2019. jún 19.

Járj túl a Facebook algoritmusok eszén!

írta: Cs. Krisztina
Járj túl a Facebook algoritmusok eszén!

social-index-data.pngA Facebook algoritmusok gyakran igazi rejtélynek tűnnek, nem igaz? De még mindig ez az a közösségi média felület, amelyen a felhasználók brandeket követnek, így itt lehet őket leginkább elérni a Sprout Social statisztikái szerint.

Hogyan működnek a Facebook algoritmusai manapság?

A rendszer kontrollálja és rendezgeti a posztok megjelenését, így a felhasználók azt fogják látni, ami számukra a legrelevánsabb. Ahelyett, hogy tisztán kronológiai sorrendben jelennének meg a tartalmak és a hirdetések, a Facebook dönti el, hogyan rangsorolja és tárja a böngésző közönség elé a bejegyzéseket. Ráadásul ez az algoritmus folyamatosan változik.

A 2019-es változások közé például olyan dolgok tartoznak, mint a “Miért látom ezt a posztot?” információs panel update-je, vagy a rendszer állandó küzdelme az álhírekkel szemben, ami elsőre talán nem tűnik olyan fontosnak, azonban ha egy tartalom spam vagy ellentmondásos a rendszer szerint, akkor az elérés gyorsan visszaeshet. Hogyan lehet mégis kitűnni, hogy az algoritmus minél inkább beválasztja posztjainkat megjelenésre? Ehhez hoztunk néhány ötletet.

Generálj beszélgetést a bejegyzések alatt!

bait.pngÚgy tűnik, hogy az interkació csali posztok ideje leáldozóban van, mivel az algoritmus felismeri és spamnek titulálja, ha túl direktben kéred a közönséged, hogy jelöljék meg az ismerősüket hozzászólásban, nyomjanak lájkot vagy éppen direkt kommenteljenek a poszt alatt.

Habár még mindig akadhat helye és ideje az ilyen típusú bejegyzéseknek, azonban a brandeknek inkább arra kell törekednie, hogy beszélgetést kezdeményezzenek a rajongóikkal, hogy adjanak nekik valamit, mielőtt kérnek tőlük.  Erre remek megoldás az például, ha kérdezel tőlük. 

 

 

 

Érd el, hogy megosszák a tartalmaidat!

Tudtad, hogy 16x valószínűbben nyitnak meg egy olyan linket a felhasználók, amit egy ismerősük osztott meg?

Ez egy igazán erős fegyver az algoritmusok kijátszására, minél többen osztják meg a tartalmaidat, annál több emberhez jutnak el. Ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel el is olvassák azt, ahelyett, hogy csak átgörgetnének rajta.

Részesítsd előnyben a fotókat a behúzott linkek helyett!

A Facebbok természetesen nem szeretné kivezetni a felhasználóit a platformról, ezért igyekszik visszaszorítani minden ilyesmi kezdeményezést. De persze ez nem azt jelenti, hogy soha senkinek nem fogsz megjelenni, ha behúzott linket osztasz meg. Sokkal inkább az a lényeg, hogy változatos tartalmaid legyenek, képek, behúzott linkek, videók.

Azok, akik naprakészek a legjobb praktikákkal, jobban tudnak érvényesülni a Facebookon.

Te mit gondolsz az algoritmusokról?

Szólj hozzá