezd meg véleményüket! Fokozd az interakciót! A közösségi média nem véleltenül KÖZÖSSÉG ÁLTAL LÉTREHOZOTT MÉDIUM. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az nem elég, sőt egyenesen káros, ha hirdetőfalnak nézed bármelyik oldalt!
Kezdj el mérni, elemezni, a statisztikák ugyanis kézzelfogható módon segítenek abban, hogy mi tetszik az érdeklődőidnek és mi nem!
Kezeld okosan és helyükön a csoportokat!
Személy szerint én nagyon örülök, hogy végre megjelent egy régóta várt egy hasznos funkció, ami felnyitja a szemeket, hogy hogyan működnek VALÓJÁBAN a csoportok!
----------------------
A cikk írója Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője. 2006. óta foglalkozik céges közösségi média kommunikációval (igen-igen, az iwiw-en kezdte).
7 közösségi média különböző területeiről szóló szakkönyvet írt, cége a Magyar Marketing Szövetség 6 KKV-Marketing Gyémánt díját, a Turizmus szakma 5 #TSMA (Tourism Social Media Awards) szakmai díját kapta meg.
Cégeknek átfogó közösségi média kommunikációt végez, chatbotot épít, illetve egyetemek, posztgarduális képzések és tréningek oktatója.
KÖZÖSSÉGI MÉDIA KÖNYVEI - OKTATÁSAI - REFERENCIÁK
Ha további közösségi média híreket szeretnél kapni, iratkozz fel chatbotunkra ITT!