A botrányok és a hibák ellenére maradnak a felhasználók a közösségi média felületeken
A gyakori fiókfeltörések, a fake news terjedése és a cenzúra ellenére is töretlen a közösségi média platformok népszerűsége 2018 óta, így változatlan a közösségi médiát használó felnőttek aránya az Államokban, derült ki a PewResearch aktuális kutatásából. A felnőtt Facebook, Pinterest, Twitter és LinkedIn használók aránya még 2016-hoz képest is változatlan. Egyedül az Instagram népszerűsége mutat enyhe növekedést.
Természetesen a Facebook - ami mellesleg most ünnepelte 15. születésnapját - még mindig a legnépszerűbb közösségi média platform mind közül. Az Államokban 10-ből 7 felnőtt (69%) használja az oldalt. A Youtube, a maga 73%-ával az egyetlen online platform, amely felveheti a versenyt a Facebook-al.
Az Instagram és a Snapchat továbbra is a 18 és 24 év közöttiek körében örvend nagy népszerűségnek. Még a fiatal felnőtt csoporton belül is jelentős különbségek vannak a használatban. Az Instagram esetében például: 75% 18-24, 57% pedig 24-29.
A Facebook használatnál már kevésbé hangsúlyosak a korkülönbségek. Annyira sokszínű a használók köre, hogy még a 65 év felettiek fele is jelen van a platformon. A közösségi média használattal kapcsolatos demográfiai jellemzők is többnyire változatlanok múlt évhez képest.
A Pinterest használat a nők esetében majdnem háromszor valószínűbb, mint a férfiakéban. A magasabb iskolai végzettségűek több mint fele használja a LinkedIn rendszerét, míg az alacsonyabb végzettségűeknél ez csupán 10%. A WhatApp továbbra is a spanyolajkúak körében a legnépszerűbb.
A kutatások alapján számos Facebook használó próbálta meg szabályozni saját használati szokásait, például az alkalmazás eszközről történő letörlésével. Ennek ellenére a Facebook-on jelen lévők ugyanannyi aktivitást mutatnak, mint egy éve. A használók 74%-a legalább napi szinten látogatja az oldalt.
A Snapchat és Instagram használóinak nagy része szintén napi szinten látogatja az oldalt, de valamivel kisebb az arány, mint a Facebook esetében. Itt is a fiatal felnőttek vannak elsöprő többségben. A 18 és 29 év közötti személyek 77%-a használja a Snapchat-et napi szinten és 68% naponta többször. Az Instagram használói hasonló arányokat mutatnak.
A többi platformot valamivel ritkábban látogatják. Egyedül a Youtube napi látogatottsága növekedett tavalyhoz képest, 45%-ról 51%-ra.