2019. feb 21.

7 tipp üzletek számára az Instagram kapcsán

írta: Csoma Dániel
7 tipp üzletek számára az Instagram kapcsán

insta_borito.png    Az Instán több mint 700 millió felhasználó van jelen havonta, de mondhatjuk, hogy a verseny kevésbé kiélezett, mint Facebookon vagy twitteren. A lehetőség adott a cégek számára, hogy egy könnyebben targetálható csoportot érjenek el termékükkel anélkül, hogy rengeteget költenének reklámozásra.

     Kezdjük azzal, hogy az Instán ugyebár a vizuális megjelenésen van a hangsúly, így fontos, hogy jól is nézz ki miközben értéket közvetítesz vásárlóidnak. Ha például szolgáltatás orientált az üzleted, mutasd be a szolgáltatás mögötti folyamatot! Mutasd meg a világnak a vállalat kultúráját, misszióját vagy csak ossz meg pár tippet a közönséggel!

Használd az insta stories-t is! Betekintést nyújthatunk velük a színfalak mögé és nem annyira fontos a minőség, mint egy átlag posztnál. Hozzá kell tenni, hogy csak a mobilok támogatják a stories használatát, de érdemes kihasználni, mert fellendülőben van ezek használata.

Hozz létre egy nyerő profilt! Mivel az egyetlen klikkelhető link a biodban van, ajánlott nem csak a weboldalad linkjét beszúrni. Figyeljünk arra is, hogy ne tömörítsünk be minden infót a cégünkről 150 karakterbe! Csak a fontosabb dolgokat írjuk ki, mint a szlogen vagy a legújabb termék, rendezvény stb.!

A vásárlókban van egy természetes kíváncsiság azzal kapcsolatban, hogy hol és hogyan készül a termék, amit fogyasztanak. Demostráld képek formájában a termék elkészülési folyamatát és építsd ki a bizalmat vásárlóidban! Ha nem ugrik be semmi, töltsd fel a terveket és storyboard-okat instára!

A hashtagek használata az üzletek számára is elengedhetetlen, hiszen segít embereknek elérni az üzlet oldalát. Fontos, hogy relevánsak legyenek üzleted szempontjából és ajánlott létrehozni egy saját hashtaget is, amit más platformokon is használhatsz.

Az Instagram az egyik legerősebb csatorna, ahol kiemelhetsz együttműködőket és megoszthatsz fogyasztói siker történeteket. Ha nem is állsz partnerségben senkivel, évente párszor adományozhatsz jótékonysági alapítványoknak. Fontos, hogy nem mindenki használja a hashtageket, így célszerűbb megjelölni profilokat, ha elakarunk érni embereket.

Kínálj exkluzivitást! A fogyasztók érdekeltségének fenntartása minden marketing kampány elengedhetetlen része. Jutalmazd a lojális követőidet exkluzív tartalmakkal! Legyenek ők az elsők, akik tudnak az új termékről vagy szolgáltatásról! A lényeg, hogy különlegesnek érezzék magukat és visszatérjenek oldaladra még több belső információért.

Végezetül pedig elemezd is a sikered! Az igazság az, hogy olvashatsz a neten a legjobb módszerekről, de csak akkor fogod tudni, mi működik igazán a saját klienseidnél, ha kipróbálod és megfigyeled az eredményeket. Vannak közösségi média menedzsment eszközök, melyek segítségével nem csak megtervezheted és beoszthatod posztjaidat időben, de mérheted is posztjaid hatékonyságát. Ezek használata nagyban megkönnyíti a stratégia megfelelő kialakítását.

    Manapság már bármilyen jellegű üzleti tevékenység reklámozásához elengedhetetlen az insta használata, ezért fontos, hogy tisztában legyünk a platform nyújtotta lehetőségekkel.

forrás: https://www.sendible.com/insights/7-tips-for-using-instagram-for-business

 

Szólj hozzá