2019. ápr 08.

Történt valami? Meséld el! Storytelling a közösségi médiában

írta: Cs. Krisztina
Történt valami? Meséld el! Storytelling a közösségi médiában

art-art-materials-arts-and-crafts-326612_1.jpgAz algoritmusok változhatnak, de egy valami nem: az emberi természet. Márpedig az emberek imádnak sztorikat olvasni és mindig szeretnek valami személyeset megtudni. Ha elmesélsz egy személyesebb hangvételű történetet, akkor a követőid úgy érzik majd, hogy közelebb kerültek hozzád, ezáltal pedig megalapozod bennük a bizalmat.

...és ez nagyon jól fog jönni, hidd el! Tudni fogják, hogy a termékek/szolgáltatások mögött van egy arc vagy egy csapat, könnyebben fognak Téged választani.

Sőt, ha történetbe foglalod a mondanivalódat, sokkal könnyebben meg is jegyzik azt, nembeszélve arról, hogy az elköteleződés is magasabb lesz! Persze nem arra gondolok, hogy kisregényeket ossz meg, sokkal inkább arra, hogy a mondanivalóddal valóban megszólítsd az embereket, és néha egy-egy személyesebb hangvételű bejegyzéssel dobd fel a kommunikációdat, szigorúan saját képpel illusztrálva - így lesz őszinte.

Ismerd a közönséged!

 Ahhoz, hogy kellőképp érdekes történeteket és tartalmakat készíthess, tudnod kell, hogy kik követnek. Egy jó út lehet, ha perszónákat alkotsz, amik alapjául használhatod a Facebook statisztikai adatait.

Ha az igények, remények, vágyak és elvárások találkoznak, a rajongóid érzelmi kötődést alakítanak ki márkáddal kapcsolatban.

 

Reagálj az aktuális dolgokra! 

Állj ki az olyan ügyek mellett, amik az oldaladdal és a márkáddal kapcsolatosak. Követőidnek is biztosan fontos, és van véleményük is az adott dologról, amit szívesen megosztanak majd veled, csak hagynod kell nekik. Remek lehetőség az interakció növelésre, ha a sokmindenkit foglalkoztató kérdéseket mi sem hagyjuk parlagon.

 

Vond be a követőidet is!

Olyan hangvételben írj, hogy a közösséged tényleg közösségnek érezze magát, mintha ők is a történet részesei lennének. Ha történt valami vagy ha fontos számodra valami, meséld el. Mindenki szereti, ha úgy érzi, hogy foglalkoznak, törődnek vele, úgyhogy itt az ideje, hogy elkezdj ténylegesen kommunikálni rajongóiddal, hiszen a közösségi média nem egy egyirányú csatorna.

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/brand-storytelling/

 

Szólj hozzá

tartalommarketing