Hogyan választanak ki minket a hirdetések?
Hirdetőként is fontos! Új adatokat szolgáltat a "Miért látom ezt a hirdetést?" panel!
A Facebook egy új “Miért látom ezt?” (Why am I seeing this?) információs panelt terjeszt el annak érdekében, hogy még inkább átlátható képet kaphassunk arról, hogy miért pont azok a hirdetések jelennek meg nekünk, amik. Még pontosabban fogjuk tudni, hogy hogyan lettünk “kiválasztottak”. Izgalmas igaz?
Eddig annyival lettünk okosabbak, hogy ki fizetett a hirdetésért és, hogy milyen demográfiai adatok alapján céloztak meg bennünket. Február 28-tól már az is kiderül, hogy ha a cégek saját weboldalukon gyűjtött adatokat használnak, mikor töltötték fel azokat. Sőt azt is megtudjuk, hogy mikor jött létre az együttműködés a cég és a megbízott hirdető ügynökség között, ha a nem saját maguk által gyűjtött adatokat használnak.
De mi alapján kapjuk a hirdetéseket?
- a Facebookon megosztott információid (pl. az általad kedvelt oldalak)
- a Facebook-fiókodból származó egyéb adatok (pl. életkorod, nemed, tartózkodási helyed, a Facebook elérésére használt eszközeid)
- a hirdetők vagy a marketingpartnerek által birtokolt, velünk megosztott adatok, pl. az e-mail címed
- a Facebookon kívüli webhelyeken és alkalmazásokban végzett tevékenységed
Honnan tudhatjuk meg, hogy mi alapján jelent meg az adott hirdetés és hogyan módosíthatjuk a beállításokat?
- Hirdetéstípusok beállításának módosítása. Kattints a vagy a ikonra bármely hirdetés jobb felső sarkában a Facebookon, és válaszd a Miért látom ezt? lehetőséget. Magyarázatot fogsz látni arról, hogy miért látod ezt a hirdetést, és hogyan adhatod meg azt, hogy a hirdető összes hirdetését szeretnéd elrejteni. A hirdetéstípusok beállításainak kezelése lehetőség kiválasztásával láthatod azokat a további célközönségeket, amelyeknek tagja vagy, és amelyek befolyásolják, milyen hirdetéseket látsz a Facebookon. Itt módosíthatod, hogy mely célközönségednek vagy tagja. A hirdetéstípusok beállításait itt is megtekintheted és módosíthatod.
- Az érdeklődésalapú hirdetések szabályozása. Ha nem szeretnéd, hogy a Facebook hirdetések megjelenítése céljából a Facebookon kívüli webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységeiden alapuló adatokat használjon fel, a beállításaidban ezt elutasíthatod. További tudnivalók a Facebook online érdeklődésalapú hirdetéseiről. A rendszerben részt vevő összes cégre vonatkozóan is lehetőséged van az elutasításra az Egyesült Államokban a Digital Advertising Alliance (Digitális Hirdetési Szövetség), Kanadában a Digital Advertising Alliance of Canada (Kanadai Digitális Hirdetési Szövetség), illetve Európában a European Digital Advertising Alliance (Európai Digitális Hirdetési Szövetség) segítségével.
A Facebook célja, hogy segítsen megértenünk, hogy hogyan hasznosítják az adatainkat és a hirdetők számára is szigorítják a szabályokat. Ha azt tapasztaljuk, hogy nem jogosan szerezték meg egyes cégek, kifejezhetjük aggodalmunkat a Facebook munkatársai felé és panaszt nyújthatunk be.
Hogy mit jelent az új panel hirdetői szemszögből?
Azt, hogy könnyebben ellenőrizhetnek bennünket, és ezentúl még fontosabb lesz, hogy az általunk használt adatok megfelelőek legyenek. Felhasználói szempontból pedig úgy tekinthetünk az újításra, mintha jobban beláthatnánk a kulisszák mögé...